Gå til innhold

Rage - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@nouse4aname

Hva er pc speccen din?

 

Jeg hadde selv noen par problemer med å kjøre spillet, men etter å ha surfet litt på Steam forumet så fikk jeg til å kjøre spillet i bra oppløsning osv.

 

Intel Core i7 CPU 920

12GB RAM

GeForce GTX 295

 

Har problemer når jeg snur meg fort, da henger texturer etter. Kan jo spille det slik selvsagt, men det er jo veldig irriterende, så venter og ser om ny driver og patch hjelper. Fikk melding fra Steam at skjermkort-driveren min er gammel og at jeg burde oppdatere, men når jeg går inn på nvidia og sjekker sier de at jeg har den siste.

Lenke til kommentar

@nouse4aname

Hva er pc speccen din?

 

Jeg hadde selv noen par problemer med å kjøre spillet, men etter å ha surfet litt på Steam forumet så fikk jeg til å kjøre spillet i bra oppløsning osv.

 

Intel Core i7 CPU 920

12GB RAM

GeForce GTX 295

 

Har problemer når jeg snur meg fort, da henger texturer etter. Kan jo spille det slik selvsagt, men det er jo veldig irriterende, så venter og ser om ny driver og patch hjelper. Fikk melding fra Steam at skjermkort-driveren min er gammel og at jeg burde oppdatere, men når jeg går inn på nvidia og sjekker sier de at jeg har den siste.

 

Har du sjekket beta versjonen?

Det er hvertfall en beta for mitt GTX 570.

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

 

 

Du kan også prøve å kjøre spillet i windowmode, da forsvant mye av screen-tearings/vsync.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

@nouse4aname

Hva er pc speccen din?

 

Jeg hadde selv noen par problemer med å kjøre spillet, men etter å ha surfet litt på Steam forumet så fikk jeg til å kjøre spillet i bra oppløsning osv.

 

Intel Core i7 CPU 920

12GB RAM

GeForce GTX 295

 

Har problemer når jeg snur meg fort, da henger texturer etter. Kan jo spille det slik selvsagt, men det er jo veldig irriterende, så venter og ser om ny driver og patch hjelper. Fikk melding fra Steam at skjermkort-driveren min er gammel og at jeg burde oppdatere, men når jeg går inn på nvidia og sjekker sier de at jeg har den siste.

 

Har du sjekket beta versjonen?

Det er hvertfall en beta for mitt GTX 570.

http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

 

 

Du kan også prøve å kjøre spillet i windowmode, da forsvant mye av screen-tearings/vsync.

 

Takk for tips. Hadde ikke testet beta, men gjorde nå og det ble litt bedre. Windowmode gjorde det bare enda verre. Men selv om beta-driveren gjorde det litt bedre tror jeg at jeg venter med å spille til patchen er ute. Det kan vel ikke ta så lang tid.

Lenke til kommentar

Hos meg så er texture problemet omtrent borte.

Nå ser man det ikke like bra som man gjorde det første gang man starter spillet.

Jeg vil si også si at jeg er rimelig hekta på selve spillet!

 

1920x1080p, 16xAA og 60 FPS å gameplayet digger jeg! ;)

 

@Nouse4aname: Har lest viss man skal ha mindre texture popping og slikt bør man ha mer en 1GB videokort!

Men siden jeg også får litt sånn små popping av texturer så er det dårlig optimalisert og en "snuffs" konsollport....

Lenke til kommentar

lagringsdrev har ikke noe med det å gjøre. Det er grafikkortet som ikke følger med på hva som skjer. Dermed oppdateres ikke teksturene fort nok.

 

Det ligger noen videoer ute på nettet av PS3 versjonen med og uten SSD harddisk, og teksturene lastes absolutt raskere inn... men såklart det umulig å si om det videoene er ekte. Det er heller ikke verdens beste videokvalitet for å si det slik.

 

 

 

Konsoll har ikke problemer med å kjøre spillet.

Det er PC brukere som "sliter".

 

Tro meg, PS3 versjonen har også sine problemer. Massevis av klager på Pop ins og jeg er en av dem. Noen steder er det rett og slett så dårlig at det vanskelig å forstå hvordan de kan slippe spillet ut på markedet. Som sagt, hver gang jeg snur hode popper det opptil flere teksturer opp 0.2-3 sek for seint. Det er litt bedre i lukkede områder, men stopper jeg opp å ser meg rundt er det nesten alltid noe som popper inn for sent da også.

 

I et spill som i stor grad selger seg selv på imponerende grafikk er det veldig stakkarslig at ting ikke er bedre optimalisert. Spørs om ID ikke burde vært så innmari nazi på å ha 60FPS hele tiden. Alle andre store konsollspill kjemper hardt for å holde et gjennomsnitt over 25 FPS, så selv om spillet kun hadde kjørt med stødige 30 FPS hadde det hatt et overtak over de fleste konkurrenter, og vi hadde slipper stygge bivirkninger. Kunne kanskje til og med fått litt AA og bedre teksturer på kjøpet.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

En ting jeg stusser litt på er at PS3-versjonen kjører i ganske lav oppløsning? Husker ikke tallene i farten, men Mass Effect 2 kjører i 1920xett-eller-annet, men Rage kjører bare i 1248-ett-eller-annet. (TVen min sier fra når den skifter oppløsning, btw.) Kanskje jeg burde kjøpe Rage på PC i stedet om jeg så interessert i grafikk at det betydde noe for meg. ;)

Lenke til kommentar

Rage kjører sikkert i 1280x720 eller 720p som det heter, og jeg vil tro Mass effect kjører i akkurat samme oppløsning. Det er der MS og Sony lurer mange brukere. De skriver bakpå coveret at spillet støtter 1080p, men så godt som ingen spill kjører i den oppløsning. De fleste kjører i 720p og oppskalerer. Noen spill kjører i enda lavere oppløsning, crysis 2, MGS4 kjører i 1080x768, Resistance 3 kjører i 960x704.

 

Men altså jeg bryr meg ikke så mye om oppløsning. Har bare en 32" TV og sitter 2-3 meter unna så jeg merker minimale forskjeller på sub-HD, HD-ready og Full HD. Jeg bryr meg heller ikke så mye om teksturene er litt uskarpe. Hvis jeg ser meg rundt uten briller er teksturene nokså lavoppløste i virkeligheten også så xD Men ting popper ikke opp i virkeligheten hver gang jeg snur hode så slikt ødelegger for innlevelsen i et spill.

Lenke til kommentar

Rage kjører sikkert i 1280x720 eller 720p som det heter, og jeg vil tro Mass effect kjører i akkurat samme oppløsning. Det er der MS og Sony lurer mange brukere. De skriver bakpå coveret at spillet støtter 1080p, men så godt som ingen spill kjører i den oppløsning. De fleste kjører i 720p og oppskalerer. Noen spill kjører i enda lavere oppløsning, crysis 2, MGS4 kjører i 1080x768, Resistance 3 kjører i 960x704.

 

Men altså jeg bryr meg ikke så mye om oppløsning. Har bare en 32" TV og sitter 2-3 meter unna så jeg merker minimale forskjeller på sub-HD, HD-ready og Full HD. Jeg bryr meg heller ikke så mye om teksturene er litt uskarpe. Hvis jeg ser meg rundt uten briller er teksturene nokså lavoppløste i virkeligheten også så xD Men ting popper ikke opp i virkeligheten hver gang jeg snur hode så slikt ødelegger for innlevelsen i et spill.

 

Jeg bryr meg heller ikke så mye om grafikken, og Rage ser helt klart bedre ut enn Mass Effect 2 selv om det er lavere oppløsning. Men det er nok som du sier, at ME2 oppskalerer. Men selv om jeg ikke bryr meg så mye om grafikk må jeg innrømme at det er moro å tullkjøre i Rage når det ser så sinnsykt pent ut. :)

Lenke til kommentar

@Nouse4aname: Har lest viss man skal ha mindre texture popping og slikt bør man ha mer en 1GB videokort!

Men siden jeg også får litt sånn små popping av texturer så er det dårlig optimalisert og en "snuffs" konsollport....

 

Er også slik at jo mer ram du har på skjermkortet jo bedre textures kan du få i spillet, en må ha 3GB på skjermkortet for å kunne aktivisere 16k tekstures...har ikke prøvd selv enda bare lest rundt folk som tweaker spillet da den automatiske grafikk saken i Rage ikke funker helt som den skal enda.

 

Her er en artikkel som tar for seg litt rundt dette http://segmentnext.com/2011/10/07/rage-tweak-guide-graphics-and-performance/

 

 

 

 

Hehe, huff...Carmack har mistet mye respekt blant mange gamle travere...meg inkludert.

Lenke til kommentar

Takk for tips. Hadde ikke testet beta, men gjorde nå og det ble litt bedre. Windowmode gjorde det bare enda verre. Men selv om beta-driveren gjorde det litt bedre tror jeg at jeg venter med å spille til patchen er ute. Det kan vel ikke ta så lang tid.

Hvis du feks sliter med screen-tearings så kan du gå inn på nVidia CP -> 3D Settings -> Manage 3D settings -> Program Settings -> Legg til Rage og gå ned på listen og Vertical sync 'Force On'.

Fant det på Steam Rage forumet, det hjalp hvertfall for meg siden jeg har prøvd å skrive inn en kommando i launch option som ikke funket.

Endret av -Léon-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...