Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Du kan prøve, men jeg kan ikke se for meg at det går å blokke det.

 

2-hand et Gyrm Greatshield +6 eller høyere, med rundt 30stamina. Blokkerer de 2 hitsa du tar fra flammene og tømmer deg for stamina, men han har lang winddown så du rekker å løpe bort til han og slå. Treg metode dog, 2hand noe heavyhitting våpen, 30% endurance load og å løpe frem og tilbake mellom storetærne på bakbeina hans går raskere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste at man kan blokkere mesteparten av flammedmg'n til dragen. Men det er stamina som er problemet, at du går tom og blir guardbroken..

 

Den ringen har ikke jeg hørt om, vet hva jeg skal se etter iallefall. :)

 

Bare så det er sagt så er ikke Ancient dragon en boss du må drepe for å runne spillet. Han gir deg jo det du trenger når du snakker med den kjekke jævelen :)


Må si at "climax" hexet var ubrukelig i forhold til hvor mye jobb det var å få det.

 

Bruker 4 slots, 6 uses og bruker ALLE souls du har. Så gjør den maks 1000ish DMG med 40 int 40 faith. Skuffende.

Endret av Siimmeenn
Lenke til kommentar

Da klarte jeg Ancient Dragon! Tok han på 10 forsøket :-) Prøvde med skjoldet og det virket, men jeg gikk tom for stamina før han var helt ferdig så jeg døde til slutt... Har ganske mye stamina også, 139. Det som til slutt virket var å løpe naken med dual wield et ultra greatsword. Når du kommer inn så går du mot han til han signaliserer om at skal gjøre en front flamebreath. Da løper jeg til frambenet og får inn 3 slag. Så gikk jeg litt foran på siden av hodet hans. Så jeg at han skulle lette løp jeg vekk fra hodet med engang jeg ser animasjonen. Da klarte jeg å løpe vekk. Når jeg da løp tilbake prøvde jeg å provosere fram front flamebreath igjen. Men pass på at du rekker å løpe bak hodet før han begynner. Så var det 3 slag før jeg gikk litt foran på siden igjen. Du må hele tiden sørge for at du ikke er for nærme så du dør av aoe også ikke for langt foran så du ikke rekker å løpe bak hode hans. Repeterte dette til han var død. Var egentlig veldig lett når jeg fant det ut

Lenke til kommentar

 

Hold trekant så dualwielder man lefthand? :)

Jepp, two-hander left. (evt. går i PowerStance om man er dualwield med 150% av stats til våpnene)

 

Resonant Soul/Great Resonant Soul er litt mere brukbare enn Climax, den er vel bedre i pvp, dog cheesy ;)

 

F.eks.

 

 

Syntes great resonant soul hadde dårlig virkning den ene gangen jeg prøvde i PvE men har sett litt rundt og skal jo være en skikkelig jævel :). Har jo 350000 souls på meg jeg kan bruke :)

Lenke til kommentar

Den forrige DS-porten var en "hackjob" av utviklere som ikke kunne så mye om PC, de bare hacka det sammen til å (såvidt) funke på hardware og lot det være.

Det var egentlig ikke planlagt å slippes til PC overhodet, men en fanstorm på nettet maste så mye og lagde så mange "underskriftskampanjer" at de porta det kjapt over for å tilfredsstille maset tror jeg.

 

Så var det opp til moddere å få det til å fungere som et ordentlig spill i etterkant.

 

Men dette er laget for PC parallellt med konsollversjonene, så det funker sikkert glimrende.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har vel ikke hørt at mus og tastatur fungerer "fantastisk bra", men det skal i alle fall fungere, man er ikke avhengig av å ha en håndkontroller, selv om det fortsatt vil være det beste.

 

Jeg tror det blir preferanse, de har utviklet DaS2 med pc som hovedplatform, så nå fungerer mus/keyboard som det skal. Jeg kommer også til å kjøre håndkontroller, men det er fordi jeg har spilt både DS og DaS1 med det.

 

En venn av en venn spiller visst DaS1 eksklusivt med mus/keyboard med DSMfix, da han ikke fikk med seg at kontroller kunne vært en god ide, og han får visst noen fordeler i pvp ved å kunne justere kameraet raskere og sikte seg inn mere presist uten lock-on.

 

Men ja, det ser ikke ut til å bli noe "dårlig port" - man får 60fps på pc, mot 30 fps mot konsoll, HD-textures, raskere load-times (ihvertfall om man putter spillet på en SSD-harddisk). Gleder meg til midnatt!

Lenke til kommentar

Lurte på å kjøpe pc vers også, er det vits? :)

Jeg synes det, jeg fikk testet det i en halvtimes tid i går kveld etter 00:01 - forskjellen på 30 og 60 dps er astronomisk, smooth animations nå. HD-textures var også imponerende å sammenligne på endel ting.

 

Loading times på travel mellom bonfires gikk ned til rundt 1-2 sekunder når jeg la spillet på SSD-harddisk, som er stor forskjell fra konsollene.

 

Har ikke fått testet noe co-op/invasions enda, så usikker på om det er bedre eller dårligre med steam - time will tell.

 

Kommer nok eksklusivt til å spille på PC fra nå av, kraften i den gamle ps3'en min er ikke sammenlignbar engang.

 

TL;DR: Bedre pc-versjon, kjøp om du digger Dark Souls og forventer å spille det mye mere.

 

Billigre keys HER om noen har dårlig råd - finnes enda billigre, men de er russiske, krever russisk vpn for å aktivere og er tydeligvis låst så du blir satt til Russland om du velger restricted region.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...