Gå til innhold

LIVE: Vi følger iPhone-lanseringen


Anbefalte innlegg

Ehm, du bruker ikke en smartmobil som et verktøy om du kun er ute etter å kun bruke en hand på mobilen laugh.gif

 

Hvorfor tror du Samsung Galaxy Note har 5.3 tommers skjerm?

 

Jeg vet ikke hvor du har det fra at dine behov til et "verktøy" er det eneste som gjelder. Jeg jobber med tunge it-verktøy som uansett ikke fungerer på hverken 3,7", 4,2" eller 5" (jeg har en Galaxy tab 5.0 btw, flott gadget). Officepakken brukes ikke som hovedverktøy av alle, skjønner du, ei heller browseren. Trenger jeg tilgang til f.eks SAP på veien bruker jeg Citrix, og det funker ikke på noe under iPad-oppløsning. Koding funker uansett ikke på touchskjerm. En smarttelefon bør være stabil, god på mail, ha en behagelig skjerm og godt (skjerm)tastatur om den skal være et "godt verktøy" for meg.

 

Til mitt bruk vil ikke fordelene ved en større skjerm oppheve ulempene. Tydeligvis gjør det det for deg, og det er fint. Men prøv å fremstå som litt mindre arrogant og uvitende hvis du vil at folk skal ta deg alvorlig i fremtiden. Du er som en snekker som mobber alle kokker fordi de ikke har en superkraftig spikerpistol, noe som ikke får deg til å fremstå som noen som vet hva de snakker om når du roper verktøy verktøy verktøy.

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner at mange ønsker seg større skjerm, men når vi nærmer oss 5 tommer nærmer vi oss også smertegrensen for hva som er praktisk for store deler av brukermassen. Ja, det er kjekt med store skjermer for oss nerder, men må huske at det ikke bare er vi som skal kjøpe den. Jeg tror 3,5 tommer er et fint kompromiss for største delen av deres brukere.

 

Det er derfor man lanserer mobiler i alle størrelser!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Typisk forsvarsinnlegg!

 

Super AMOLED HD 4,3-4,5" vs 3,5" IPS:

 


  •  
  • SURFING
  • Film
  • Bilde
  • Spill
  • Domumentlesning
  • Navigasjon
  • Alt annen visning

 

Legg de head mot head, og forskjellen du vil se! (om litt) Ellers får du nøye deg med SAMOLED+ 4,3" enn så lenge ;)

Legg de side om side,

 

Har ingenting med forsvar å gjøre. Jeg har både Samsung S2 og iPhone 4. Og jeg foretrekker iPhone pga mer hendig størrelse, et OS som takler mine behov best. Men ja, jeg er skuffet over at det ikke kom en iPhone med skjerm inntil 4" Den dagen iPhone kommer med større skjerm enn 4" må jeg dessverre se meg om etter en annen telefon.

Endret av L4r5 waits for alice
Lenke til kommentar

Sånn ut av ren nysgjerrighet, har du prøvd en moderne Android telefon? En med stor skjerm? f.eks HTC Sensation, eller Samsung GS2?

Ja, jeg har lekt med HTC Sensation. :) Og jeg støtter meg til det L4r5 sier, om at det blir «ubehagelig» hvis skjermene blir for store.

 

Det betyr dog ikke det samme som at Sensation er en dårlig telefon.

Lenke til kommentar

Ingen overraskelse at skjermstørrelsen forblir den samme. Dette har jeg sagt til det kjedsommelig helt siden de første ryktene begynte å svirre. iPhone kommer aldri (i overskuelig framtid) til å overgå 4" skjermstørrelse. Apple her helt tilfreds med å plasseres seg midt i mellom monstermobiler på 4,3" og minimobilene som Xperia mini. Det finnes et marked for begge og det finnes definitivt et marked for det midt i mellom.

 

Det som derimot ER en overraskelse er at de ikke slår på stortromma når de først venter 16 måneder med å oppdatere telefonen. Hvor er det nye designet? Hvorfor er bezel'en fortsatt så stor? Hvorfor er ikke innmaten bedre? De "glemte" å sammenligne HSDPA-modemet med Galaxy S II som er på 21mbit, CPUen er trolig en dual-core på 800 mhz ettersom de skrev at den var opptil 2x så rask som iPhone4, og GPUen i Galaxy S II er hvis jeg husker riktig opptil 10x så rask som iPhone 4, så hvorfor er 4S da bare på opptil 7x?

 

Blir ikke overrasket om Galaxy S II salget nå fyker i været. Kjenner flere som har vurdert den men som har ventet for å se hva Apple kommer med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, jeg har lekt med HTC Sensation. :) Og jeg støtter meg til det L4r5 sier, om at det blir «ubehagelig» hvis skjermene blir for store.

 

Det betyr dog ikke det samme som at Sensation er en dårlig telefon.

Bare så det er sagt så skal jeg ha nettopp HTC Sensation så fort jeg har råd. Bl.a. pga. den store skjermen. Men jeg kjenner flere som har forkastet den som alternativ fordi den blir for stor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Rent personlig så er jeg litt skuffet.

 

Først og fremst fordi jeg aldri har blitt fortrolig med designet til nummer 4, den ligger ikke så forferdelig godt i hånda at det gjør noe. Jeg hadde vel sett for meg at Apple kom til å vende seg mer mot 3gs designet, med litt rundere kanter for å gjøre den bedre å holde.

 

Det er jo naturlig at man oppgraderer innholdet, men når det gjelder dette fokuset på raskere cpu så kan jeg vel for min del innrømme at jeg ikke en eneste gang har tenkt "faen at telefonen min har så treg cpu og så lite minne". Men for all del, jeg ser jo potensialet for større og mer avanserte spill.

 

Problemet med det, igjen etter min mening, er skjermstørrelsen. Jeg synes rett og slett de kunne gått opp et lite hakk, spesielt når man har dette fokuset på spill.

 

Alt i alt så føler jeg vel at ios5 er en større nyhet enn iphone 4s

Lenke til kommentar

Ja, jeg har lekt med HTC Sensation. :) Og jeg støtter meg til det L4r5 sier, om at det blir «ubehagelig» hvis skjermene blir for store.

 

Det betyr dog ikke det samme som at Sensation er en dårlig telefon.

Bare så det er sagt så skal jeg ha nettopp HTC Sensation så fort jeg har råd. Bl.a. pga. den store skjermen. Men jeg kjenner flere som har forkastet den som alternativ fordi den blir for stor.

Kan jeg da muligens tipse deg om Sensation XE? Luktet litt på den selv, men ettersom jeg hverken er hardcore gamer eller hardcore musikklytter på/med telefon, så tror jeg desire hd får fornyet tillit hos meg. Men skulle jeg kjøpt ny telefon i dag, hadde nok sensation xe blitt den jeg hadde valgt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...