Gå til innhold

Verden utsatt for zombie utbrudd, hvilket kjøretøy ville du brukt?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, jeg tenkte faktisk den samme tanken i dag på jobb. Realistisk valg ville nok ha vært en buss. Man trenger ikke så høy hastighet, men det er greit med mye rom, vinduet som er høyt oppe - som gjør det vanskeligere å bryte seg inn. Derfor føler jeg en buss kunne vært et godt alternativ. Dog kunne den kanskje ha vært vanskelig å bruke på veier i skog og veier fulle av hindere. Så må kanskje revurdere valget mitt, og heller vurdere min lille Citroën C2. Kjører langt på bensin, kan snu på veldig små flater og kan lett komme forbi hindere i veien! :D

Lenke til kommentar

320px-Freedom.JPG

 

Sørg for at den er tom. Ta med deg alle overlevende. Lev på havet.

Nå er ikke dette ett kjøretøy da, men ett fartøy...

"Et kjøretøy er et ikke-levende transportmiddel. Det er beregnet til bruk på bakkenivå, er styrbart, og har fremdrift i form av motor eller levende trekkraft."

Ut fra første tråd og topic er det altså biler og tilsvarende mobile enheter det er snakk om, ikke båter og u-båter...

 

Personlig ville jeg nok valgt en Sisu XA-200

Sisu_XA-185_APC_Finnish_army_Finland_001.jpg

God plass til mange personer, veldig sikker, god fremkommelighet, grei rekkevidde(90 mil)

Regner med at jeg kan få mer enn 90mil ut av den, om man kjører gjerrig.

Så klart med våpen påmontert, slik som på bildet.

Den har også persikop og nattkikkert :D

 

edit: ett kjøretøy er uansett bare en midligtidig løsning, ser for meg at jeg f.eks kjører fra sted til sted og raider butikker, kjører så klart inn i butikken med bilen.

Fyller opp bilen og camper på ett egnet sted til maten tar slutt, før jeg drar videre, på utkikk etter ett mer permanent sted.

Bilen vil uansett bli brukt som ett sikkerhets-rom/soverom på det permanente stedet, sånn i tilfelle zombiene tar seg inn.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

 

 

Personlig ville jeg nok valgt en Sisu XA-200

Sisu_XA-185_APC_Finnish_army_Finland_001.jpg

God plass til mange personer, veldig sikker, god fremkommelighet, grei rekkevidde(90 mil)

Regner med at jeg kan få mer enn 90mil ut av den, om man kjører gjerrig.

Så klart med våpen påmontert, slik som på bildet.

Den har også persikop og nattkikkert :D

 

 

Det er vell også et amfibie kjøretøy? Lignet i allefall på ett kjøretøy jeg vet om som kan kjøre på land og på vann : ) DET er en stor fordel!

Lenke til kommentar

Det er vell også et amfibie kjøretøy? Lignet i allefall på ett kjøretøy jeg vet om som kan kjøre på land og på vann : ) DET er en stor fordel!

Det er vel ikke amfibie-kjøretøy, men det takler vann opp til 1,5 meter.

Tipper det er litt av grunnen til den speselle fronten, samt generellt økt fremkommlighet.

 

edit:

Om jeg skulle hatt ett fartøy måtte det blitt ett i aircraft carrier i nimitz-klassen.

Pga størrelsen på båten, det flate dekket som er ypperlig som åker og at det går på atom-kraft.

Bilde i spoiler

 

800px-USS_Nimitz_in_Victoria_Canada_036.jpg

 

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...