Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Det er 2 måter å oppdatere grafikkdriveren på:

 

1: Offisiell og korrekt måte; Laste ned nyeste driver fra asus sine sider når de legger ut drivere tilpasset maskinen. (enda ikke lagt ut oppdateringer i forhold til den som følger med maskinen).

 

2: Laste ned nyeste drivere fra nvidia, gå på laptopvideo2go.com og laste ned en modifisert inf fil som du så legger i installasjonsmappen til driverene og erstatter den inf filen som allerede ligger der. Da kan du installere driveren på maskiner den i utgangspunktet ikke er tilpasset for.

 

Har ikke lagt merke til ikon problemet, muligens du kjører strømsparemodus som endrer en del grafikkalternativer?

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører i high pref for det meste, vet at aero effekter osv skrus av ved battery saving, men er som sakt ikke alle ikoner som blir sånn!

Har heller ingen problemer med bildet, alt ser helt perfekt ut (film, spill osv), men grunnen til jeg tenkte det var noe feil med driver var fordi enkelte ikoner, for eks itunes, utorrent, MSE osv. på nedre verktøylinje både til venstre og høyre er stygge og gromsete, har jo ikke noe og si egentlig, men irriterer meg sykt over det! :p Leter på nette etter en løsning, men finner ingen..Noen som vet hva dette skyldes?

Lenke til kommentar

HD+ versjonen med dualcore 2,3ghz: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647560#extra

 

Er ute etter litt ekstra ytelse i spill uten å blakke meg helt heller. Noe å gå for?

 

Har hørt at quadcores kan slå av kjerner for så å booste mhz når ikke alle 4 kjernene trengs? I utgangspunktet fristet en dualcore 2,3ghz mer, men hvordan fungerer denne teknologien jeg nevner... Er det derfor du har kjernene dine på 2,6ghz oc-freak, eller er det overclock?

 

Forresten. Det står ikke noe om at HD+ versjonene er matte, til tross for at det står "antirefleks" i utvidet info. Hva tror dere?

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

HD+ skal være matt (dvs antirefleks), er ihvertfall det i resten av europa.

 

På 4 cores kan 2630QM booste til 2.6GHz ved optimale forhold, på 2 cores opp til 2.8GHz, på 1 core opp til 2,9GHz.

 

2410M kan også booste opp til 2,9GHz om 1 core brukes og 2,6GHz om 2 cores brukes (under optimale forhold, dvs god nok kjøling og lav nok effektutvikling).

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Denne boostinga, og "eliminering" av cores, skjer automatisk?

 

Firekjernern høres veldig bra ut mao. men i diverse tester (spill) på notebookreviews holder i5 omtrentlig like godt trykk som i7. Antageligvis ble endel av disse testene gjort med førstegenerasjons-cpuene, så kanskje feilaktig å si det.

 

Med 7% rabatt fra komplett lurte jeg på om spranget (ca. 1500kr) til quadcore (+ andre ting) er verdt det :hmm:

 

Har enda ikke sett noen nettbutikker føre harddisk av versjon: 7200rpm + 4gh SSD

Lenke til kommentar

Denne boostinga, og "eliminering" av cores, skjer automatisk?

 

Firekjernern høres veldig bra ut mao. men i diverse tester (spill) på notebookreviews holder i5 omtrentlig like godt trykk som i7. Antageligvis ble endel av disse testene gjort med førstegenerasjons-cpuene, så kanskje feilaktig å si det.

 

Med 7% rabatt fra komplett lurte jeg på om spranget (ca. 1500kr) til quadcore (+ andre ting) er verdt det :hmm:

 

Har enda ikke sett noen nettbutikker føre harddisk av versjon: 7200rpm + 4gh SSD

 

Dustinhome selger en versjon med 8gb ram til 8k, det er da ikke så værst!

Lenke til kommentar

Joda. Men hva får jeg? Bluray, fullHD og quadcore. Det trenger jeg egentlig ikke. Den dustinversjonen har ikke 7200rpm engang. 5400rpm bråker vel mindre, så. Ett fett.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635496 + http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574686#extra

 

6694 kr.

 

Det eneste jeg begynner å bli skeptisk til nå er størrelsen :!:

 

Er det 2 slots for harddisker? Hadde vært moro å sette inn en SSD

 

ang. cpu et notater fra cpuworld, er dette vesentlig?

dualcore: Integrated graphics controller runs at 650 MHz, and up to 1200 MHz in Turbo mode

quadcore: Integrated graphics controller runs at 650 MHz, and up to 1100 MHz in turbo mode

Endret av Helpsomer
Lenke til kommentar

De fleste spill utnytter fremdeles ikk mer enn 2 cores, derfor liten/ingen forskjell i mange spill på i5 vs i7 quad.

 

Har liten betydning hva den integrerte grafikkontrolleren kjører på - du bruker ikke den til tyngre ting uansett, da bruker du nvidia kortet.

 

Spiller stort settt wow og sc2 atm, SC2 er det som belaster prosessor/GPU mest og har ingen problemer med throttling.

 

Det er kun 1 harddisk slot.

 

Ja maskinen er stor/tung til 15" å være, om det er et kriterie for deg, fordelen med dette er at de har fått plass til et stillegående og effektivt nok kjølesystem.

Lenke til kommentar

Har SSD i min. 750gb sitter i et eksternt kabinett. Fantastisk pc=) angrer ikke et sekund. Selv om Asus sitt strømspare opplegg egentlig ikke er så veldig bra, sitter jeg med 5-6 timer på skolen med lysstyrke på det laveste, skrudd av BT etc. Moderat bruk dog selvfølgelig.

 

Hvis d er et must med begge disker inni pc'n kan du bytte ut cd-rom skulle du ønske det.

 

Flott design (fingermerkemagnet dog) nydelig skjermkvalitet. masse kraft. Stillegående. top notch høyttalerlyd.

 

Av negativt. Dårlig tastatur (begynner dog å bli vandt til det.)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Satt egentlig å ventet på denne...

Etter å ha lest en del negativt om tastaturet lener jeg faktisk mot N53SN, der kan man i alle fall bytte til et chiclet fra ebay om det ønskes (selv om denne visstnok ikke har så ille tastatur i utgangspunktet).

 

Kjipt at N53-serien ikke kommer med matt skjerm.

Lenke til kommentar

Siden denne visstnok er kjølig, noen overklokkingsmuligheter?

 

Vil DENNE rambrikken være kompitabel?

 

Ringte komplett måtte spørre ang. ramslots, og i 4gb versjonen sitter det nemlig 1x4gb dvs. en slot til overs! Rambrikkene trenger vel ikke være identiske?

 

Sandy bridge prosessorer kan ikke overklokkes (ihvertfall ikke nevneverdig) med mindre de har ulåst multiplier - noe sandy bridge prosessorer til bærbare IKKE har, dvs ingen overklokking av CPU.

 

Skjermkortet kan klokkes ganske mye, sjekk de første postene mine for å se hvor langt jeg klarte presse mitt ;)

Lenke til kommentar

Fikk min n55sf her om dagen, og må bare spørre: funker piltastene på det numeriske tastaturet til høyre hos dere? Finner ingen måte å skru av NumLock på (finner ingen NumLock-tast), og hvis jeg tar shift-3 (på numpaden) kommer det frem #. Det virker som om numpadtastene er satt opp som kopier av talltastene øverst.

 

Ellers er maskina glimrende. God ytelse, skjermen er nydelig og lyden bra til en laptop å være.

Lenke til kommentar

De fleste spill utnytter fremdeles ikk mer enn 2 cores, derfor liten/ingen forskjell i mange spill på i5 vs i7 quad.

 

Har liten betydning hva den integrerte grafikkontrolleren kjører på - du bruker ikke den til tyngre ting uansett, da bruker du nvidia kortet.

 

Spiller stort settt wow og sc2 atm, SC2 er det som belaster prosessor/GPU mest og har ingen problemer med throttling.

 

Det er kun 1 harddisk slot.

 

Ja maskinen er stor/tung til 15" å være, om det er et kriterie for deg, fordelen med dette er at de har fått plass til et stillegående og effektivt nok kjølesystem.

 

Man trenger ikke akkurat supre specs for å spille SC2...

Lenke til kommentar

De fleste spill utnytter fremdeles ikk mer enn 2 cores, derfor liten/ingen forskjell i mange spill på i5 vs i7 quad.

 

Har liten betydning hva den integrerte grafikkontrolleren kjører på - du bruker ikke den til tyngre ting uansett, da bruker du nvidia kortet.

 

Spiller stort settt wow og sc2 atm, SC2 er det som belaster prosessor/GPU mest og har ingen problemer med throttling.

 

Det er kun 1 harddisk slot.

 

Ja maskinen er stor/tung til 15" å være, om det er et kriterie for deg, fordelen med dette er at de har fått plass til et stillegående og effektivt nok kjølesystem.

 

Man trenger ikke akkurat supre specs for å spille SC2...

 

Man trenger ikke supre specs for å kjøre noe spill, egentlig. De fleste går greit bare man har lav nok oppløsning og/eller lav nok innstillinger på grafikken. Men skal man kjøre SC2 på 1920x1080 og høyeste settinger på grafikken, så er SC2 plutselig ett av de mest krevende spill på markedet. Samtidig vet vi jo at strategispill belaster prosessoren mer enn de fleste skytespill gjør.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...