Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Ja nei våpen forsvinner ut av hendene på en, Max gidder ikke å lade om våpen etc. bullettime henger seg, så er man plutselig død :p Løser seg som regel etter en restart av checkpoint eller noe...men det er helt borte i natta på PS3 til tider.

 

Er på denne båten i Panama kanalen nå, hvor langt har jeg igjen ca?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

El_Burro_%28GTA1%29.png

 

Tror bildet er selvforklarende om mitt uttrykk da jeg fikk med meg dette om gameplay i morgen

 

Ble forresten overveldet av responsen på mitt tekniske spørsmål for noen dager siden:

 

Hmm nå trenger jeg hjelp.

Kjører optisk lyd til forsterker, HDMI til tv'en. Alt av lyd har funka hele tiden, men nylig har jeg av og til fått skurring på lyden, at den bruddvis forsvinner eller at den forsvinner helt.

Alle innstillinger er riktige, også på HDMI sound ut osv.

Har byttet optisk kabel og får samme problemer. Det som krydrer problemstillingen litt er at når jeg oppdaterer HDMI-innstillingene så hører jeg interferens i lyden, som om PS3'en veksler fra HDMI-lyd til optisk lyd (selv om innstillingene alltid har stått på optisk). Noen ganger gjør dette at jeg får lyd igjen, ihvertfall kortvarig, men så forsvinner det eller begynner å hakke igjen..

Mine teorier:

1: PS3'en er i ferd med å knele

B: HDMI-relatert problem, noe overstyrer optisk ut og fucker alt sammen

III: Det er allikevel noe jeg plutselig ikke har gjort riktig på innstillingene.

Mine innstillinger:

Video Output Settings = HDMI = AUTOMATIC

Video Settings* BD Audio Output Format (Optical Digital) = BITSTREAM

Audio Output Settings = DIGITAL OUTPUT (OPTICAL)

Disse innstillingene har som sagt funket for meg så lenge jeg kan huske, men plutslig sliter lyden...

 

 

 

Har nå prøvd 2 andre optiske kabler, samme problem med lyden: knitrer litt når jeg endrer innstillinger i hdmi-videosettings og uansett hva jeg velger på optisk out så skjer det ikke en dritt..

Kjørte derfor 4 mil for å låne bluerayspilleren til en kompis siden den hadde optisk utgang som jeg kunne prøvekoble til anlegget mitt for så, i det jeg kommer inn døra hjemme, huske at jeg har en spiller jeg kunne ha brukt liggende i en skuff på gjesterommet (genius!).

Jaja, koble til dvd-spilleren og optisk lyd funka med en gang, koble til PS3'en med samme kabel og lyden funka ikke.

 

Får bare rolig anta at optisk ut på PS3'en min har daua siden ingen settings inklusive det er safe-mode greiene og restore file og restore settings osv ikke funker..

 

Faen.

 

4 måneder 4 dager til PS4...

Endret av Ham 550
Lenke til kommentar

Får bare rolig anta at optisk ut på PS3'en min har daua siden ingen settings inklusive det er safe-mode greiene og restore file og restore settings osv ikke funker..

 

Har akkurat samme problem, kjøpte en ps3 til her om dagen som jeg har koblet opp mot en pc skjerm.

 

HDMI -> skjerm

Optisk --> lydkort.

 

Har f. eks lyd i hovedmenyen på ps3en, men får ikke lyd når jeg spiller av mp3 som jeg la inn som en test, får heller ikke lyd når jeg går inn i shopen. Jeg har lyd i f. eks GT6 demoen og Sly Cooper 3, men ikke i GTA4, BF3 eller Cathrine med samme innstillinger som jeg har lyd i gt6 og SC3.

 

Setter jeg på lyden på skjermen så har jeg lyd til alt sammen over hdmi.

 

Hvis du søker litt på dette så vil du se at hdmi i kombinasjon med lyd over optisk ut har vært et problem i mange år.

Er mange som har en "løsning" på problemet, men en løsning virker ikke for en annen som prøver.

 

Noen skriver at du skal inn på "Video settings --> BD/DVD- audio output format (hdmi) - Linear PCM" og akkurat det samme på linja under der igjen BD - audio output format (optical) - Linear pcm.

 

Så skal man over i "Audio Output Settings" og det er egentlig her moroa starter for her er det 100 forskjellige forslagt fra alt til at man kun skal ha på dts 5.1, dd 5.1 og bare pcm 2.0 osv osv.

 

Jeg ga til slutt opp sitte å teste forskjellige ting etter to dager med x anntall forandringer i menyen, så jeg gjorde som kjøpelagene i fotballen som f.eks. Man. city, chelsea og psg og jeg kastet penger etter problemet for å løse det på den måten :p

 

Har kjøpt et trådløst headsett, så da ender jeg opp med mindre kabler i samme slengen så sånn sett et pluss, selv om det kostet en tusenlapp til jeg ikke hadde planer om å bruke...

 

Men ta også google på det så kanskje du finner en eller annen kombinasjon i menyene som gjør at det funker. Kan jo hende du er heldigere enn meg :)

Endret av Frank Dux
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

OT: Bruker noen her headset med surround lyd når di gamer?

Er på jakt etter et med (helst) 7.1 lyd, i 1500-2500 kr klassen.

Håper noen har noe bra å anbefale!

Jeg har Earforce x41. Funker greit nok, men jeg merker ikke noe til surround-lyden. Et billigere stereo-headsett hadde gjort samme nytten sånn sett, men det må være trådløst.

Lenke til kommentar

Mulig jeg er helt på jordet, men hva med en komponent-kabel til bilde uten å koble til lyd-delen, og optisk til lyd? Jeg vet det ikke er optimalt, men komponent er vel det nærmeste man kommer hdmi på bildesiden? (Jepp, lenge siden jeg holdt på med dette nå...)

Det kan fort bli et alternativ så takk for forslag.

 

 

 

Har akkurat samme problem, kjøpte en ps3 til her om dagen som jeg har koblet opp mot en pc skjerm.

 

HDMI -> skjerm

Optisk --> lydkort.

 

Har f. eks lyd i hovedmenyen på ps3en, men får ikke lyd når jeg spiller av mp3 som jeg la inn som en test, får heller ikke lyd når jeg går inn i shopen. Jeg har lyd i f. eks GT6 demoen og Sly Cooper 3, men ikke i GTA4, BF3 eller Cathrine med samme innstillinger som jeg har lyd i gt6 og SC3.

 

Setter jeg på lyden på skjermen så har jeg lyd til alt sammen over hdmi.

 

Hvis du søker litt på dette så vil du se at hdmi i kombinasjon med lyd over optisk ut har vært et problem i mange år.

Er mange som har en "løsning" på problemet, men en løsning virker ikke for en annen som prøver.

 

Noen skriver at du skal inn på "Video settings --> BD/DVD- audio output format (hdmi) - Linear PCM" og akkurat det samme på linja under der igjen BD - audio output format (optical) - Linear pcm.

 

Så skal man over i "Audio Output Settings" og det er egentlig her moroa starter for her er det 100 forskjellige forslagt fra alt til at man kun skal ha på dts 5.1, dd 5.1 og bare pcm 2.0 osv osv.

 

Jeg ga til slutt opp sitte å teste forskjellige ting etter to dager med x anntall forandringer i menyen, så jeg gjorde som kjøpelagene i fotballen som f.eks. Man. city, chelsea og psg og jeg kastet penger etter problemet for å løse det på den måten :p

 

Har kjøpt et trådløst headsett, så da ender jeg opp med mindre kabler i samme slengen så sånn sett et pluss, selv om det kostet en tusenlapp til jeg ikke hadde planer om å bruke...

 

Men ta også google på det så kanskje du finner en eller annen kombinasjon i menyene som gjør at det funker. Kan jo hende du er heldigere enn meg :)

 

Har googla meg grønn og justert innstillinger både på video output, display og sound uten nevneverdig suksess. Det nærmeste jeg kommer er at lyden kommer og går, samt at det popper eller knepper i lyden de gangene jeg har lyd. Endrer jeg hdmi-innstillinger i display-menyen så knepper og knitrer det i lyden selv om jeg har satt optisk som lydkilde..

Lenke til kommentar
Det kan fort bli et alternativ så takk for forslag. Har googla meg grønn og justert innstillinger både på video output, display og sound uten nevneverdig suksess. Det nærmeste jeg kommer er at lyden kommer og går, samt at det popper eller knepper i lyden de gangene jeg har lyd. Endrer jeg hdmi-innstillinger i display-menyen så knepper og knitrer det i lyden selv om jeg har satt optisk som lydkilde..

 

Alle "maskinlyder" som du her beskriver, betyr vanligvis hardware-feil, altså at den optiske utgangen din faktisk er røket, som du selv har antatt. Hvis du absolutt MÅ ha lyd i egen kanal, er vel analog fort eneste utvei...

Lenke til kommentar

Så jævla søppel at ikke vi i europa får summer sale på psn...

 

http://blog.us.plays...rting-tomorrow/

Vi er Søppel i Sony og Microsoft sine øyne,

Har nå betalt for Crunchyroll i 2 år, i Usa og japan kan de se det på Vita og Ps3.

Har maset 1 år om og få det hit men ikke et jævla pip fra de som lager det,

 

Vi skulle betalt mindre, samme med Netflix, vi har jo bare halvparten av det Usa har.

 

To hell with em all!

Lenke til kommentar

Vi er Søppel i Sony og Microsoft sine øyne,

Har nå betalt for Crunchyroll i 2 år, i Usa og japan kan de se det på Vita og Ps3.

Har maset 1 år om og få det hit men ikke et jævla pip fra de som lager det,

 

Vi skulle betalt mindre, samme med Netflix, vi har jo bare halvparten av det Usa har.

 

To hell with em all!

En enkel DNS fikser det på Ps3 :)

 

190.14.36.90

109.123.111.24

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...