Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå mottatt maskinen, og brukt den en del. Tastaturet er ikke så værst, og ettersom jeg bruker mye mus så slipper jeg å tenke på touchpadden (selv om det jeg har erfart er at den er god). Jeg har spilt BF3 i halvannen time, og på denne tiden har jeg hatt problemer mer at spillet har fryst 7 ganger.

 

Jeg har installert noen drivere fra battlelog, men ikke noe mer. Skulle jeg kanskje ha gjort det? Spillet åpnes med gt555m som standard.

Lenke til kommentar

Jeg er såpass vinglepetter at jeg har kjøpt maskinen igjen.

 

Det eneste jeg har å utsette på den jeg har fått nå er litt støy. Hvordan er deres på støy når det er helt stille i rommet og maskinen ikke brukes (altså er på sitt stilleste)?

 

Min har konstant lav susing som går litt opp og ned, litt som å høre vinden suse fra lang avstand om det gir noen mening. Mener å huske at den forrige jeg hadde var så og si helt stille til tider? Så enten er det noe rart med denne, eller så husker jeg feil.

EDIT: Kjenner liksom at det rumler inni maskinen hele tiden, når man har hendene liggende på den.

Endret av Lotielin
Lenke til kommentar

"Rumlingen" er nok fra harddisken, de fleste disker, spesielt om de er 7200rpm lager vibrasjoner som man kan kjenne.

Min N55SF suser svakt hele tiden, går litt opp og ned i styrke og er kun hørbart når det ikke er andre lydkilder i rommet. Er ikke sjenerende for min del, og det beste er jo at støynivået er svært lavt ved høy belastning også.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar:

 

Jeg har nå mottatt maskinen, og brukt den en del. Tastaturet er ikke så værst, og ettersom jeg bruker mye mus så slipper jeg å tenke på touchpadden (selv om det jeg har erfart er at den er god). Jeg har spilt BF3 i halvannen time, og på denne tiden har jeg hatt problemer mer at spillet har fryst 7 ganger.

 

Jeg har installert noen drivere fra battlelog, men ikke noe mer. Skulle jeg kanskje ha gjort det? Spillet åpnes med gt555m som standard.

Lenke til kommentar

Spiller ikke BF3, men har ikke hatt problemer i noen andre spill jeg har spillt. Ikke at det hjelper deg noe da :p

 

Første jeg ville gjort var å legge inn siste nvidia driver, men regner med du har gjort det alt.

 

Ehhh, det har jeg nok ikke gjort. Hva gjør jeg? Nvidia.com > geforce > gt555m > drivers > windows 7 64 bit > download. Eller noe sånt?

Lenke til kommentar

"Rumlingen" er nok fra harddisken, de fleste disker, spesielt om de er 7200rpm lager vibrasjoner som man kan kjenne.

Min N55SF suser svakt hele tiden, går litt opp og ned i styrke og er kun hørbart når det ikke er andre lydkilder i rommet. Er ikke sjenerende for min del, og det beste er jo at støynivået er svært lavt ved høy belastning også.

 

Ah ok, takk for svar. Jeg bare synes det er rart, for føler at den forrige N55SF-en jeg bestilte var stillere hmm.gifDen her suser såpass at det irriterer, men så har jeg veldig lav smerteterskel for susing og da.

Lenke til kommentar

Når jeg hører musikk skurrer/bzzz-er det i venstre side av høyttalerne når sangere synger visse noter. Er vel noe som ikke sitter skikkelig fast og som reagerer på vibrasjonene. Har dere også dette problemet? Irriterende! Har ikke noe annlegg så jeg hører kun musikk fra maskinen. Bør jeg klage og få ny? Dette begynner jo å bli pinlig :p

Lenke til kommentar

Når jeg hører musikk skurrer/bzzz-er det i venstre side av høyttalerne når sangere synger visse noter. Er vel noe som ikke sitter skikkelig fast og som reagerer på vibrasjonene. Har dere også dette problemet? Irriterende! Har ikke noe annlegg så jeg hører kun musikk fra maskinen. Bør jeg klage og få ny? Dette begynner jo å bli pinlig :p

 

Dette er dessverre et "vanlig" problem. Er slik på min også (som nevnt tidligere) virker som enkelte frekvenser - spesielt lyse lyder (typ kvinnelig operastemme) forårsaker resonans i kabinettet eller noe slikt som gir en skurrete lyd - på venstre side ja.

Så vidt jeg kan se er dette et generelt problem på modellen og ikke en feil med bare noen maskiner - dvs om du sender den inn og får en ny vil den nok ha samme "problemet".

 

Er glad jeg stort sett høre på metal, sjelden jeg beveger meg innenfor det problematiske frekvensområdet :p

Lenke til kommentar

Hvordan starter jeg steamspill med gt555m? Jeg får det til med andre spill, men f.eks CSS så får jeg ikke muligheten til å velge grafikkortet. Jeg har prøvd å lage snarvei til skrivebordet, men når jeg da høyreklikker på snarveien får jeg ikke opp muligheten "kjør med ...", noen som kan hjelpe meg? Ganske irriterende å ha lagg i CSS, når jeg kjører Gta 4 uten problemer. God jul forresten! :)

Lenke til kommentar

Hvordan starter jeg steamspill med gt555m? Jeg får det til med andre spill, men f.eks CSS så får jeg ikke muligheten til å velge grafikkortet. Jeg har prøvd å lage snarvei til skrivebordet, men når jeg da høyreklikker på snarveien får jeg ikke opp muligheten "kjør med ...", noen som kan hjelpe meg? Ganske irriterende å ha lagg i CSS, når jeg kjører Gta 4 uten problemer. God jul forresten! :)

 

Gå til Nvidia kontrollpanelet og slå av strømsparingmodusen yo

Lenke til kommentar

Hvordan starter jeg steamspill med gt555m? Jeg får det til med andre spill, men f.eks CSS så får jeg ikke muligheten til å velge grafikkortet. Jeg har prøvd å lage snarvei til skrivebordet, men når jeg da høyreklikker på snarveien får jeg ikke opp muligheten "kjør med ...", noen som kan hjelpe meg? Ganske irriterende å ha lagg i CSS, når jeg kjører Gta 4 uten problemer. God jul forresten! :)

 

Gå til Nvidia kontrollpanelet og slå av strømsparingmodusen yo

 

Alternativt kan jeg starte steam med gt555m :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ingen problemer med BF3 som skyldes maskinen min, så kan ikke hjelpe desverre.

 

Fryktelig irriterende at det ikke er slik på alle maskiner. Tror jeg ringer dustin hvis det skjer igjen!

Problemet ser ut til å være borte når jeg spiller online, men champagnen fryser det seg. Jeg er i 2. mission Operation Stormbreaker. 10 sekunder etter jeg går ut av bilen så dukker det opp saving i høyre hjørne, også fryser spillet. Så lukkes det automatisk, og jeg føres tilbake til battlelog. Slik som dette:

1076284.jpeg

Endret av Werchio
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...