Gå til innhold

Hardware/Teknisk til Battlefield 3


Anbefalte innlegg

Man kan jo kjøre ultra på et 6970, men da må man droppe AA og AF en god del.

 

Men å gå ned på high og kjøre opp AA og AF er vel mer verdt det enn noe annet.

 

Men overklokke skjermkortet er jo en mulighet. Henter en god del der, og en god del på klokk av CPU.

Jeg kan kjøre Metro 2033 på maks, jeg må bare skru av Depth of Field og kjøre på High. Enten kjører man Ultra på full spiker eller så kjører man ikke noe som kan kalles ren Ultra.

 

Du kan ikke forvente å kunne overklokke et 6970 så mye at Ultra vil bli smooth. Et 580 klarer det ikke, da skal du lete lenge etter et 6970 som klarer det med tanke på at MSAA kjører vanvittig mye bedre på Nvidia-kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også, men som hos deg, så er ytelsen er på langt nær optimal.

Såklart, noen er mer kresne når det kommer til ytelse. :) Selv om du ikke trenger å være spesielt kresen for å merke at ett GTX 580 blir for lite.

 

 

Ja for ingen vanlig overklokk på luft eller vannkjøling vil gi deg stabil FPS i litt mer "kaotiske" områder og situasjoner.

 

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

render.drawfps viser noe sånt som 50-60 hos meg, som iogforseg er akseptabelt foreløpig, da skjermen min er 60hz(1920x1080). Planlagt å kjøpe en ny skjerm(må bli 2x120hz siden jeg er vandt med 2 skjermer) og ett 580 til, men det er ikke noe hastverk liksom. Jeg nyter spillet på 55fps enn så lenge :) Har faktisk ikke merket noe lagg med den maskingen i det hele tatt. Den var ny i sommer.

Endret av Cri
Lenke til kommentar

Ligger selv på rundt 50-60 FPS, og kan ikke si det akkurat forblir der. Er som regel flere eller noen punkter på et map som rett og slett har for mye detaljer slik at FPS faller en del. Legger man dette til litt hektisk krig så er FPS uten tvil nede i rundt 30.  :dontgetit:

 

Og dette skjer rett og slett såpass ofte at det ikke er særlig kult. Et ekstra skjermkort hadde vært godt for å si det sånn. :yes:

 

 

Lenke til kommentar

Crap! Ville ikke kjøpt en pc som kjører BF:3 på low. Da hadde jeg heller lagt inn mer penger for en PC som drar det på fult! BF:3 er verdt litt HW juice!

 

Dessuten er det ikke lov å reklamere for bruktsalg på forumet :!:

 

Skjermkortet var ganske hissig når det kom ut. Kjørte Crysis 1 på ganske greit på High. Men CPUen og RAMen er stooor flaskehals for dette BF:3. Ville ikke tatt sjangsen på at den kjører det. Hadde selv en PC med Core 2 @ 3GHz + 2GB DDR2 og HD 4870 512MB. BF:3 betaen bare hang seg, så jeg kjøpte meg en PC som stiller opp til dagens teknologi :thumbup:

Endret av iNtensimilla
Lenke til kommentar

E8500 @ Stock, 8Gb RAM og HD5870 var ikke nok for BF3 på W7 med noen programmer i bakgrunnen.

 

Jeg kjørte da BF3 helt fint på min E8600 med HD5870 og 4GB minne - Ultra 1920x1200 lå på rundt 40+ fps med "det vanlige" i bakgrunne (FF+Chrome og origin ++) så at det ikke går er tull.

 

- Men helt optimalt er det ikke nei.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...