Gå til innhold

Rage - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Latterlig å lage en motor (Tech 5) som faktisk ser latterlig dårlig ut(type år 2003) på enkelte områder og fantastisk ut på andre.

 

Skuffende da jeg syntes J. Carmack er en genial person og verdens feteste nerd. Rakettforsker bokstavlig talt

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

yoohu...Start spill :)

 

Funker fint på min PC. Dersom jeg snur lynkjapt på "hodet/kamera" så kan jeg skimte noe texture popping..men det varer i hundredels sekund. La inn data i en CFG fil, men tok ingen screen så jeg kan sammenligne med. Anyhow, full flyt og 16X AA.

Artig spill så langt :)

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Testet litt jeg også. Null texture pop in. :) uten noen tweaks. Deretter la jeg alikevel inn en .cfg fil jeg også for å se om noen textures på objekter ble skarpere, men det ble de ikke. Helt merkelig grafikkløsning. En del er sylskarpt mens annet ser ut som.. veldig gammel teknologi. Og de lavoppløslige texturene på disse objektene er virkelig helt jævlig når man kommer nærme.

 

Når det er sagt, spillet flyter fantastisk fint. Raskt, responsivt. Fiendene beveger seg raskt, animasjonene er bra når man treffer de i ulike kroppsdeler, de som er skadet prøver i dra seg i dekning osv..

 

Tror dette er et spill jeg kan like godt. Har bare spilt ferdig det første oppdraget.

 

Spiller i 2560x1440 oppløsning, PC som i signaturen.

Lenke til kommentar

yoohu...Start spill :)

 

Funker fint på min PC. Dersom jeg snur lynkjapt på "hodet/kamera" så kan jeg skimte noe texture popping..men det varer i hundredels sekund. La inn data i en CFG fil, men tok ingen screen så jeg kan sammenligne med. Anyhow, full flyt og 16X AA.

Artig spill så langt :)

 

Samme her. Spillet støtter vist ikke SLI enda(sitter på 2x GTX560ti selv, kjører det unna for fulle jeg også)

 

For å få rage på 8k textures kan dere bruke dette her:

 

 

 

Animert forskjell mellom 4k, 8k og AUTO.

 

http://www.geforce.com/Active/en_US/shared/images/articles/ragetexturetweak/RageComparison-Animated.gif

 

Hvordan endre textures: Denne lenken

 

 

 

 

Endret av Refsa
Lenke til kommentar

Prøver å finne rage config filen. Noen som har peiling på hva den heter?

Snakker om Rage PC altså.

 

Her finner du hjelp

 

"How To Unlock Rage's High Resolution Textures With A Few Simple Tweaks"

 

"Not long later, ‘angular graphics’ on the NeoGAF forum discovered that creating a .cfg configuration file in C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\rage\base was the solution. Be aware, however, that you will almost certainly require a video card with 1.5GB of Video RAM to enable 8K textures, other graphical niceties and GPU Transcoding, though it may also work on systems with just 1GB of VRAM if said options are toned down."

 

Du må lage selv en configfil :p

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Dro rett ned i butikken etter arbeid og kjøpte Rage til PS3, og har spilt sammen med dama i en times tid nå. Grafisk ser det utrolig bra ut, og siden Bethesda har en finger med i spillet tenkte vi begge to automatisk hvordan Fallout 4 vil bli om det bruker denne motoren. Det har ikke jeg noe imot, for å si det mildt. :) Selve gameplayet er interessant og underholdende. Det er helt typisk et id FPS, men med biler. Riktignok er fysikken på bilene ræva (kjøre med turbo og stoppe på 5 cm?), men det er moro likevel. Aner ikke hvilken kategori jeg ville plassert dette, men samme det. Så lenge det er moro å spille holder det for meg. :)

Lenke til kommentar

Dro rett ned i butikken etter arbeid og kjøpte Rage til PS3, og har spilt sammen med dama i en times tid nå. Grafisk ser det utrolig bra ut...

 

Har du merket noe til tekstur "pop in". Hos meg er det nemlig ekstremt mye, særlige ute i ødemarka (og i småbyene der). Litt komisk å se seg rundt inne i baren til Dan(?) snur meg til høyre...1-2-3 pop pop pop...snur meg til venstre 1-2-3 pop pop pop, snur meg tilbake til høyre 1-2-3 pop pop pop ...osv.

 

Men hvis det ikke er et stort problem hos deg, har du tilfeldigvis en annen harddisk enn den som er standard til maskinen? Enten en 7200RPM eller SSD? Er mulig at det er treig overføringshastighet som skaper problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...