Gå til innhold

LIVE: Vi følger iPhone-lanseringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette var alt dem hadde å vise frem i dag, så må jo dette være årests mest trasige keynote.

Så om de hadde en nydesignet telefon, med litt større skjerm så hadde dette plutselig vært en sensasjon? iPhone 4S kan nok sammenlignes helt fint med dagens topp android telefoner. Skillet er på softwaren. Kamera, skjerm(uten størrelse for de det er viktig for), 1080p video, batteri osv. Alt dette tåler fint sammenligning med f.eks. verdens beste telefon som du har.

Tydelig at mange her ikke vet at en smartmobil er et viktig verktøy i det daglige liv. Og kan man bruke en telefon med 3.5 tommers skjerm til skikkelige oppgaver f.eks?

 

Jeg hadde heller tatt en 4 tommers skjerm på en ny iPhone over et nytt kamera. Så viktig er skjermen.

Who cares. Dette må jo folk velge selv. Mange er fornøyd med telefoner med skjermer rundt 3.5".

Lenke til kommentar

"Alt dette tåler fint sammenligning med f.eks. verdens beste telefon som du har."

 

Husk at Prime kommer snart. SGS III på nyåret. Den måler seg bare opp mot SGS II. Men husk at telefonen er 8mnd gammel!?

 

Ja, og historien viser jo at ePenisen til androidfans vokser med tanke på fremtidens specs, men selger det telefoner? iPhone 4 har jo holdt seg godt med sin gamle hw.

Lenke til kommentar

Om dette var alt dem hadde å vise frem i dag, så må jo dette være årests mest trasige keynote.

Så om de hadde en nydesignet telefon, med litt større skjerm så hadde dette plutselig vært en sensasjon? iPhone 4S kan nok sammenlignes helt fint med dagens topp android telefoner. Skillet er på softwaren. Kamera, skjerm(uten størrelse for de det er viktig for), 1080p video, batteri osv. Alt dette tåler fint sammenligning med f.eks. verdens beste telefon som du har.

Tydelig at mange her ikke vet at en smartmobil er et viktig verktøy i det daglige liv. Og kan man bruke en telefon med 3.5 tommers skjerm til skikkelige oppgaver f.eks?

 

Jeg hadde heller tatt en 4 tommers skjerm på en ny iPhone over et nytt kamera. Så viktig er skjermen.

Skikkelige oppgaver? Skjermen på iPhone 4 fungerer helt fint for meg og mitt daglige bruk. HW er viktigere enn gigantisk skjerm, imo

 

Men du har jo verdens beste telefon så.. Morsomt

Lenke til kommentar

iPhone meg her og iPhone meg der. Hva skjer med å klikke fullstendig bare fordi Apple lanserer noe "nytt"? Jeez.

Men likevel bryr du deg nok til å poste et innlegg her. ;)

Ja?

Har aldri sagt at jeg ikke bryr meg. Noe jeg tydeligvis gjør da jeg skriver i tråden.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Kan jo ikke unngå å legge merke til at innovasjonsraten hos Apple ser ut til å stagnere. Her var det veldig lite nytt. Problemet denne gangen er at Steve Jobs ikke stod på scenen. Han er et slags evil genius som er helt fenomenal til å skape begeistring rundt bittesmå forbedringer. Tim Cooks, aka Mr.Spreadsheet (intent Apple kallenavn) faller helt gjennom på begeistringsbiten og publikum blir mer produktfokusert. Med en lansering av Iphone5 kunne kan ha kommet greit gjennom det, men dette var en trist affære. Slutten på et epoke? Det blir iallefall spennende å følge med fremover!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo ikke unngå å legge merke til at innovasjonsraten hos Apple ser ut til å stagnere. Her var det veldig lite nytt. Problemet denne gangen er at Steve Jobs ikke stod på scenen. Han er et slags evil genius som er helt fenomenal til å skape begeistring rundt bittesmå forbedringer. Tim Cooks, aka Mr.Spreadsheet (intent Apple kallenavn) faller helt gjennom på begeistringsbiten og publikum blir mer produktfokusert. Med en lansering av Iphone5 kunne kan ha kommet greit gjennom det, men dette var en trist affære. Slutten på et epoke? Det blir iallefall spennende å følge med fremover!

Ja, hypnosen til Steve har jo fått skylda for at folk har gått som Zombier og kjøpt iPhone. Så hvem vet, kanskje om iPhone 4S selger bra så må det være på grunn at folk er fornøyd med iPhone?

 

 

 

Lenke til kommentar

"Alt dette tåler fint sammenligning med f.eks. verdens beste telefon som du har."

 

Husk at Prime kommer snart. SGS III på nyåret. Den måler seg bare opp mot SGS II. Men husk at telefonen er 8mnd gammel!?

 

Ja, og historien viser jo at ePenisen til androidfans vokser med tanke på fremtidens specs, men selger det telefoner? iPhone 4 har jo holdt seg godt med sin gamle hw.

"Android har lenge yppet seg mot Apples iOS, og nå går Android for første gang forbi konkurrenten i totalt salgsvolum." 6. mai 2011 13:32 etter søk hos amobil. Så, ja, det blir solg flere android mobiltelefoner :)

Lenke til kommentar

"Ja, og historien viser jo at ePenisen til androidfans vokser med tanke på fremtidens specs, men selger det telefoner? iPhone 4 har jo holdt seg godt med sin gamle hw."

 

Er ikke meningen å være så kvass mot deg:) iPhone 4s vil selger 5-8 ganger så mange enheter som SGS II og SGS III, uansett om de 2 siste måtte være bedre og ver mer favorisert blant testere og eksperter. Takk media=)

 

Fleste ser ut til å være skuffet sånn jeg ser det, men media vil rooose denne opp right?

Lenke til kommentar

Og kan man bruke en telefon med 3.5 tommers skjerm til skikkelige oppgaver f.eks?

Hva regner du som «skikkelige oppgaver»?

Redigere word dokumenter, redigere excel dokumenter, surfe på nettet uten å måtte zoome som en galning, få gode detaljer på kartene når du bruker GPS uten å måtte ta telefonen inn til nesa for å kunne se detaljene, se filmer, se på bilder og ellers vanlig bruk for multitouch på skjermen. Man gjør mange forskjellige multitouch gestures på skjemen som krever at du kan ha en overflate til å kunne bevege fingerene på.

 

Og med at Samsung Galaxy S Ii kan gjøre dette på en veldig bra måte, så blir den tatt for å være en skikkelig smartmobil. Og som jeg sier, iPhone 4 er dåtlig på dette fordi den er alt for mye begrenset og fordi den har en lol 3.5 tommers skjerm.

Om dette var alt dem hadde å vise frem i dag, så må jo dette være årests mest trasige keynote.

Så om de hadde en nydesignet telefon, med litt større skjerm så hadde dette plutselig vært en sensasjon? iPhone 4S kan nok sammenlignes helt fint med dagens topp android telefoner. Skillet er på softwaren. Kamera, skjerm(uten størrelse for de det er viktig for), 1080p video, batteri osv. Alt dette tåler fint sammenligning med f.eks. verdens beste telefon som du har.

Tydelig at mange her ikke vet at en smartmobil er et viktig verktøy i det daglige liv. Og kan man bruke en telefon med 3.5 tommers skjerm til skikkelige oppgaver f.eks?

 

Jeg hadde heller tatt en 4 tommers skjerm på en ny iPhone over et nytt kamera. Så viktig er skjermen.

HW er viktigere enn gigantisk skjerm, imo

Nytter lite med uber hardware om du ikke ser en dritt av det du skal gjøre på telefonen når du må zoome dagen lang for å kunne få gjort noe.

Who cares

Typisk forsvars post når man ikke har noen motargumenter mot det noen sier.

Endret av Vindicator
Lenke til kommentar

Hva synes dere om Find my friends i iOS5 ? Det må jo kunne skrues av. Kjekt å ha når man skal på byen da. Lite kult om du vil vekk fra dama, og ho finner deg.

Den går garantert an å slå av. Joda, det er sikkert noen som synes den er kjekk, men jeg har aldri hatt sansen for slike funksjoner. Liker ikke at folk kan finne meg til en hver tid. Å sende en sms, epost eller ta en rask telefon er nesten like kjekt og da slipper man å tenke på at man må slå av funskjonen igjen etter at man for en gangs skyld har hatt bruk for den.

 

Ingen som har noen som helst peiling på om det vil komme en mini-versjon av Iphone 4S? Skulle ikke den hete Nano eller noe?

Slike rykter har versjert siden første iPhone ble lansert, men det har fortsatt ikke kommet noen.
Lenke til kommentar

Hva synes dere om Find my friends i iOS5 ? Det må jo kunne skrues av. Kjekt å ha når man skal på byen da. Lite kult om du vil vekk fra dama, og ho finner deg.

Den går garantert an å slå av. Joda, det er sikkert noen som synes den er kjekk, men jeg har aldri hatt sansen for slike funksjoner. Liker ikke at folk kan finne meg til en hver tid. Å sende en sms, epost eller ta en rask telefon er nesten like kjekt og da slipper man å tenke på at man må slå av funskjonen igjen etter at man for en gangs skyld har hatt bruk for den.

Enig. Vil nok ha den av. Men hørte noe om at man kan slå den på i f.eks 5timer, og den slår seg automatisk av etter dette. Perfekt for en tur på byen om du vil treffe bekjente egentilig

Lenke til kommentar

Nytter lite med uber hardware om du ikke ser en dritt av det du skal gjøre på telefonen når du må zoome dagen lang for å kunne få gjort noe.

 

Hvordan kan du bestemme hva som er bra nok for alle andre?

Endret av Runar waits for alice
Fjernet unødvendig sitering.
Lenke til kommentar

Og med at Samsung Galaxy S Ii kan gjøre dette på en veldig bra måte, så blir den tatt for å være en skikkelig smartmobil. Og som jeg sier, iPhone 4 er dåtlig på dette fordi den er alt for mye begrenset og fordi den har en lol 3.5 tommers skjerm.

Mye av det du lister opp er tull, og dette er heller ikke riktig sted for en slik diskusjon. Beklager at jeg startet diskusjonen.

 

iPhone 4 er dårlig på det du mener en smarttelefon bør gjøre. Jeg er uenig, derfor stortrives jeg med mitt eksemplar, som fungerer utmerket til kommunikasjon (sms, e-post, alt av sosiale medium), kalender, kamera (de gangene jeg ikke bruker speilrefleks), GPS (både enkel navigering og i bil med egen applikasjon) og mye mer. Men igjen, dette er individuelt, noe du fortsatt (overraskende nok) ikke ser ut til å forstå.

 

Kommenter hvis du vil, jeg har ingen planer om å fortsette her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...