Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Funker fint på min, lastet ned Dell/Alienware drivere til INtelgrafikken (da asus sine drivere ikek funka i det heletatt) og lasta ned aller siste utgaven av nvidia's betadrivere.

 

Jeg har ikek gjort noen ting, og alle spillene jeg har testa opp til nå (wow, cs:s, dod:s, SC2 og Eve Online har fungert 100% uten noen merkelige drops, må gi skryt av skjermen på denne, denne er rett og slett god å se på i forholds til mine eldre syncmastere jeg har på de stasjonære pc'ene.)

 

Kan teste litt CS 1.6 med smoke, har ikke stor disk i maskinen, så må lage litt plass først. :)

 

I HL 1.6 så virker det som om at det bremser seg opp litt i D#D mode, men dette spillet har jeg hatt probelmer med på e8600+4870x2 lenge også, får det kun til å virke i perodevis, viker som om HW'n er litt for ny for spillet, akkurat som i FarCry 1, men det er spill jeg ikke psiller så mye, går mest i Source engine, eller Warfare Engine (Unreal Tech).

 

Sammenlignet med min 3 nesten 4 år gamle gamer PC så er denna laptoppen raskere på mye, men grafikken er den ca 10% tregere på, ikke ille mtp det er en laptop, Tunge CPU oppgaver er den mye sterkre på enn min Stasjonre med e8600 3.33ghz i, samme med disk ytelse (Cheetah 15k5 2x (system raid 0)+ 1 15k.7 (games jbod) disk.

 

Mens laptoppen fikk en 120GB HyperX disk ifra Kingston, noe som viste seg å være en pangbra disk :) (Laptoppen har ikke Sata3, men den bunner glatt sata2 kontrolleren, 490mb read, 435mb write osv osv..)

 

Artig med laptop som booter raskere ifra man trykker på på knappen enn mobilen sin. :))ja, selv de gamle typene og, som bare var så å si intant on)

 

5-6 sekunder ifra jeg trykker på bryteren til den ber om login, så er det 3-4 sek etter det med loading så er maskina helt ferdig boota opp. Rimelig digg. :)

 

Eneset problemet jeg har hatt så lagt er at jeg ikek likte pekeplaten og tastaturet, men har usb tastatur, og medbrakt NAGA MMO mus så bruker i grunn ikke det laptoppe kom med der, så det problemer er ikke tilstede for meg, så slipper jeg ha den på fanget og.. så blit heller ikke plaget av den lille varmen den lager (som er i grunn imponerende lite).

 

Nok rabbling ifra meg nå, ville bare si at detta er en knallgo laptop, enda je ghar ikke brukt den i mange dagene enda, men ser frem til mange timer med morro med denna, på LAN's o.l...

 

(Har 750ddisken i ett usb3 kabinett, som får power over USB (fiktignok 2 ledninger, men en grei løsning, til å ha som mellomlager for ting en ikke får plass til på ssd'n. :) )

 

God Natt dere :)

Endret av Shadow_iX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir det feil av meg å stille spørsmål om eit problem i denna tråden her?

Gir det eit forsøk ivertfall;

hatt maskina i noken veker no (og stort sett veldig fornøgd!), men no har volumkontrollknappane + den øverste knappen (som stiller modus på PCen?) slutta å virke.

Nokon som veit korleis eg får dei til å virke igjen? :)

Lenke til kommentar

Dere KAN installere driveren, bare gå til latoptvideo2go.com og last ned der. Ett alternativ til

å laste ned hele driveren derifra er å laste ned INF filen til den driverversjonen dere har lastet ned,

den får du på samme nettside. INF filen legger du i C:\NVIDIA\DisplayDriver\280.26\WinVista_Win7_64\International\Display.Driver\ så navigerer du deg til mappen

C:\NVIDIA\DisplayDriver\280.26\WinVista_Win7_64\International\ og trykker på setup.exe

Den INF filen jeg har lenket til her gjelder for driver med nr 280.26.

 

Poenget med INF filen er å lure maskinen til å installere driveren, så husk å legg den i rett mappe.

 

Du er helt konge!! Har vært nr før asus'n fløy ut av vinduet før jeg kom over denne åpenbaringen. Har prøvd å få hjelp hos komplett og asus, men jeg fikk inntrykk av at de ikke forsto hva jeg snakket om.. Takk takk!

Lenke til kommentar

Hei, leser at folk ikke er helt fornøyd med nettverkskortet på denne maskinen - noe jeg ikke har erfart frem til nå. Dro vekk forrige helg og da jeg kom tilbake hadde noe mystisk skjedd. Jeg sliter nå med å få full signalstyrke og det er merkbart tregere. Før dette hadde jeg ingen problemer og kunne nyte raskt internett slik det skal nytes. Hva tror dere kan ha skjedd? Har slått routeren av og på uten nytte. Kan et lite dult mot pcen ha gjort noe utslag (som følge av at den blir flyttet rundt)?

 

Takker for svar ^^

Lenke til kommentar

Blir det feil av meg å stille spørsmål om eit problem i denna tråden her?

Gir det eit forsøk ivertfall;

hatt maskina i noken veker no (og stort sett veldig fornøgd!), men no har volumkontrollknappane + den øverste knappen (som stiller modus på PCen?) slutta å virke.

Nokon som veit korleis eg får dei til å virke igjen? :)

 

 

Jeg fikk samme problemet etter å kjørt Asus Live Udate versjon 3.21.1

Kjørte systemoppretting i windows7, tilbakestilte til ett tidligere punkt, da virket de igjen.

Så det er noe bugs med den oppdateringen...

Lenke til kommentar

Hei!

Har problemer med å vise rett størrelse av skjermbilde på TV'en når jeg kobler N55SF'en til TV via HDMI utgangen.

Det ser ut som bildet er forstørret på TV'en. Mangler liksom litt rundt hele skjermen bl.a. taskbaren og toppen av toolbaren, samt lukk ikonet, og litt av sidene.

TV'en støtter 1080P.

Får ikke til å endre noe i skjerm innstillingene.

Noen som kan hjelpe meg ?

Kan dette ha med skjermdriverene å gjøre ?

Lenke til kommentar

Arcz: Vi er i hvert fall to stk i denne tråden som har hatt det problemet der. Jeg ringte ASUS kundeservice og Dustin Home, og endte til slutt med å heve kjøpet basert på at den ble regnet som DOA (dead on arrival).

 

Veldig usikker på å kjøpe ny tilsvarende maskin ettersom det var mye feil med min.

Lenke til kommentar

Blir det feil av meg å stille spørsmål om eit problem i denna tråden her?

Gir det eit forsøk ivertfall;

hatt maskina i noken veker no (og stort sett veldig fornøgd!), men no har volumkontrollknappane + den øverste knappen (som stiller modus på PCen?) slutta å virke.

Nokon som veit korleis eg får dei til å virke igjen? :)

 

 

Jeg fikk samme problemet etter å kjørt Asus Live Udate versjon 3.21.1

Kjørte systemoppretting i windows7, tilbakestilte til ett tidligere punkt, da virket de igjen.

Så det er noe bugs med den oppdateringen...

 

Vet du hvilke program/drivere som får de knappene til å fungere? Har ikke kjørt asus live update, men de bestemte seg allikevel for bare å slutte å fungere. Fjerna endel bloatware igår, så mulig jeg fikk sletta noe nyttig i samme slengen...

Lenke til kommentar

OC-Freak / evnt andre:

 

1) Har du satt inn et nytt nettverkskort?

2) Hjalp det merkbart på stabilitet og ytelse?

3) Og i så fall hvilket nettverkskort kjøpte du?

4) Og måtte du bryte noen garanti for å sette det inn?

5) ... da er jeg tom for spørsmål :)

 

PS: Flere som sliter med ustabil/dårlig ytelse på nettverkskortet?

Endret av Galandrik
Lenke til kommentar

Hei :D

Ser det ligger flere modeller ute på Komplett og lurer på om det er verdt å betale 1500 ekstra for den dyreste kontra den til 7500 eller 6999 for den saks skyld...

Hva går man glipp av som man kan merke?

Går vell ann å slenge inn en SSD disk for de penga pluss noe annet kanskje?

Ville dere som har den billige versonen gått for den dyrere hvis dere fikk velge nå, eller står de billige seg godt mot den dyreste?

Lenke til kommentar

For meg er ikke i7-versjonen verdt det. Man får kanskje full-HD med i7-versjonen, men jeg føler det blir litt mye på 15,6 tommer i forhold til HD+. I tillegg krever det mye mer av grafikkkortet, som bør være en av hovedgrunnene til å kjøpe maskinen.

 

Du får spør deg selv om du faktisk trenger 4 kjerner @ 2ghz vs 2 kjerner @ 2,3 + boost, når du faktisk kan oppleve 'dårligere' grafikkytelse som et indirekte resultat.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Blir det feil av meg å stille spørsmål om eit problem i denna tråden her?

Gir det eit forsøk ivertfall;

hatt maskina i noken veker no (og stort sett veldig fornøgd!), men no har volumkontrollknappane + den øverste knappen (som stiller modus på PCen?) slutta å virke.

Nokon som veit korleis eg får dei til å virke igjen? :)

 

 

Jeg fikk samme problemet etter å kjørt Asus Live Udate versjon 3.21.1

Kjørte systemoppretting i windows7, tilbakestilte til ett tidligere punkt, da virket de igjen.

Så det er noe bugs med den oppdateringen...

 

Samme problemet selv, ikke fjernet fryktelig mye bloatware. Skal prøve en god, gammeldags restart nå, så eventuelt en recovery.

 

Vet du hvilke program/drivere som får de knappene til å fungere? Har ikke kjørt asus live update, men de bestemte seg allikevel for bare å slutte å fungere. Fjerna endel bloatware igår, så mulig jeg fikk sletta noe nyttig i samme slengen...

 

 

 

Lenke til kommentar

Venter ENDA på å få intel 6230 kortet mitt, kommer aldri på lager jo. :(

 

Da kom intel 6230 kortet og signalstyrke/stabilitet ble ikke vesentlig forbedret. Bedre ja, men ikke så mye som forventet, mulig antennekablene ikke er lagt opp skikkelig/ligger bak for mye plast osv.

 

Så ja dette er og blir nok en svakhet på maskinen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...