Gå til innhold

LIVE: Vi følger iPhone-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja.. vet ikke helt om jeg skal gå for en iPhone 4S i hvit.

Hadde håpet på iPhone 5.. Det er jo sannsynelig at den blir lansert i juni, så det føles litt bortkastet og kjøpe en ny iPhone nå.. Selv om det ikke har noe å si, ønsker som regel å bytte telefon etter 6 måneder uansett, men men..

 

Må nok vente til 26-27 oktober å se om Nokia kommer med noen artige windows phone mobiler da og se litt på hva samsung nexus prime vil komme med..

Lenke til kommentar

Skjermstørrelse er objektivt, men derimot å få en grunn til å oppgradere er kritisk.

 

Får jeg lov til å si at dem som oppgraderer fra iPhone 4 til 4S er idioter, uten å bli stemplet som en kynisk jævel? Greit at Apple vil lage en bedre mobil for nye kjøpere, men ingen med fornuft betaler 5000kr for å gå fra en A4- til en A5-SoC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei dette var skuffende, men det lå vell litt i luften? Nå har jeg ikke penger til ny mobiltelefon for øyeblikket uansett, så godt med noe som ikke frister spesielt mye.

Nå skal det sies at A5-prosessor gjør at ytelsen på iPhone 4S blir meget bra og grafikkytelsen overgår vell da Samsung Galaxy S2?

 

Men etter over 1år med min iPhone4 så må det litt mer til for at jeg skal bytte mobiltelefon med det første.

Lenke til kommentar

Ikke alle har bruk for å redigere excel og word på mobilen. Dette er nok samsung telefonene bedre til , ja. Kjøp den da og vær fornøyd med det.

 

Jeg personlig har aldri hatt bruk for dette. Derfor liker jeg iPhone bedre, da den treffer MEG som bruker. Heldigvis ingen andre som kan si meg hva jeg liker. Men men, dette er ikke android vs iPhone tråd. Lat oss stoppa

 

Blir spennende og se iPhone4 VS iPhone4S sammenligning på youtube. Akkurat nå tror jeg ikke forbedringene er nok til at jeg kjøper 4S, men hvem vet

Lenke til kommentar

Og med at Samsung Galaxy S Ii kan gjøre dette på en veldig bra måte, så blir den tatt for å være en skikkelig smartmobil. Og som jeg sier, iPhone 4 er dåtlig på dette fordi den er alt for mye begrenset og fordi den har en lol 3.5 tommers skjerm.

Mye av det du lister opp er tull, og dette er heller ikke riktig sted for en slik diskusjon. Beklager at jeg startet diskusjonen.

 

iPhone 4 er dårlig på det du mener en smarttelefon bør gjøre. Jeg er uenig, derfor stortrives jeg med mitt eksemplar, som fungerer utmerket til kommunikasjon (sms, e-post, alt av sosiale medium), kalender, kamera (de gangene jeg ikke bruker speilrefleks), GPS (både enkel navigering og i bil med egen applikasjon) og mye mer. Men igjen, dette er individuelt, noe du fortsatt (overraskende nok) ikke ser ut til å forstå.

 

Kommenter hvis du vil, jeg har ingen planer om å fortsette her.

 

Klarte ikke helt å la være... ;)

Hvis du bruker iphone til bil navigasjon, så hadde vel en større skjerm vært å foretrekke?

Lenke til kommentar

Og med at Samsung Galaxy S Ii kan gjøre dette på en veldig bra måte, så blir den tatt for å være en skikkelig smartmobil. Og som jeg sier, iPhone 4 er dåtlig på dette fordi den er alt for mye begrenset og fordi den har en lol 3.5 tommers skjerm.

Mye av det du lister opp er tull, og dette er heller ikke riktig sted for en slik diskusjon. Beklager at jeg startet diskusjonen.

 

iPhone 4 er dårlig på det du mener en smarttelefon bør gjøre. Jeg er uenig, derfor stortrives jeg med mitt eksemplar, som fungerer utmerket til kommunikasjon (sms, e-post, alt av sosiale medium), kalender, kamera (de gangene jeg ikke bruker speilrefleks), GPS (både enkel navigering og i bil med egen applikasjon) og mye mer. Men igjen, dette er individuelt, noe du fortsatt (overraskende nok) ikke ser ut til å forstå.

 

Kommenter hvis du vil, jeg har ingen planer om å fortsette her.

La meg da spørre, sitter du med mobilen klistret opp på nesen din eller zoomer du vanvittig mye når du skal gjøre disse tingene du gjør på iPhone 4?

 

Her er det kun 2 alternativer, siden det er klin umulig å gjøre noen av disse tingene uten å gjøre en av disse 2 tingene her med at iPhone 4 / 4S har en så liten skjerm.

Lenke til kommentar

Nytter lite med uber hardware om du ikke ser en dritt av det du skal gjøre på telefonen når du må zoome dagen lang for å kunne få gjort noe.

 

Hvordan kan du bestemme hva som er bra nok for alle andre?

Du har tydligvis ikke skjønt forskjellen på å si hva en skikkelig smartmobil som man kan bruke som er bra verktøy og en mobil som ikke er bra på dette feltet uavhengig av hva dere synes er bra.

 

For at en mobil skal kunne brukes som et skikkelig verktøy, så må den kunne gjøre alt det jeg har skrevet ned på disse punktene.

 

Hvordan kan du ta en iPhone 4 for å være et bra verktøy om den ikke kan gjøre disse tingene som jeg har nevnt?

 

Eller hvordan kan du ta en iPhone 4 for å være et bra verktøy når den gjør disse tingene veldig veldig dårlig?

 

Spørs jo hva slags verktøy en er ute etter. Jeg klarer meg fint med en Leatherman, mens en mekaniker kanskje trenger et større sett fra Snap-On.

Lenke til kommentar

Hvis du bruker iphone til bil navigasjon, så hadde vel en større skjerm vært å foretrekke?

Jeg skrev vel ikke at jeg ikke hadde satt pris på en større skjerm? :) Alt jeg sier er at jeg er fornøyd med telefonen jeg har i dag og at den oppfyller alle mine krav.

Sånn ut av ren nysgjerrighet, har du prøvd en moderne Android telefon? En med stor skjerm? f.eks HTC Sensation, eller Samsung GS2?

Lenke til kommentar

Og med at Samsung Galaxy S Ii kan gjøre dette på en veldig bra måte, så blir den tatt for å være en skikkelig smartmobil. Og som jeg sier, iPhone 4 er dåtlig på dette fordi den er alt for mye begrenset og fordi den har en lol 3.5 tommers skjerm.

Mye av det du lister opp er tull, og dette er heller ikke riktig sted for en slik diskusjon. Beklager at jeg startet diskusjonen.

 

iPhone 4 er dårlig på det du mener en smarttelefon bør gjøre. Jeg er uenig, derfor stortrives jeg med mitt eksemplar, som fungerer utmerket til kommunikasjon (sms, e-post, alt av sosiale medium), kalender, kamera (de gangene jeg ikke bruker speilrefleks), GPS (både enkel navigering og i bil med egen applikasjon) og mye mer. Men igjen, dette er individuelt, noe du fortsatt (overraskende nok) ikke ser ut til å forstå.

 

Kommenter hvis du vil, jeg har ingen planer om å fortsette her.

 

Klarte ikke helt å la være... ;)

Hvis du bruker iphone til bil navigasjon, så hadde vel en større skjerm vært å foretrekke?

 

Personlig hører jeg bare på dama/mannen som snakker og ser på veien jeg. Kan snu telefonen vekk fra meg for min del :-) Men nei...jeg har ikke noe mer nytte av min Samsung S2 enn iPhone som Navigering selv om jeg bruker displayet. For min del er skjermen stor nok til å se alt selv om en større skjerm blir bedre. Hvis skjermen er så vitkig for navigering smeller jeg heller opp iPad´n da :tease:

Lenke til kommentar
Sånn ut av ren nysgjerrighet, har du prøvd en moderne Android telefon? En med stor skjerm? f.eks HTC Sensation, eller Samsung GS2?

 

 

Jeg har, og jeg ville helt uten tvil valgt 3,7" også om jeg skulle hatt Android. Det er den største skjermen man kan betjene komfortabelt med en hånd, noe som er veldig viktig for brukervennligheten.

 

 

For meg er skjermen på iPhone perfekt - topp oppløsning og lett å betjene uten å skifte grep eller bruke to hender.

Lenke til kommentar
Sånn ut av ren nysgjerrighet, har du prøvd en moderne Android telefon? En med stor skjerm? f.eks HTC Sensation, eller Samsung GS2?

 

 

Jeg har, og jeg ville helt uten tvil valgt 3,7" også om jeg skulle hatt Android. Det er den største skjermen man kan betjene komfortabelt med en hånd, noe som er veldig viktig for brukervennligheten.

 

 

For meg er skjermen på iPhone perfekt - topp oppløsning og lett å betjene uten å skifte grep eller bruke to hender.

Ehm, du bruker ikke en smartmobil som et verktøy om du kun er ute etter å kun bruke en hand på mobilen :!:

 

Hvorfor tror du Samsung Galaxy Note har 5.3 tommers skjerm?

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og med at Samsung Galaxy S Ii kan gjøre dette på en veldig bra måte, så blir den tatt for å være en skikkelig smartmobil. Og som jeg sier, iPhone 4 er dåtlig på dette fordi den er alt for mye begrenset og fordi den har en lol 3.5 tommers skjerm.

Mye av det du lister opp er tull, og dette er heller ikke riktig sted for en slik diskusjon. Beklager at jeg startet diskusjonen.

 

iPhone 4 er dårlig på det du mener en smarttelefon bør gjøre. Jeg er uenig, derfor stortrives jeg med mitt eksemplar, som fungerer utmerket til kommunikasjon (sms, e-post, alt av sosiale medium), kalender, kamera (de gangene jeg ikke bruker speilrefleks), GPS (både enkel navigering og i bil med egen applikasjon) og mye mer. Men igjen, dette er individuelt, noe du fortsatt (overraskende nok) ikke ser ut til å forstå.

 

Kommenter hvis du vil, jeg har ingen planer om å fortsette her.

 

Klarte ikke helt å la være... ;)

Hvis du bruker iphone til bil navigasjon, så hadde vel en større skjerm vært å foretrekke?

 

Personlig hører jeg bare på dama/mannen som snakker og ser på veien jeg. Kan snu telefonen vekk fra meg for min del :-) Men nei...jeg har ikke noe mer nytte av min Samsung S2 enn iPhone som Navigering selv om jeg bruker displayet. For min del er skjermen stor nok til å se alt selv om en større skjerm blir bedre. Hvis skjermen er så vitkig for navigering smeller jeg heller opp iPad´n da :tease:

 

Typisk forsvarsinnlegg!

 

Super AMOLED HD 4,3-4,5" vs 3,5" IPS:

 


  •  
  • SURFING
  • Film
  • Bilde
  • Spill
  • Domumentlesning
  • Navigasjon
  • Alt annen visning

 

Legg de head mot head, og forskjellen du vil se! (om litt) Ellers får du nøye deg med SAMOLED+ 4,3" enn så lenge ;)

Legg de side om side,

Lenke til kommentar

Jeg skjønner at mange ønsker seg større skjerm, men når vi nærmer oss 5 tommer nærmer vi oss også smertegrensen for hva som er praktisk for store deler av brukermassen. Ja, det er kjekt med store skjermer for oss nerder, men må huske at det ikke bare er vi som skal kjøpe den. Jeg tror 3,5 tommer er et fint kompromiss for største delen av deres brukere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...