Gå til innhold

Den store Playstationkaféen


CypheroN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, noen som vet hvor mange PS3 som er blitt solgt i Norge?

 

Mulig runt 400.000 - 500.000 envei?! Om man sier ca hver 10ende har en PS3 tror jeg det ikke er underdrevent egentlig. + at noen har 2. En på hytta en hjemme, eller skillte foreldre og en hos hver. Eller en blir ødelagt man kjøper ny, så tror nesten vi kan si minst 500.000. Sikkert en del mere å. (Bare tipping her altså, jeg vet ikke)

Lenke til kommentar

Mulig runt 400.000 - 500.000 envei?! Om man sier ca hver 10ende har en PS3 tror jeg det ikke er underdrevent egentlig. + at noen har 2. En på hytta en hjemme, eller skillte foreldre og en hos hver. Eller en blir ødelagt man kjøper ny, så tror nesten vi kan si minst 500.000. Sikkert en del mere å. (Bare tipping her altså, jeg vet ikke)

 

Jeg har også tenkt rundt det tallet, men ja vanskelig å anta uten konkret informasjon.

Lenke til kommentar

Mulig runt 400.000 - 500.000 envei?! Om man sier ca hver 10ende har en PS3 tror jeg det ikke er underdrevent egentlig. + at noen har 2. En på hytta en hjemme, eller skillte foreldre og en hos hver. Eller en blir ødelagt man kjøper ny, så tror nesten vi kan si minst 500.000. Sikkert en del mere å. (Bare tipping her altså, jeg vet ikke)

 

Støtter deg i den tankegangen. Hvis det finnes eksempelvis 200.000 PS3-eiere så har disse i snitt hatt mer enn en konsoll. (jeg har kjøpt tre f.eks og en kompis som knapt spiller så mye har en hjemme og en på hytta). Skulle jeg dratt et tall ut av ræva så sier jeg ca 500.000 enheter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

PS2 solgte vel litt over en halv million i Norge. Med tøffere konkurranse denne gangen, hovedsaklig fra Wii, er det nok rimelig å anta at tallet er lavere.

Lenke til kommentar

Får man kjøpt lydsporet til Super Stardust HD et eller annet sted? Begynte å spille det igjen, og musikken fester seg. :p

 

Svarer meg selv, jeg. Fant lydsporet på PS Store, det kostet jo bare femten kroner, så jeg kjøpte det (men måtte overføre 40, av en eller annen grunn...får vel kjøpe noe annet senere). Teit nok fikk jeg ikke lov å laste det ned på PC, måtte visst bruke PS3. Jaja, lite irritasjonsmoment, siden jeg ikke var hjemme, men ingen grisekrise.

 

Så kommer jeg hjem da, fyrer opp PS3, og laster ned sakene. Så får jeg beskjed om at de må installeres. Hæ, installere MP3? For all del, kan vel ikke skade. Imidlertid kræsjer den midt i installasjonen, og jeg må laste ned på nytt. Denne gangen fungerer det, men jeg ser intet i musikkmappa. Viser seg at Super Stardust HD OST er lagt inn som et spill. Igjen, hæ?

 

Jeg starter "spillet", som ikke gjør annet enn å vise et bilde av stjernedusteromskipet, og sier "Press X to install". Hva, gjorde jeg ikke det for litt siden? For all del. Dette tar evigheter, forøvrig, selv om det er snakk om drøye 100 MB allerede nedlastede musikkfiler. Når dette er gjort dukker sakene opp i musikkmappa.

 

Så skal jeg kopiere, litt av poenget var jo å få sakene over på PC. Imidlertid kjenner ikke PS3 igjen MP3-spilleren eller minnepinnen jeg prøver med. Viser seg at den kun støttet FAT32, så jeg må formatere først.

 

Kom i mål til slutt, men snakker om omstendelig prosess. Jammen ikke rart folk blir pirater.

Lenke til kommentar

Konsollversjonen fungerer fint, men har du allerede spilt det på PC vil du nok bli noe skuffet.

 

Selvfølgelig ble jeg skuffa over laber grafikk og framerate (utskjemt på PC med 1920x1080p 60 FPS). Men hjelper på at man kan spille igjennom hele spillet med PS Move. Det fungerer bra med Move vil jeg si.

Endret av iL Sephiroth
Lenke til kommentar

Selvfølgelig ble jeg skuffa over laber grafikk og framerate (utskjemt på PC med 1920x1080p 60 FPS). Men hjelper på at man kan spille igjennom hele spillet med PS Move. Det fungerer bra med Move vil jeg si.

 

La merke til Move-støtten, men når det kom til stykket gadd jeg ikke å benytte meg av den. Move ble rett og slett for mye styr med til at det ble noe suksess for min del. Trivdes godt i Killzone 3 MP da, der brukte jeg Move mye siden det gav meg en "competitive edge".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...