Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det du stemmer sier, og bildene er ekte (betviler ikke at dem er det altså) så må dette være den mest utspekulerte parkeringsvakten som finnes..

 

Det er jo nesten godt gjort å få tatt bilde slik at den ikke skal vises.. Hva blir det neste? At dem photoshopper bort billetten?

 

Kan dessverre ikke bistå med så mye hjelp, men må nesten ha denne i mine innlegg for å se hva utfallet blir.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Takk for støtten! Jeg skrev jo i klagen til Europark at jeg krevde å få svar fra noen høyere opp i systemet om hva de syntes om boten og om det var en vanlig taktikk å bare legge bøter og satse på at bileieren ikke klager (jeg hadde ikke sett bildet dems, så var ikke klar over at han hadde funnet en slik vinkel).

Lenke til kommentar

Dette her syntes jeg var meget merkelig. Parkeringsvakten går da rundt bilen og ser at billetten fysisk er der. Tviler sterkt på at han (parkeringsvakten) har forhindret bevis og vært kreativ og prøvd å ta bilde for å skjule billetten. Oppsigelse grunn og til og med straffbart å forhindre/spille bevis.

 

Har du rent mel i posen eller mannen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette her syntes jeg var meget merkelig. Parkeringsvakten går da rundt bilen og ser at billetten fysisk er der. Tviler sterkt på at han (parkeringsvakten) har forhindret bevis og vært kreativ og prøvd å ta bilde for å skjule billetten. Oppsigelse grunn og til og med straffbart å forhindre/spille bevis.

 

Har du rent mel i posen eller mannen?

 

Forstår godt at du/dere er skeptiske! Dette er en bot som det er umulig å forstå hvorfor er plassert der, jeg hadde nok vært like skeptisk selv. Uansett, se på den hvite prikken jeg har markert i bildet. Jeg legger også med et bilde av boten og p-lappen. I tilegg har jeg et vitne.

 

Jeg kan sverge på at jeg hadde ikke trollet dette forumet, ringt Europark, sendt klage til Europark og sendt klage til Parkeringsklagenemda for 710 kr om jeg hadde dritet meg ut/ikke giddet å betale bilett.

 

957272.jpeg

 

Håper du tror meg nå!

 

---

Jeg kommer også til å kontakte VG, Dagbladet, NRK, Tv2 hjelper deg osv osv... For meg er dette 40% for de 710 kronene (må jobbe 5 timer for å få betalt boten) og 60% av prinsipp. Det er helt utrolig frustrerende å ha betalt masse penger for å få stå det, gjøre alt riktig, og allikevell få bot!

 

EDIT: Er også pga oppsigelse osv at jeg krevde å få svar på klagen fra noen høyere opp i systemet da dette som sagt ikke bare handler om pengene, men mest for at han idioten som illa boten skal få svi, så slipper forhåpentligvis noen andre å bli utsatt for den samme taktikken!

Endret av vetle666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke veldig overasket. Jeg jobbsøker i fjor og befant meg en dag i et jobbintervju med sjefen for et parkeringselskap. Selv om ingenting ble sagt direkte så var det veldig tydelig at det viktigste var å dele ut bøter. Ikke om folk faktisk fortjente dem.

 

Fant denne linken: http://www.parkeringsklagenemnda.no/

 

Kanskje et greit sted å starte?

 

Jøss, jeg har forstått at det er slik, men jeg hadde ikke trodd de var så åpne om det! Skal sende en klage dit nå.

 

@Bobbylove: Jeg skal gjøre mitt for å få publisitet rundt denne idioten!

 

--------

En annen ting jeg har tenkt over er at jeg mener det er slik at Europark blir leid inn av eierene av eiendommen for å håndheve parkering. Stemmer dette? Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvem som eier eiendommen?

Endret av vetle666
Lenke til kommentar

En annen ting jeg har tenkt over er at jeg mener det er slik at Europark blir leid inn av eierene av eiendommen for å håndheve parkering. Stemmer dette? Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hvem som eier eiendommen?

 

Jeg kommer fra Tønsberg (bor ikke der akkurat nå), og det hører med til historien at jeg gikk P-vakt gjennom Nokas (gamle Vakt Service) på Micasa-parkeringene, blant annet parkeringen ved Tønsbergs Blad for noen år siden. Det skal sies at jeg var en ganske "snill" p-vakt da, og vi hadde ingen formaninger om å gebyrlegge flest mulig. Hvilken Europark-parkering var det du parkerte på? Ser Adecco og Brun & Blid-logoen i refleksjonen i frontruta, men erindrer ikke helt hvor denne parkeringen ligger...

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Jeg parkerte på den ved Mc Donalds, Spicy og Kong Sverre. Like ved bryggen. Står Langgaten 27 på lappen og boten (som jeg la ut bilde av).

 

Stemmer at det ligger en Brun og Blid like rundt hjørnet.

 

Forøvrig godt å høre at du var en "snill" vakt. Det er de vi trenger! Stemmer det forresten at man har gått bort fra provisjonslønn ved lov?

Lenke til kommentar

Ah, sorry, glemte å titte på p-lappen :-p

 

De vekterne Nokas setter til å håndheve P-plassene til Micasa, er de samme som kjører mobilvektertjeneste ellers (alarmutrykning o.l.). De har ingen provisjon, kun vanlig timelønn fra Nokas.

 

Hvordan de andre aktørene opererer, vet jeg ikke.

Endret av Distressor
Lenke til kommentar

Jeg blei bøtelagt for det samme en gang (Ikke synlig billett i fronruta)..

Her tok betjenten et bilde på avstand for å kunne se hvor bilen sto, og et med bota i ruta..

Avstandsbildet felte han, for der kunne du tydelig se lappen min, men på nærbilde så la han bota over billetten så nei, da var det ingen billett der..?

 

Blei et 8 måneder langt kaos, men en kamerat ga VG et tips, som da ringte meg, og ganske fort var saken død fra Security Park sin side..

Jeg derimot, ville ha dekt opp for de 13 timene jeg totalt hadde brukt i telefonen, og det fikk jeg, HVIS jeg lova å legge saken død..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det går helt fint Distressor ;).

 

@Pluggen: Hmm.. Veldig interessant å høre! Håper noen aviser eller tv-kanaler er interesserte i saken min!

 

Lurer forresten å om det finnes noen overvåkningskameraer i nærheten. Vurderer å anmelde Europark. Blir vel henlagt uansett, men hele saken er jo i stor grad prinsipiell fra min side.

Lenke til kommentar

Will do! Takk for tips! Noen som forøvrig vet hvor lang tid det tar å behandle en sak i parkeringsklagenemda? Betalingsfristen er om under to uker. Har ikke penger til den boten nå!

 

Er det ikke sånn tro, at inkasso er pålagt å avvente innkreving dersom det er tvist om fordringen? Jeg ville hvertfall prioritert å klage ganske fort, så har du den på det sikre hvertfall.

 

Ellers: [email protected]

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...