Gå til innhold

Verden utsatt for zombie utbrudd, hvilket kjøretøy ville du brukt?


*F*

Anbefalte innlegg

Se på det slik.

 

Du har et cruise-ship fortøyd en 50 meter fra land. Zombier kan ikke svømme, så de kommer ikke ombord hva enn de gjør.

Trenger du noe på land, kan du ta en av cruise-shipets mange motor/gummibåter og begi deg ut på et søk. Da kan man finne seg et trygt sted, skaffe seg det man trenger, og stikke. Blir man tatt er fortsatt skipet trygt.

 

Hva med vann? Altså, drikkevann? Er ikke mye av det til sjøs vel? Og greit, zombiene kan ikke svømme, men de dør ikke av drukning heller. Hva om de begynner å klatre oppover ankeret deres??

koke saltvann. vanndampen samles opp og kan trygt drikkes.

strøm får du fra solcellepanel på dekk.

 

rundt kjettingen på ankeret har du ei stor rund skive.

den kommer de ikke rundt, over, under eller noe som helst.

Endret av Sangesland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg er noen ekspert på zombier, men det virker da litt rart at zombier kan gå under vann. Noen av dere som har hørt den rallende pusted deres? Pluss at det er vell lite sansynlig at et virus kan få alt av nervesystem til å fungere sånn helt uten vedere.

 

Forøvrig hadde nok jeg valgt noe som dette. Zombies don't attack other zombies.

 

2121611_davis1.jpg

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg ville brukt en sparkesykkel, blåklæder og en gaffel. Jeg ville sparket meg vei i sikk sakk mellom zoombiene mens jeg sparket som Chuck Norris til høgre og gaflet ned zoombier til venstre. Jeg ville kjørt i ring rundt zoombiene, og tatt de i ytterkanten først. Så ville jeg snevret inn mer og mer, og til slutt tatt knekken på dem alle. Yeah! Zoombiekilleren, that's me! :)

Lenke til kommentar

Zombier liker ikke kulde

Ikke sett Død Snø, med andre ord? :p

Hva med vann? Altså, drikkevann? Er ikke mye av det til sjøs vel? Og greit, zombiene kan ikke svømme, men de dør ikke av drukning heller. Hva om de begynner å klatre oppover ankeret deres??

Det å komme seg fra et anker ombord en båt kan være svært vanskelig.

close_view_of_a_giant_anchor_hanging_from_the_side_of_a_cruise_ship.jpg

 

Drikkevann får man fra havet. Har selvsagt kunnskap om å omgjøre saltvann til vanlig vann.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at jeg er noen ekspert på zombier, men det virker da litt rart at zombier kan gå under vann. Noen av dere som har hørt den rallende pusted deres? Pluss at det er vell lite sansynlig at et virus kan få alt av nervesystem til å fungere sånn helt uten vedere.

 

Forøvrig hadde nok jeg valgt noe som dette. Zombies don't attack other zombies.

 

2121611_davis1.jpg

 

Det er en av glippene i zombiefilmer.. puster de selv om de er levende liksom? De skal jo ikke trenge luft for å overleve, selv om de kan bruke lungene så lenge de ikke har råtnet enda? Greia er jo også at man må ødelegge ryggraden til en zombie, eller hjernen for å drepe dem? Det blir presentert som den eneste måten å drepe zombier på, så de kan ikke drukne? Derfor må de kunne gå under vann? Også spørs det hva slags zombier det er snakk om! Noen av dagens zombier er jo ikke zombie-aktig på mange måter, som i 28 days later og [REC]. Der sier man ikke ''zombie'' heller, selv om det er en zombiefilm. Da har man heller ett ''rage virus''.

 

Men jeg holder meg til de gode, gamle zombiene fra Romero's klassikere og zombiene i Resident Evil 1. Er mer troverdig enn zombier som løper superraskt og får superkrefter.

 

Ikke sett Død Snø, med andre ord? :p

 

Død snø er sååå knall! Men i teorien så er ikke dette vanlige zombier heller. Historien er litt rar og, for det skal være nazier som har gjemt seg i fjellet i alle disse årene på en måte? Vi får ingen forklaring til om de egentlig er DØDE, eller om de bare har.. ja, ett eller annet :p

Lenke til kommentar

Iflg Zombie Survival Guide slutter fordøyelsessystemet å virke i dødsøyeblikket også, så de prosesserer ikke kjøttet de spiser, det blir bare liggende i kroppen til det kastes opp eller går i oppløsning av seg selv. Det er derfor man alltid ser de gulpe rød guffe på film.

 

Da skulle jo pustesystemet heller ikke fungere, altså trenger de ikke oksygen for å gå rundt.

Lenke til kommentar

Kjøretøy: Båt. Til enhver tid ligger enten DFDS, Color Line eller et annet stort skip i Oslo Havn.

 

Prioritet 1:

Sikrer båten mot klatrende inntrengere via tau, stiger etc (kan bruke samme løsning som mot rotter). Leter etter våpen ombord. Deretter vann - ordner så noe fanger regnvann eventuelt seiler til Bergen for å være sikker på regnvann. Deretter mat.

Lever av maten jeg finner ombord de første ukene inntil den blir gammel. Første jeg leter etter på land er våpen, ordentlige våpen, deretter mere mat og noe som kan levere strøm. Prøver radioen.

Sitter der alene og tar til slutt selvmord fordi jeg er siste mann på planeten.

Lenke til kommentar

Hva gjør vi forresten når maten på kjøpesentrene blir ødelagt? Hvor mange av oss kan egentlig jakte dyr? Jeg kan ikke sikte med en rifle. Samfunnet vårt er jo basert på å slippe å se maten vi spiser, vi bare kjøper den ferdig slaktet i fine innpakninger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Zombier liker ikke kulde, så jeg ville dratt nordover til Nordpolen.
Har du ikke sett "Død Snø" eller? :!:

 

Hva med vann? Altså, drikkevann? Er ikke mye av det til sjøs vel? Og greit, zombiene kan ikke svømme, men de dør ikke av drukning heller. Hva om de begynner å klatre oppover ankelen deres??

[EDIT]Hmm, jeg leste litt raskt her, så jeg trodde du skrev "ankel". Men hvis vi later som om du skrev ankel, så er ikke svaret mitt helt på bærtur, da kan det bare stå: :whistle: Samtidig kan jeg endre sitatet slik at det stemmer med svaret. :ph34r:

 

Joda, men det er da verst for han som sitter alene i gummibåten sin. ;) Er du ute på sjøen er det uansett mange meter fra havbunn til havoverflaten, så det er ikke så farlig. Igjen, er det egentlig noe mindre risiko for det på land? Alternativene er sjø eller vann, ergo vann = the win. Er du litt på vakt så sjekker du på sidene av båten før du hopper på land osv. Men det er jo ingen tvil om at det finnes en del sløvinger her i verden fra før, så slike uheld kan sje.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Men jeg holder meg til de gode, gamle zombiene fra Romero's klassikere og zombiene i Resident Evil 1. Er mer troverdig enn zombier som løper superraskt og får superkrefter.

 

Død snø er sååå knall! Men i teorien så er ikke dette vanlige zombier heller. Historien er litt rar og, for det skal være nazier som har gjemt seg i fjellet i alle disse årene på en måte? Vi får ingen forklaring til om de egentlig er DØDE, eller om de bare har.. ja, ett eller annet :p

Helt enig, zombier i seg selv er litt urealistisk, men dog fortsatt troverdig. At zombiene får supermannkrefter blir litt vel overdrevent synes jeg. Men i Half Life 2 synes jeg det er troverdig, der er det heller ikke den vanlige historien bak hvor folk er smittet av et virus som gjør dem til zombier. :)

 

Det er en genial film ja, en av de filmene som viser at Nordmenn lager gode filmer. De fleste har et ganske negativt syn på norske filmer, men sannheten er at det faktisk finnes mye norskprodusert som det skriker kvalitet av.

 

Jo, de ble jo drept av nordmenn og døde i fjellene der (tror jeg). Og når de hyttebesøkende rørte gullet deres så "snudde de seg i graven". De sto rett og slett opp fra de døde og ble zombier.

 

 

Hva gjør vi forresten når maten på kjøpesentrene blir ødelagt? Hvor mange av oss kan egentlig jakte dyr? Jeg kan ikke sikte med en rifle. Samfunnet vårt er jo basert på å slippe å se maten vi spiser, vi bare kjøper den ferdig slaktet i fine innpakninger.

Det går fint. Du har tilgang til bøker, kanskje internett, våpen fra butikker osv. Det er mange som har lært slik av seg selv. Når man ikke har noen å lære av så lærer man som regel best, fordi man er nødt til å klare det selv. I tillegg må man gjøre hva man må for å overleve. Når det ikke er flere bønder så kan man vel "jakte" på kuene og sauene også, eller? :whistle:
Lenke til kommentar

I den nye serien "The Walking Dead" så er det jo en scene hvor de kamuflerer seg som zombier ved å fjerne kropslukt. Innvolder, blod og gørr blir smurt på kroppen. Når de skal forbi zombiene oppfører de seg som zombier og etterligner væremåten deres slik at de ikke får noe mistanke. Dette tror jeg hadde fungert bra.

 

Men en ting jeg lurer på er, hvorfor angriper aldri zombiene hverandre? Er det at de får supergode luktesanser slik at de lukter at andre zombier ikke er god mat? Hvordan kan de hoppe over slik evolusjon? Ville jo tatt flere tusen (millioner?) år for mennesker å utvikle noe slikt, ville det ikke?

Lenke til kommentar

I den nye serien "The Walking Dead" så er det jo en scene hvor de kamuflerer seg som zombier ved å fjerne kropslukt. Innvolder, blod og gørr blir smurt på kroppen. Når de skal forbi zombiene oppfører de seg som zombier og etterligner væremåten deres slik at de ikke får noe mistanke. Dette tror jeg hadde fungert bra.

 

Men en ting jeg lurer på er, hvorfor angriper aldri zombiene hverandre? Er det at de får supergode luktesanser slik at de lukter at andre zombier ikke er god mat? Hvordan kan de hoppe over slik evolusjon? Ville jo tatt flere tusen (millioner?) år for mennesker å utvikle noe slikt, ville det ikke?

 

Man kan jo ganske enkelt å lukte hvis noe er råttent eller ei?

Lenke til kommentar

Søkte litt og, og fant ett godt poeng: hvorfor skal viruset ønske å smitte en person som allerede er smittet? Hvis en celle allerede er smittet, hvorfor skal det smittes på nytt?

 

Og hvordan vet vi at zombiene er klar over hverandre? Har de en flokkmentalitet som mennesker? (bortsett fra i land of the dead, men den filmen er ganske mongo og dårlig egentlig).

 

Zombier er jo romtemperert, kanskje de ønsker seg varmt kjøtt?

Lenke til kommentar

Søkte litt og, og fant ett godt poeng: hvorfor skal viruset ønske å smitte en person som allerede er smittet? Hvis en celle allerede er smittet, hvorfor skal det smittes på nytt?

 

 

I The Walking Dead kommer det fram at alle er smittet, men de blir ikke zombier før de dør, dvs. enten naturlig eller av et dødelig bitt. Selv om de bærer viruset blir de jaget av zombier, sååå antar det har noe med "kjøttkvaliteten" ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...