Gå til innhold

Asus N55SF test/førsteinntrykk - maskinen for deg som verdsetter god skjerm og lyd!


OC-Freak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

shadow_ix: hvor kjøpte du en versjon med SSD?

 

Forresten noen som vet når det kommer versjoner med

 

Intel® Core™ i7 2670QM eller Intel® Core™ i5 2430M?

 

Ser at de er annonsert på http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N55SF/#specifications , men er ikke å finne i noen laptoper enda?

 

Jeg bestilte Lappis + SSD hver for seg ifra namme netsjappe.. så bytta disken selv, og la inn win7 selv uten bloatware osv.. litt kukking med å få driverne til skjermkortene til å funke, men nå funmker det 100%, ikke hatt noe kødd med de, alt går autimatisk)

Lenke til kommentar

Jeg har, som flere andre, slitt med dårlig ytelse på wlan. Internettforbindelsen har vært treg, gjevn streaming en våt drøm og en internettforbindelse som ikke netter ned med gjevne mellomrom en utopi.

 

Heldigvis kom jeg over denne tråden:

asusrog.com

 

Å oppdatere driveren til versjon 9.2.0.419.0 gjorde susen for meg. Full utnyttelse av båndbredden og god signalstyrke. Håper det er til hjelp for dere andre og!

 

Link til driver

 

Utdrag/fremgangsmåte fra tråden på asusrog.com :

Originally Posted by m1lkb0ne

Thanks, Chastity, for a very useful thread. I haven't had time to read all of it, so I apologize if this is duplicate information; please remove this post if it's not useful.

 

I have a G74SX-3DE, which uses the Atheros AR9002WB-1NG minicard for WiFi and Bluetooth. This card actually uses the AR9285 chip for 802.11n WiFi and the AR3011 chip for Bluetooth. (The same card is also used in the Asus Eee Slate) I found with the stock driver I was getting very poor Internet performance, like about one-tenth of my ISP's nominal speed, as measured by the Speakeasy Speed Test. Turning off Bluetooth seemed to help, though.

 

I notice you've listed an updated driver from a Czech site, but when I tried to install it, I got a warning about its not being digitally signed. I found that Toshiba has a more recent one, which can be downloaded from this page. (Choose the download link for Win7 32/64 to get version 9.2.0.419.0) This will get you a file called "atheros-wlan-win7-9204190.zip". Unzip the file to get an application called "TC00384500B.exe", which itself is a self-extracting archive. Run the program, specify the folder you want to extract to, say "C:\unpack", and cancel the rest of the installation. (Otherwise it will extract to a temporary location, execute a setup program which doesn't seem to do anything [probably because Asus is not Toshiba], delete the temporary files, and quit.) Then use the Device Manager to update the Atheros driver, pointing the updater to the "C:\unpack" folder and telling it look in subdirectories. It will find the appropriate driver, which is digitally signed, and install it. Reboot, just for caution's sake.

 

I've found that this new driver gives me my full ISP speed with no random disconnects, and no need to turn off Bluetooth, on both the G74SX and on the Eee Slate. It only gives a 65Mbps connection to my D-Link DIR-655 router, and I should be able to get nearly twice that. That's probably a hardware limitation, but it works well enough for my purposes, and saves the cost and trouble of upgrading the WiFi and Bluetooth cards.

Endret av Galandrik
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at denne driveren hjalp mye. Har tidligere prøvd en annen nyere driver (versjon 9.2.0.427) uten mye endring.

 

Slik jeg bedømmer det nå er intel og atheros kortet omtrent jevngode. Men fremdeles er signalstyrken svakere enn jeg er vant med.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Har hatt denne maskinen i noen uker nå, og er godt fornøyd, men merker at standard harddisk er en irriterende flaskehals. Likevel valgte jeg ikke SSD i første omgang, da jeg gjerne vil ha nok lagringsplass.

 

Men er det noen som helst mulighet for å ha både HDD og SSD i denne maskinen? Jeg tenker da for eksempel på å bruke plassen for blueray-spilleren som harddisk-plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...