Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Ingen av fixene jeg prøver funker, heller ikke din jocce. Må jeg laste betadriveren?

 

Får gi det en pause, dette var bare veldig synd =(

 

Høres merkelig ut. Jeg installerte driveren med versjonsnummer "280.26". Deretter fulgte jeg guiden

som jeg linket til og siden da har det fungert for meg. Nede på "taskbar" er det en nvidia funksjon

som forteller hva som blir brukt til dens GPU. Får du i hele tatt muligheten til å høyreklikke på

spill-ikonet ditt å velge GPU? (Bildet nedenfor viser valget jeg får etter å ha høyreklikka chrome)

 

hvordan.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lotielin: Jeg mener det å skifte det trådløse nettverkskortet skal være en smal sak. Jeg har gjort

det tidligere på en annen laptop.

Mener å huske at jeg så nettverkskortet under en av "lukene" du kan skru opp på undersiden da

jeg satte inn mer ram og en SSD. Har du den gamle bærbaren din enda? Da kan du sikkert nappe

ut det kortet og sette det inn istedet. Jeg vurderer å gjøre det samme selv.

Lenke til kommentar

Dere KAN installere driveren, bare gå til latoptvideo2go.com og last ned der. Ett alternativ til

å laste ned hele driveren derifra er å laste ned INF filen til den driverversjonen dere har lastet ned,

den får du på samme nettside. INF filen legger du i C:\NVIDIA\DisplayDriver\280.26\WinVista_Win7_64\International\Display.Driver\ så navigerer du deg til mappen

C:\NVIDIA\DisplayDriver\280.26\WinVista_Win7_64\International\ og trykker på setup.exe

Den INF filen jeg har lenket til her gjelder for driver med nr 280.26.

 

Poenget med INF filen er å lure maskinen til å installere driveren, så husk å legg den i rett mappe.

Lenke til kommentar

Hmm. Merkelig. Kanskje du bør prøve den andre metoden, med å laste ned den offisielle Nvidia-driveren, og så legge inn .inf-filen fra laptopvideo2go før du installerer den.

 

Edit: Jeg svarte på din opprinnelige post like over her, der du hadde mistet innstillingene under Display i Nvidia-software'n ;)

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det funket med å legge inn .inf filen ja! :) Nå må jeg bare prøve å få fikse 100hz (trenger egetlig bare dette i 640x480, hadde det med den gamle laptopen)

 

Det skal du kunne få til ved å gå inn på Display - Change Resolution - markere den skjermen du vil sette oppløsning og frekvens på (må være tilkoblet pc'en, selvsagt) - og velge "Customize" nede i vinduet der, og videre "create custom resolution" Da skal du kunne få velge både oppløsning og frekvens.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/976588

 

Display skal vel ligge sammen med 3D Settings og Video der, om jeg ikke tar feil? Ser at videoen jocce linker til også kun har disse 2 barene, og mangler Display.

 

Husket før at du kunne costumize selv ved hjelp av programmer som Refreshlock og Reforce, dog vet jeg ikke om slike programmer funker i W7 64bit

Endret av espen69
Lenke til kommentar

Høyreklikk på Intel HD-graphics i systemtray og velg custom innstillinger der. Dit må jeg også for å endre farger manuelt.

Virker som Intel sin programvare overkjører og eller har innstillinger du ikke finner i Nvidia sin programvare.

Synes i hele tatt løsningen generelt lukter kastet ut i markedet uten noe som helst testing i forkant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...