Gå til innhold

Verden utsatt for zombie utbrudd, hvilket kjøretøy ville du brukt?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er vel mulig å ha en dyrefarm der også da. Folk kommer jo til å bli allergisk som faen mot plantene lizm. Uanz, et problem kan være tsunamier og andre bølgegreier så det er ikke bare bare. Men, det skulle vel gå å legge til i en bukt elns og det er jo ikke sånn at zombier står overalt der det er land, så det skulle gå helt fint å ha en plantasje på en eller annen øy.

Lenke til kommentar

Se på det slik.

 

Du har et cruise-ship fortøyd en 50 meter fra land. Zombier kan ikke svømme, så de kommer ikke ombord hva enn de gjør.

Trenger du noe på land, kan du ta en av cruise-shipets mange motor/gummibåter og begi deg ut på et søk. Da kan man finne seg et trygt sted, skaffe seg det man trenger, og stikke. Blir man tatt er fortsatt skipet trygt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes vi kan konkludere med at fartøy på vann er noe av det smarteste som er nevnt her i tråden! ;) Landkjøretøy er uansett på land med mindre du forviller deg ut i havet og synker til bunn. Altså, det er bedre å være en plass hvor Zombiene ikke kommer til. Tar du deg en liten båt og kjører til land, så er det bare du som er i risiko, de på båten tar ikke skade av at du blir deilig zombiemat i det du kommer på land. Så vidt jeg vet kan ikke Zombier utføre normale handlinger som å kjøre. ;) Båten synker heller ikke, så i verste fall kan du legge deg på rygg og flyte inn til land (de avhenger av at du er litt nærme land da).

Lenke til kommentar

Tja, ikke hvis det er venner og familie. Da hadde man i virkeligheten gjort det stikk motsatte. Og det er ytterst få som ville ha begått sånne handlinger, men risikoen for griskhet er jo til stede i sånne situasjoner.

 

Jeg tror en sånn situasjon hadde satt ting i et litt annet perspektiv. Man lever for å overleve og overlever med å finne mat, ly og å passe på hverandre.

 

Og det er jo litt å finne på på en båt. Har man PC (og kanskje internett?), så sitter folk som steiner. Man har jo også spillmaskiner, resturanter, badebasseng, og mye annet på en båt. Klarer folk å sitte i huset sitt i flere uker, så klarer de å sitte på et stort skip. I tillegg er det fullt mulig å finne øyer, eller andre trygge plasser på fastlandet og drive med morroheter. Hadde jo ikke vært noen som passet på om du f.eks. stjal en bil som ingen eide og kjørte for fort med den. ;) Du kunne jo også tatt en verden-rundt-tur, da ser du mye nytt. Samtidig som du kan finne mye fint på veien. :yes:

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Der ser man! :D Finnes mange som trives godt alene på turer/fisking osv. Jeg personlig liker ikke å gjøre slikt alene, da blir jeg lei.

 

Jeg glemte noe, film kan man se på. Alle butikker er åpne, så man hadde fått alt av toppmodeller! Det er vel generatorer på båten, og solcellepanel går an å skaffe (som kan gi strøm til flere hus). :D Man kan også lage golfbane, fotballbane, basket, håndball, tennis, alt du ønsker. Ingen bryr seg om du "fikser" litt på båten.

Lenke til kommentar

Nja, men tenk deg at minst 2/3-del av befolkningen (eller 3/4-del (4/5?)) blir til levende døde, da er det ikke mange igjen på hver plass. Kanskj forsvinner det mer, bare se hvordan influensa sprer seg. Folk vil jo ikke innse at deres kjære blir til zombier, og er litt for sene til å dra. Jeg hadde ikke klart å tatt livet av noen jeg kjenner tror jeg, selv om det er enkelt å si. Folk kommer noke til å hamstre ja, men er vel fabrikker/transportkjøretøy/lagere/hjemme hos folk som har mat. Alt annet prioriteres ikke så det er lettere å få tak i. Du kan også få tak i våper osv, slik at du kan jakte på dyr.

 

:hmm: Men noe sier meg at det ikke er så smart, da de kan være smittebærende. Fisk er det ihvertfall nok av! :D

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Altså, nå er det viktig å fokusere her. Hva slags zombie-apokalypse snakker vi om? Er det et dødlig virus? Magi? Dommedag?

 

Det finnes mange forskjellige typer for zombier og zombie-apokalypser. I noen kan man bli bitt uten å bli smittet. I andre blir man smittet bare man får litt kroppsvæske på seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...