Gå til innhold

Test: Apple iPhone 4S


Anbefalte innlegg

Både galaxy s2, og iphone 4s er to fantastiske tlf, og jeg bare fatter ikke hvorfor folk ikke respekterer at noe liker noe annerledes enn hva enn selv gjør. Hvorfor klage om det, og heller bare være fornøyd med det man liker selv.

 

Enig i at begge er flotte tlf, men samme hvilken type det er og jeg bryr meg døyten i produsent., så må så mange feil og bare det at glass knustes i lomma og "glasset er like dårlig" tilsvare at '+ i god byggekvalitet' blitt fjernet?, alt det negative skulle uansett ført til noe annet enn 6 - uansett hvilken tlf det er snakk om. Glasset knustes - det er fakta og ingen synsing av noen av oss det.

men hvis man er så redd for at en tlf knuses så er det bare å sette på beskyttelse.

Men da, folkens, faller jo hele argumentet bort at iPhone 4S ser så bra ut :!: .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående kommentarer om skjerm; dette er et bevisst valg fra Apple sin side. En av de grunnleggende filosofiene til Apple er brukervennlighet på GUI og derfor er skjermen ikke noe større. De vil ha en én-hånds touchscreen telefon og en gjennomsnittatommel rekker over hele skjermen. Blir den større, får man problemer. Er egentlig fornøyd med skjermstørrelsen og størrelsen generelt.

 

Hva blir så argumentasjonen ved neste iPhone(5)?

 

Sjansen for at den kommer med 3,5 tommer synes usannsynlig

Lenke til kommentar

Jeg snakker om testen jeg. Der knustes den ene testtlf med kun å ha den i lomma. De sier også "den har fortsatt det dårlige glasset" - det er allment kjent at iPhone har størst problem der av alle produsenter - det har i alle fall kommet fram fra folk som jobber med å reparere/reklamasjon.

Poenget mitt var 6 karakteren med alle de minusene som blir feil, uansett tlf. Bryr meg ikke noe om hva folk mener om den, de kan forgude den for min del. Poenget er at en test skal prøve å være mest mulig nøytral - noe alle disse feilene tilsier de ikke er med å gi 6

Lenke til kommentar
Tlf er da lik uansett hvilken beskyttelse man har på.

Egentlig ikke - bruker man beskyttelse så kjenner man f.eks ikke plastikken på S2 som endel argumenterer for at ikke er bra i forhold til iPhone. Da har man bare tyngden igjen - der kan S2 øke batteri og dermed få 'kvalitetsfølelsen' via mer vekt. Da er begge argumentene for å velge iPhone av denne grunn borte. Da har man igjen den reelle kvaliteten og der ser det umiskjennelig ut som om S2 slår iPhone

Lenke til kommentar

La oss se hva media skriver om ipHøne :-)

 

VG skriver "Fortsatt Kongen" og viser til artikkelen i mobilen.no.

Mobilen.no skriver på sin side "Konge med eget kongedømme" og viser til artikkelen i amobil.no.

Amobil.no skriver "iPhone 4S henger med i tetsjiktet".

 

Det er jo en smule forskjell mellom Konge og å "henge med i tetsjiktet" :)

Tsk tsk tsk.. media.

 

Hadde noen vist til artikkelen i VG hadde det garantert stått "iPhone er fremdeles Gud" :-D

Lenke til kommentar

Når skal folk forstå at iPhone er en motegreie?>_<

Det spiller jo overhodet ingen rolle hvor dårlig iPhone er i forhold til sine konkurenter, da målgruppen til Apple er forvokste fjortenåringer som vil føle at de passer inn.

 

Er meg et under at godt voksne mennesker med litt teknologisk innsikt fortsatt kjøper iPhone. Good luck with the bandwagon thing. BÆÆ.

 

hilsen en som verken bruker android eller ios.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folkens - vennligst quote kun det som er nødvendig.

 

Samsung gs2 er for all del en bra telefon med bra specs, men en pc med quadcore 4.0 ghz prosessor, 16gb ram og gtx590 er ikke en bra pc om den kjører windows 95.

Sant nok, men hvem bruker W95 idag?

Er vel iPhone som henger i samme layout som det... eller?

De er vel W98se - fungerte og man trenger vel ikke forandre noe vel?

Samtidig er det liten vits i samme maskin når man ikke får gjøre det man vil på maskinen for arbeidsgiveren din har lagt inn så mange begrensninger at du kun MÅ ha det gyselige firmalogon på skrivebordet osv

Endret av kandasa
Lenke til kommentar

Heilt utrulig av deres vurdering:

 

+ God design

- Vi savner en fornyelse av designen

 

Bestemm dere!!

 

Hva i all verden er det de skal bestemme seg for?

 

 

Testeren synes designet er bra.

 

Testeren synes at Apple skulle ha kommet med ett nytt design, på tross av at det gamle er bra. Han ønsker altså ett nytt design, ikke fordi han ikke liker det gamle, men fordi han kanskje er litt lei det?

Når di poengterer med å gi + for god design så er det merkelig at di savner ny design. Under mere normale omstendigheter ville di ikke gitt + for ett design som har vært lik i flere år når di savner ny design!

Lenke til kommentar

hvor lang tid skal det ta før du skjønner at samsung gs2 ikke dekker behovet til ALLE, har selv hatt android telefon i et halvt år nå og har prøvd å bli fornøyd, men klarer det ikke.

Faktum er at for min del så er brukeropplevelsen med iPhone så ufattelig mye bedre enn android.

 

Samsung gs2 er for all del en bra telefon med bra specs, men en pc med quadcore 4.0 ghz prosessor, 16gb ram og gtx590 er ikke en bra pc om den kjører windows 95.

Hvor lang tid skal det ta deg og andre at jeg ikke snakker noe om at Galaxy S II må være bedre for andre?

 

Jeg snakker om tester som beviser ting uavhengig av hva andre folk her sier og at jeg kommer med argumentasjoner på forskjellige ting som dette med design på iPhone 4S og beskyttelse.

 

Og fortell meg på hva som gjør brukeropplevelsen i iOS 5 så mye bedre enn Android f.eks hvor du faktisk kan få den beste brukeropplevelsen med at du kan bestemme 100% over din egen mobil?

 

Dette at iOS har den beste brukeropplevelsen er en slapp og trist argument i fra 2007 og 2008.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

hvor lang tid skal det ta før du skjønner at samsung gs2 ikke dekker behovet til ALLE, har selv hatt android telefon i et halvt år nå og har prøvd å bli fornøyd, men klarer det ikke.

Faktum er at for min del så er brukeropplevelsen med iPhone så ufattelig mye bedre enn android.

 

Hva er det du mener som er så mye bedre brukeropplevelse på en Iphone enn en Android telefon?
Lenke til kommentar

Og fortell meg på hva som gjør brukeropplevelsen i iOS 5 så mye bedre enn Android f.eks hvor du faktisk kan få den beste brukeropplevelsen med at du kan bestemme 100% over din egen mobil?

Jeg er stor tilhenger av fritt valg på de aller fleste områder, også på hvordan grensesnittet på telefonen din skal se ut. Men hvis folk synes, subjektivt sett, at iOS gir et godt grensesnitt, så blir valgfriheten ivaretatt ved at de velger iPhone.

 

Og det er ikke åpenbart at fritt valg gir den beste brukeroplevelsen, annet enn fra et subjektivt synspunkt. Og et subjektivt synspunkt behøver ikke være rasjonelt. Når de innførte dataskjermer på røntgenavdelingen der min salige far jobbet, så sluttet han og begynte på et sykehus hvor de fortsatt brukte god gammeldags film.

 

For meg er telefoner og PC'er med mere verktøy, så lenge de er effektive til jobben er jeg mindre interessert i utseendet og gimmicker. Et dårlig eksempel på det er brødristeren vår: Den viser ikke hva den er stilt inn på før du trykker på en av knappene, og da lager den et lysshow i flere sekunder før den endelig viser den valgte temperaturen.

 

iOS har også noen irriterende særegenheter, sett fra mitt subjektive bruksmønster. Nå har jeg ikke mange minuttenes erfaring med Android, så jeg skal ikke sammenligne. Men stort sett synes jeg det fungerer greit for mitt bruk. De som ikke synes det kan alltid velge en annen telefon. det ville jeg gjort.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Men når man ser på de minusene iPhone 4S har fått, da står jeg som et stort spørsmåltegn (?) på hvordan i alle dager mobilen har fått en 6'er i karakter.

Det må nesten artikkelforfatteren svare på, om han ikke har det alt. Karakterer av denne type er i høyeste grad subjektive, noe annet er umulig.

 

Man kan sammenligne med vinanmelderne i dagsavisene, fra å være noen forferdelige snobber som snakket om smaken av sjeldne nøtter og lukten av hestelær er de blitt hvermannsens guider i pol-jungelen, og deler ut 5'ere og 6'ere til alt fra pappviner til chablis'er. Det gjør karakterene litt meningsløse, men på den annen side er det meste av vin idag av nra nok kvalitet for folk flest. Akkurat som de fleste mobiler er "bra nok".

 

Personlig ville jeg vært veldig sparsomm med 6'erne om jeg var anmelder, men ingen liker anmeldere som er for strenge heller. Dagbladet hadde i sin tid en teateranmelder som slaktet alt hun så, og det var om mulig verre enn å være for snill.

 

I og med at karakterer måles mot status quo, og ikke et fast mål, så er det en viss mening i at telefoner som har noen mangler kan få en sekser. Det betyr bare at 6 = "blandt de aller beste på markedet", og at ingen er perfekte.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Å der kom telefonen med så mange feil på VG forside med en 6 på terningen. Mange feil og som testere sier det selv "fortsatt med dårlig glass" og erfarte at det knustes i lomma. Hipp hopp for en 6'er. Hva skal til for at de mest kjente produsentene får reelle terningskast .... eller er de bare myntet på ola og kari med 0 peiling, så det ikke gjør noe likevel?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...