Gå til innhold

Rage - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Testet dette hos naboen i sted, og jeg er skikkelig skuffa. Spillet er rett og slett skikkelig kjedelig...

Og som nevnt over her er det så sinnsykt mye trøbbel med grafikken. Fæle screen tears når man kjører, rundt kantene er grafikken nesten alltid "ute av fokus", og teksturene på alt annet enn omgivelsene er bedritne...

Jeg fatter ikke at dette spillet har blitt så hypet.

 

Jeg skal i alle fall IKKE kaste bort penger på dette... Og jeg er faktisk ganske lei meg fordi spillet var så dårlig.

 

Ps. Det er et totalt fravær av grafikkinnstillinger... Nok en gang er vi PC-spillere lengst nede på rangstigen. Jeg frykter at PC som spillmaskin er en døende greie...

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet dette hos naboen i sted, og jeg er skikkelig skuffa. Spillet er rett og slett skikkelig kjedelig...

Og som nevnt over her er det så sinnsykt mye trøbbel med grafikken. Fæle screen tears når man kjører, rundt kantene er grafikken nesten alltid "ute av fokus", og teksturene på alt annet enn omgivelsene er bedritne...

Jeg fatter ikke at dette spillet har blitt så hypet.

 

Jeg skal i alle fall IKKE kaste bort penger på dette... Og jeg er faktisk ganske lei meg fordi spillet var så dårlig.

 

Ps. Det er et totalt fravær av grafikkinnstillinger... Nok en gang er vi PC-spillere lengst nede på rangstigen. Jeg frykter at PC som spillmaskin er en døende greie...

 

Vel ikke er det bare hypet, det har levert ganske bra iforhold til anmeldelser også. Men jeg skal få prøvd det før jeg dømmer det. Dog skylder man på driverne.

 

Alikevel:

 

Spillet, som skulle slippes med såkalte 16k x 16k megateksturer, har vissnok blitt nedgradert til teksturer av samme størrelse som konsollversjonene (4k x 4k). Dette har satt sinnene i kok hos enkelte PC-fans verden over, som mener at spill burde utvikles til PC først også portes til konsollene.

 

Kyndige brukere hos neoGAF har forbigått disse restriksjonene, og de med kraftige skjermkort kan gå inn i innstillingene for å forbedre det grafiske betraktelig med enkle grep.

 

Det er en løsning, men burde ikke vært nødvendig med modifikasjoner for å få det til.

Lenke til kommentar

Joda, det er greit nok det, men her er det trolig snakk om teksturene på omgivelsene, ikke objektene.

Objektteksturene er nemlig heeeelt ræva.

Som et eksempel kan jeg nevne malingsspann, bokser og esker, verktøykasser, vegger, skuffer og skap. Alle slike ting ser faktisk ut som det er hentet fra et PS-one spill...

Lenke til kommentar

Joda, det er greit nok det, men her er det trolig snakk om teksturene på omgivelsene, ikke objektene.

Objektteksturene er nemlig heeeelt ræva.

Som et eksempel kan jeg nevne malingsspann, bokser og esker, verktøykasser, vegger, skuffer og skap. Alle slike ting ser faktisk ut som det er hentet fra et PS-one spill...

 

Da har jeg fått prøvd spillet i 15 minutter, med innstillingene hentet fra det forumet som skal gi 8k texturer. Og ja det må jeg virkelig si, hvis de ikke kommer med et patch som fikser det texturene lider dette spillet skjebnen av en ELENDIG konsollport. Texturene på gjenstander er så grøsselige dårlige at man faktisk kan se svære, rutete piksler på TVer- kjøkken, vegger og alt som er. Det er rett og slett helt latterlig dårlig, faktisk grunn nok til å boikotte hele spillet for min del.

 

Det er faktisk SÅ dårlig at jeg nesten må tro det er en stygg feil, ellers synes jeg synd på alle som sponser PC-versjonen av dette spillet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det faktisk ikke syting, min venn.

Det er faktiske observasjoner. Som MrLG sier, det er så fælt at det må/bør være en feil.

En annen ting er at gameplayet også er ganske dårlig, men det fikses nok ikke av en patch.

 

Poenget er at vi som er PC-gamere har kapasitet til å kjøre spillene i bedre kvalitet enn konsollene. Derfor forventer vi også å bli servert PC-spill og ikke konsollspill portet til PC. Selvfølgelig er gameplayet viktigst, men når man har et monster av en PC er det ok at utviklerne ikke glemmer bort oss som ønsker å bruke penger på kraft. Og hvorfor du mener at vi er "jesus kids" skjønner jeg ingenting av...

Endret av Naken_Greve
Lenke til kommentar

For en syting :ph34r: nyt gamplayet ikke grafikken ser mer en bra nok ut.. jesus kids :ermm:

 

Nei vet du hva, dette er langt mer enn syting, det er helt uakseptabelt å lage en så dårlig konsollport å forvente at folk skal betale for det!

 

Bare se på de bildene her!

 

Dette er en stein (LOL)

 

post-106430-0-46085000-1317850485_thumb.jpg

 

Dette er en kanne (LOL igjen)

 

post-106430-0-52602000-1317850491_thumb.jpg

 

Dette er et kjøkken, eller skal vi si noen stygge firkantete gjenstander

post-106430-0-42542200-1317850495_thumb.jpg

 

Dette skal være murvegger, MURVEGGER, ikke firkantete gjørme for fuck sake!

post-106430-0-26014500-1317850499_thumb.jpg

post-106430-0-93109000-1317850503_thumb.jpg

Endret av MrLG
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Typisk pc brukere .. Himmel :innocent:

 

Skuffet for at riggen ikke blir optimalisert :!: soz boys men tror jeg ville ha vært mere lykkelig at id gadd å lage en pc versjon i det hele tatt med tanke på den exstreme spille titler nedgangen de siste 5 årene for pc plattformen... tenk på det å nyt spillet ikke om en murstein har ohmygod :dribble: less textures enn ønsket.. :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er ganske utrolig at de klarer å servere meg de nydeligste omgivelsene jeg noen gang har sett i et spill, men så raskt jeg beveger meg innendørs er det som om en speed-rusa sjimpanse har voldtatt øynene mine til blods. Det MÅ jo være en feil?!?

 

Ja seriøst, selv til å være en konsollport er det grenser på hvor dårlig man kan gjøre en jobb..

Lenke til kommentar

Ser du virkelig ikke at teksturene er elendige på nært hold? Som jeg nevner tidligere er spillet det peneste jeg har sett når man er ute, men om man er innendørs og nærmer seg f.eks noen bøker, tepper, hyller, ethvert objekt innendørs egentlig så ser man at grafikken like gjerne kunne vært hentet fra et 10 år gammelt spill.

 

Og uansett hva slags grafikkort man har, så er spillet udregelig kjedelig.

Lenke til kommentar

http://i55.tinypic.com/2aamuc6.jpg

http://i51.tinypic.com/206dczr.jpg

 

Fra spøk til alvor så har det vel vært snakk om en mulig hd texture pack, men ikke noe avklart, og noen mener det er usannsynlig har jeg sett. Den ville vel uansett blitt gedigen. Den interne build'en til id var visstnok 150gig.

 

Veldige gode bilder som beskriver problematikken.

Jeg hadde gladelig lastet ned 150 GB med textures. Maskinen min er kapabel til å sluke det meste. Noen bruker penger på bil, jeg bruker penger på "Monsteret", og forventer å kunne bruke den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...