Gå til innhold

Parkeringsbot for manglende lapp - GAMMEL TRÅD!


vetle666

Anbefalte innlegg

Han har dessverre det ja, og jeg tror Doofenschmitz forstår det men mener at jeg har bevis på at jeg er uskyldig fordi jeg har bilett..

 

Men folk kan jo fortsatt tro at biletten kanskje hadde blåst på gulvet eller at jeg hadde glemt å legge den i ruta eller noe :ermm:

OM billetten skulle ha blåst på gulvet kan ikke selskapet innkreve betaling.

Litt omfattende å forklare dette inngående, men kort sagt ligger bevisbyrden rundt det at du ikke har betalt hos parkeringsselskapet...

La det hele gå til inkasso og bestrid kravet med bakgrunn i det du har beskrevet her og trener det du har lovlig mulighet til.

 

Selvfølgelig etter at du har kommunisert denne historien ut til media... Det koster myyyye penger for selskaper å inndrive slike inkassosaker og ihvertfall når de ikke fører frem... :whistle:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke sånn tro, at inkasso er pålagt å avvente innkreving dersom det er tvist om fordringen? Jeg ville hvertfall prioritert å klage ganske fort, så har du den på det sikre hvertfall.

 

http://www.pengesmart.no/din-pengehverdag/slik-h%C3%A5ndterer-du-pengeproblemer/inkasso

 

"Inkassoselskap som driver virksomhet i Norge må ha konsesjon fra Kredittilsynet. Selskapenes oppgave er å kreve inn misligholdt gjeld fra skyldnere på vegne av kreditor mot salær. Inkassoselskapene kan også kjøpe opp misligholdt gjeld og inndrive den selv.

 

Alle inkassoselskap må forholde seg til god inkassoskikk. Brudd på dette kan føre til at konsesjonen kan bli trukket tilbake. Ifølge Forbrukerrådet er det brudd på god inkassoskikk hvis for eksempel:

 

Du får feilaktige eller villedende opplysninger om konsekvensene av at du ikke betaler

Det kommer frem opplysninger om at saken vil bli kjent for venner eller familie hvis du ikke betaler

Du blir oppsøkt personlig på en krenkende måte, for eksempel på jobben

Det blir tatt i bruk oppsiktsvekkende innkrevingsmetoder, som konvolutter hvor det står advarsel, siste frist og lignende

Det drives telefoninkasso sent på kvelden, om natten, eller på helligdager

Det blir drevet inn krav som er åpenbart grunnløse eller omtvistede ved ordinær inkasso

Det blir registrert en betalingsanmerkning når kravet er omtvistet

Du blir tilbudt lån, slik at du kan dekke fordringen

 

Inkassoselskapene har ikke anledning til å inndrive omtvistede krav. Det vil si at dersom du mener kravet fra kreditor ikke er riktig, så må du gi inkassoselskapet beskjed om det. De har da ikke anledning til å fortsette inndrivelsen.

 

Dersom du mottar et inkassovarsel som ikke er omtvistet, men ikke har penger til å betale innen fristen, må du ta kontakt med inkassoselskapet så raskt som mulig. De har anledning til å finne ordninger som gjør det mulig for deg å betale uten at saken går videre. Salærene du betaler stiger kraftig dersom du ikke gjør opp i tide.

 

Dersom du vil klage på behandlingen fra et inkassoselskap kan du kontakte Inkassoklagenemnda (http://klagenemnda.inkasso.no/)"

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for det! får bare vente til det går til inkasso da.

Ingen grunn til å vente med å bestride kravet. Jeg ville kontaktet selskapet (skriftlig) og sagt at jeg ser ikke at de har tilstrekkelig dokumentert at parkeringskvitteringen ikke lå lett synlig i frontruten, med henvisning til at det er mulige plasser hvor en bilett kan ligge og som ikke vises i dette bildet p.g.a. vinkelen bildet er tatt.

 

Altså en grei saklig grunn uten å komme med påstander som ikke kan bevises.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sendt mail til disse redaksjonene: [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]; [email protected]

 

Noen som kommer på noen flere som kunne vært interesserte?

 

«Etter min mening er ikke dette en meget spesiell parkeringssak i det hele tatt.

 

Det eneste spesielle er at det er kommet henvendelser både fra NRK, TV2 og flere aviser om den samme saken.»

 

Hah, well done!

Lenke til kommentar

Snakket med Tønsberg avis nå. De har fått tilsendt bilder fra Europark hvor det ikke ligger p-lapp i ruten!????

 

Jeg er helt ærlig når jeg sier at dette skjønner jeg ingenting av! Om dette stemmer så stiller jo det saken min og troverdigheten min i et veldig dårlig lys!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...