Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Har klaget til Europark, da ble fristen satt på vent. Fikk som sagt "endelig avslag" fra dem idag, så vet ikke om de bryr seg om jeg klager videre til nemda. Men det høres ikke ukjent ut det du sier om at inkasso er pålagt og venet. Jeg har ikke mange andre alternativer enn å kjøre på og satse på at de venter uansett..

 

Takk igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg blei bøtelagt for det samme en gang (Ikke synlig billett i fronruta)..

Her tok betjenten et bilde på avstand for å kunne se hvor bilen sto, og et med bota i ruta..

Avstandsbildet felte han, for der kunne du tydelig se lappen min, men på nærbilde så la han bota over billetten så nei, da var det ingen billett der..?

 

Blei et 8 måneder langt kaos, men en kamerat ga VG et tips, som da ringte meg, og ganske fort var saken død fra Security Park sin side..

Jeg derimot, ville ha dekt opp for de 13 timene jeg totalt hadde brukt i telefonen, og det fikk jeg, HVIS jeg lova å legge saken død..

 

Artig. Det var security park som jeg var på jobbintervju hos. Han tegnet et bilde av bedriften der man ikke får provisjon, men man stiger kun i lønn hvis man sender ut masse bøter. I mine øyne blir det et helt feil perspektiv. I mine øyne burde fokuset være på å holde området ryddet for feilparte biler. Ikke å gå å se etter alle mulige småting man kan skrive bøter for. Jeg takket nei til den jobben gitt.

 

TS Så lenge du leverer inn skriftlig beskjed (helst til både inkasso selskapet og europark, og ta vare på kopien) om at du bestrider kravet så kan de ikke gå videre med det før tvisten er løst.

Lenke til kommentar

Jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale boten uansett om jeg skulle klage eller ikke, pengene ville jeg jo bare få igjen om jeg vant saken likevel..

 

Det jeg gjorde, da jeg ikke er innteresert i å gi fra meg pengene (de vil ha penger, ikke gi ut, så om du betaler er nok saken tapt likevel tenkte jeg..)

Jeg ringte Varden, den ene lokalavisa her, uten at det var en altfor stor sak på daværende tidspunkt, så kasta egentlig inn håndkle da, men så blei jeg oppringt fra VG, og de ville gjeeeerne ta saken, så når de ringte for å få demmes side av saken, så la de kjapt på fikk jeg beskjed om fra VG som ringte meg opp igjen..

SP ringte så fort jeg la på med VG, sikkert prøvd mens jeg prata med de også, og bare beklaga masse, men blei fortsatt sendt til inkasso, som FORT forsvant når VG begynte å luske i kulissene til SP når jeg ringte de igjen :)

 

Der fikk jeg vel med det meste av vesentlige detaljer (Kan kort nevne av mindre detaljer at jeg blei oppringt noen netter med beskjed om at jeg burde sjekke at ikke bilen min sto feilparkert og slikt, noen mindre pene kallenavn+++)

 

Uansett, bilen min sto på daværende tidspunkt innelåst på verkstedet mitt, så tok det uansett med knusende ro :)

Lenke til kommentar

Hmmm, Europark har ingen oversikt over parkeringsbetingelser på sine sider.

Men skiltet seier vel at parkeringslappen skal ligge synlig i frontruta? Dersom parkeringsselskapet vil gjere det enkelt for seg sjølv så må dei spesifisere nøyaktig kvar dei vil ha parkeringsbilletten (som f.eks rett ovenfor rattet i underkant av frontruta).

 

Det er ikkje din feil at du som bilist ikkje kunne vite om parkeringsvakta nærmer seg bilen frå høgre eller venstre side av GPS'en.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Satser på at det samme skjer når jeg kontakter media pluggen!

 

@The Avatar: Det står som du sier på skiltet at den skal ligge synlig i frontruten. Forøvrig så kan han ikke ha ungått å se den uansett hvilken side han kom fra. Det er kun i nøyaktig den vinkelen han har tatt bilde fra at den ikke synes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som og reagerer på tidsrommet parkeringsvakten har ventet?

15.58 - 16.01 er jo bare 3 minutter, og så vidt jeg kjenner til har du egentlig 5 minutter på deg å ordne billett.

Fant ut at dette har forandret seg siden jeg fikk p-bot nå..

 

Uansett, du har alt på din side her, så bare klag til dem gir seg. Tru gjerne med at du tar dette videre ut i media om dem ikke gir etter.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

En ting jeg ikke helt forstår er hvorfor ikke vakten heller satset på å vente til boten gikk ut, for så å håpe på at jeg ikke hadde kommet ut enda. Det var jo kun 3 min igjen når han skrev boten.

 

Men da hadde han vel kanskje bare kunne bøtelagt meg for 510 og ikke 710 kroner?

Lenke til kommentar

Har du tatt kontakt med firmaet også media da?

Europark avslo klagen. Jeg jobber med å skrive et brev til forskjellige aviser og kanaler nå.

 

Håper forøvrig så mange som mulig viser interesse for saken, i denne tråden, slik at jeg kan vise media at mange gjerne vil lese om dette. :ermm:

 

Har nå 779 visninger og 29 svar.

 

Takk for hjelp og støtte fra alle ihvertfall! Hver eneste kommentar er til hjelp. Jeg skal fortstte å holde dere oppdatert i tråden helt fram til jeg finner en løsning.

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

Støtter deg her altså!

 

Fikk selv parkeringsbot i sommer, var min feil tho. (Var faktisk i Tønsberg dette også!)

Men jeg gikk bare inn for og sjekke inn på hotellet, det tok meg 3 min. At man får bot for slikt er absurd! Hvertfall for meg!

 

Her jeg kommer fra så kan jeg vel parkere akkurat hvor å når jeg vil, så lenge jeg vil, uten om at noen klager.

Jeg tenkte rett og slett ikke over at man måtte betale for å stå der i 3 min.

 

Så bra Hansien! Det burde være litt tid fra man har parkert til de har krav på og gi ut bøter spør du meg.

 

 

Det at de avslår klagen din, vetle666 er helt søkt, da du faktisk hadde parkeringsbillet i ruten.. :mad:

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Intet er umulig for fortausadmiralene. Men ingen fare. Dette er nok sikkert ikke det værste, en bekjent av meg i Oslo Brannvesen kunne nylig fortelle meg at en brannbil på utrykning til Oslo Opera fikk bot. Da brannfolka kom ut, så de parkeringsvakta løpe avgårde.

:)

 

Ville også faktisk anmeldt selskapet for svindel. Pluss ringt avisene selvsagt. Stå på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ikke for å betvile troverdigheten av historien din :) men er ikke den hvite fliken også synlig på de andre bildene der gps-holderen er med - mao. det hvite vi ser til venstre er fra holderen, og ikke billetten?

 

Faen.. Du har rett! :no:

 

Uansett, får satse på at vitne holder og mine bilder holder!

 

@:NorskGoy: Haha! Er det virkelig muulig å være så gjennomført sleipe?

 

Har forøvrig fått et par dumme parkeringsbøter før. Blandt annet for å ha parkert en scooter feil vei i en enveiskjørt gate, men denne tar uansett kaken av hva jeg har opplevd. Boten har jo ingen rot i virkeligheten! :S

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...