Gå til innhold

Verden utsatt for zombie utbrudd, hvilket kjøretøy ville du brukt?


*F*

Anbefalte innlegg

Den historien der husker jeg. Stoffet som oppløste alt den tok borti. :D

 

Men å grave seg ned under jorden? er det så lurt?

 

tja, man kan jo gå rundt med paraplyen og oppløse alle zombier du treffer på?

Nå var det snakk om hvilket kjøretøy du ville brukt da, og ikke våpen. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den historien der husker jeg. Stoffet som oppløste alt den tok borti. :D

 

Men å grave seg ned under jorden? er det så lurt?

 

tja, man kan jo gå rundt med paraplyen og oppløse alle zombier du treffer på?

Nå var det snakk om hvilket kjøretøy du ville brukt da, og ikke våpen. :p

 

Men paraplyen er jo en del av kjøretøyet ^^ Det kan sikkert rulle på overflaten også.

Lenke til kommentar

1288097838000_USS_Enterprise_ver_3501398698x698r.jpg

 

Ikke nok med at man er til sjøs, man har atomreaktor - ingen behov for diesel her i gården. :)

 

For å finne mat, så kan man fiske med nett og teiner. Det er ikke noe problemer med vann, da man har mulighet for å gjøre saltvann om til ferskvann. Tror man kunne overlevd en stund med dette! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett problem med seilbåter er jo at man er avhengig av vind, man kan stå stille i dagesvis om man har uflaks...

Og, den mangler alt av navigerings-utstyr, den har vel sikkert kompass og slike simple ting, men en aircraft carrier har alt det.

Og du har alle bekvemligheter strøm gir deg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Hva med å leve på en avsidesliggende øy trygt ute på havet?

 

936271.jpeg

 

For visst du får et utbrudd på cruiseskipet da er alle fanget ombord, og vil dermed bli dødsdømt.

 

Dersom ovenstående var offtopic, da ville jeg ha brukt Denne.

 

Edit: la til stoff.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tanks

 

Det er ikke en god permanent løsning, du vil trenge drivstoff, vann og mat. Derfor er en øy perfekt fordi det vil være naturlig forekomst av vann og mat.

Lenke til kommentar

Tanks

 

Det er ikke en god permanent løsning, du vil trenge drivstoff, vann og mat. Derfor er en øy perfekt fordi det vil være naturlig forekomst av vann og mat.

 

Øyer på den størrelsen som vil gi nok vann og mat har en viss risiko for å være infisert av zombier blandt lokalbefolkningen. Krever at man har gjort nøye søk over hele øya og nøytralisert eventuelle trusler. Dessuten er ikke øyer sikre for zombier. Skip fulle av zombier kan drive i i land når som helst og ifølge World War Z kan zombier gå lange avstander under vann.

Lenke til kommentar

Hva med å leve på en avsidesliggende øy trygt ute på havet?

 

936271.jpeg

 

For visst du får et utbrudd på cruiseskipet da er alle fanget ombord, og vil dermed bli dødsdømt.

 

Dersom ovenstående var offtopic, da ville jeg ha brukt Denne.

 

Edit: la til stoff.

New-dead-island-screenshots.jpg

 

Dead Island. Feriekoloni som blir zombie-land. :D

Lenke til kommentar

200px-UniversalSolvent_cover.jpg

Jøss, den historien der leste jeg faktisk for bare 1 måned siden :thumbup:

 

Tror forresten jeg hadde gått for en sportsbil (med tak!). Kanskje ikke så sinnsykt praktisk, men enkelte steder hadde sikkert vært skikkelig tomme, så da kunne jeg jo ha kjørt rundt så raskt jeg ville i Monaco f.eks :cool: Ingen grunn til å ikke leve kult når det først er en apokalypse på gang.

Endret av ☭ FTW ☭
Lenke til kommentar

Hvorfor er en øy trygg? Zombiene har jo ingen pustemekanismer, og går like lett på havbunnen som på land, hvis de ikke går i oppløsning på veien.

Så dukker de opp på stranda di en dag. Da måtte du isåfall bruke halve skogen på å bygge et høyt gjerde rundt øya. Og det begrenser jo fiskemulighetene en del.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Apekatter!

 

Dere hadde aldri klart dere i en verden som har blitt invadert av zombier!

 

For det første: Ved å velge seg et kjøretøy eller fartøy som bruker mye bensin, blir dere med en gang om til nomader. På leting etter bensin.... for å kunne lete videre etter bensin.

 

Hvorfor det? Et skip av en viss størrelse bruker uendelig mye drivstoff, og etter litt vil dette gå tomt. Dere rekker muligens over atlanteren eller lignende, men hvis dere virkelig vil dit hadde jeg heller brukt: seilbaat.jpg

 

Jeg tenker slik: Jeg bygger meg en bunkers på en holme på sørlandet. Jeg trenger mat (ta fra butikker og fiske) og jeg trenger trygghet (antar at zombier ikke kan svømme). Jeg trenger et transportmiddel fra og til holmen som bruker lite drivstoff og er vedlikeholdsfritt, samt at det ikke synker:

 

summerfun_oversikt.jpg

Dere er litt som engelskmennene da de prøvde å innta polene (scott). Fartøyet ble så avansert at det ble upraktisk, hvorav Nansen gjorde det enkelt og greit (fiskeskute).

 

På veien ville jeg hatt en rask bil som har stor lasteevne. Dette er for å kunne komme meg til diverse millitærleirer og andre plasser i omegn. Jeg tenker meg en pick- up eller noe slikt. For eksempel en slik en:

 

Pick%20Up.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...