Gå til innhold

Verden utsatt for zombie utbrudd, hvilket kjøretøy ville du brukt?


*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zombier går under vann. Holme = zombier.

 

Du klager over at noen nevner kjøretøy med drivstoff, og så ramser du opp drivstoffavhengige kjøretøy selv. Seilbåten har også motor, som vanligvis brukes når man skal legge til kai.

 

Men ja, båt er veien å gå. Det er vel de fleste enige med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Tanks

 

Det er ikke en god permanent løsning, du vil trenge drivstoff, vann og mat. Derfor er en øy perfekt fordi det vil være naturlig forekomst av vann og mat.

Saltvann og kokosnøtter ja. Lever ikke lenge på det.

 

Jeg snakker om store ubebodde øyer på gjerne flere tusen kvadratkilometer.

 

Når jeg tenker på zombier, da tenker jeg at det er gjerne et virus som har gått ut av kontroll og har smittet mennesker, som dessverre er blitt globalt. Men skip og ubebodde øyer vil være trygge.

 

En større populasjon kan leve mye lengre på en stor ubebodd øy, enn den samme populasjonen på et svært cruiseskip. Skipet går tom for drivstoff, noe som fører til at strømmen vil gå, noe som igjen vil føre til at skipet vil begynne å drive i ekvatorialstrømmen, noe som kan føre til at skipet grunnstøter eller ender opp i Sørishavet der folkene vil fryse ihjel.

 

For å ikke snakke om matmangel, men det kan hende at cruiseskipet har utstyr til å avsalte vannet.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Jeg snakker om store ubebodde øyer på gjerne flere tusen kvadratkilometer.

 

Når jeg tenker på zombier, da tenker jeg at det er gjerne et virus som har gutt ut av kontroll og har smittet mennesker, som dessverre er blitt globalt. Men skip og ubebodde øyer vil være trygge.

 

En større populasjon kan leve mye lengre på en stor ubebodd øy, enn den samme populasjonen på et svært cruiseskip. Skipet går tom for drivstoff, noe som fører til at strømmen vil gå, noe som igjen vil føre til at skipet vil begynne å drive i ekvatorialstrømmen, noe som kan føre til at skipet grunnstøter eller ender opp i Sørishavet der folkene vil fryse ihjel.

 

For å ikke snakke om matmangel, men det kan hende at cruiseskipet har utstyr til å avsalte vannet.

Det er derfor atomdrevet hangar-skip er ett bedre alternativ :)

Går aldri tom for strøm...

Endret av aklla
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg snakker om store ubebodde øyer på gjerne flere tusen kvadratkilometer.

 

Når jeg tenker på zombier, da tenker jeg at det er gjerne et virus som har gutt ut av kontroll og har smittet mennesker, som dessverre er blitt globalt. Men skip og ubebodde øyer vil være trygge.

 

En større populasjon kan leve mye lengre på en stor ubebodd øy, enn den samme populasjonen på et svært cruiseskip. Skipet går tom for drivstoff, noe som fører til at strømmen vil gå, noe som igjen vil føre til at skipet vil begynne å drive i ekvatorialstrømmen, noe som kan føre til at skipet grunnstøter eller ender opp i Sørishavet der folkene vil fryse ihjel.

 

For å ikke snakke om matmangel, men det kan hende at cruiseskipet har utstyr til å avsalte vannet.

Det er derfor atomdrevet hangar-skip er ett bedre alternativ :)

Går aldri tom for strøm...

 

Tull og tøys.

 

Skipet vil trenge påfyll av atombrensel hvert 10-15 år.

 

Det hjelper heller ikke å ankre opp når du først er ute å driver i ekvatorialstrømmen, ingen skip har flere kilometer med kjettinger for å ankre opp på slike dype regioner som Stillehavet, Atlanterhavet, India havet osv.

Lenke til kommentar

Altså, dere argumenterer for at båt ikke er noe bra. Og argumentet er at zombier også kan gå i vann. Men de vil, uansett hva folk sier være mest zombier på land. I tillegg glemmer dere at fartøyene kan være utstyrt med våpen, sensorer som detekterer bevegelse. Disse vil ikke bruke strøm fordi sensorene funker nesten litt som solceller. Er disse på en dag hvor det er overskyet, så gjør det ingenting. Solcellene produserer fortsatt elektrisitet, og nok til å drive et primitivt, elektrisk overvåkningssystem. :thumbup: I tillegg er det mulig å montere gjerder med piggtråd eller lignende. Mekaniske "sensorer" som ikke krever strøm er også mulig å lage enkelt. Når du skal av fartøyet bruker du sensorer for å sjekke om kysten er trygg. Om du er veldig engstelig kan du bygge et bur av metall rundt hele båten og ha en solid dør med solid lås! ;)

 

[EDIT]

Er det bedre med et landkjøretøy som går tom for drivstoff etter et par uker eller en måned?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det jeg ville ha gjort dersom jeg hadde kunnet forutse denne biologiske apokalypsen, er at jeg ville ha bygget gigantiske flytende festning øyer på flere tusen kvadratkilometer.

 

På disse øyene kan vi ha jordbruks anlegg, fiskerianlegg og avsalting systemer som står for vann og mat. Så ville jeg ha hatt vindmøller, solcellekraftverk, og bølgekraftverk som står for elektrisiteten. På denne måten så lever vi på fornybar energi.

 

Festningen skal drives av autopilot som skal holde holde den ved ekvator. Slik unngår man vinterstid.

 

Forsvarsverkene er at kantene på festningen er 20 meter høye, med kraftige kanoner og all slags våpen for å forsvare perimeteret. Pluss luftvern. All forsvar styres av datamaskiner.

 

Festningen må ha soner noe som gjør at man kan isolere deler av festningen dersom det blir utbrudd. Svært høye krav til hygiene og karantene er nødvendig. Alle lever i nøye kontrollerte innendørs områder. Det er forbudt å gå ut.

 

Bildet under illustrerer festningen, men festningen må være mye større.

 

936360.jpeg

Lenke til kommentar

Om man har et stort skip er det ingenting i veien for at man legger det til ved land, skipene har et skrog som er flere titalls meter høye fra vannflaten til toppen, og det er ikke barebare å klatre i, vanlige mennesker vil nok ikke klare det, og da greier neppe zombiene å gjøre det.

Selvsagt må man unngå å henge ned stiger, eller andre ting som kan brukes til å klatre i.

Lenke til kommentar

Zombier går under vann. Holme = zombier.

 

Du klager over at noen nevner kjøretøy med drivstoff, og så ramser du opp drivstoffavhengige kjøretøy selv. Seilbåten har også motor, som vanligvis brukes når man skal legge til kai.

 

Men ja, båt er veien å gå. Det er vel de fleste enige med.

 

MENGDEN drivstoff! Ser man vekk i fra at drivstoff er datovare vil man kunne melke de nærliggende bensinstasjonene i årevis ved å bruke drivstoff- vennlige fartøyer. Eksempelvis de små røde båtene med 15 hk. Bruker kanskje 25 liter på ei uke med lite kjøring.

 

Forskjellen på en holme og en øy er stor. Holmer er ofte små og de kan være utilgjengelige fra visse kanter.

 

Her er en holme jeg kjenner til:

 

post-190626-0-99893800-1311813568_thumb.png

 

Den sorte og røde linjen er selve holmen. Den røde streken indikerer at man ikke kan ankomme holmen fra vann, ettersom det er en bratt fjellvegg der. Holmen har en liten topp hvor man kan lage et tårn. Dette åpner for våpen, beskyttelse og kontakt og kommunikasjon med andre overlevende som tilfeldigvis passerer med båt.

Den tykke blå linja er en mur. Dette er ikke vanskelig å lage, forutsatt at man har fri tilgang til diverse utstyr og materialer fra butikker. Jamfør Pick- Up- en jeg skrev om. Kjempepraktisk!

 

Den grønne firkanten er en hytte/bunkers.

 

Dette er mer langsiktig og sikkert enn atomskip, som utvilsomt trenger vedlikehold for å fungerer, samt opplæring for å drive.

 

KISS

Lenke til kommentar

Jeg snakker om store ubebodde øyer på gjerne flere tusen kvadratkilometer.

 

Når jeg tenker på zombier, da tenker jeg at det er gjerne et virus som har gutt ut av kontroll og har smittet mennesker, som dessverre er blitt globalt. Men skip og ubebodde øyer vil være trygge.

 

En større populasjon kan leve mye lengre på en stor ubebodd øy, enn den samme populasjonen på et svært cruiseskip. Skipet går tom for drivstoff, noe som fører til at strømmen vil gå, noe som igjen vil føre til at skipet vil begynne å drive i ekvatorialstrømmen, noe som kan føre til at skipet grunnstøter eller ender opp i Sørishavet der folkene vil fryse ihjel.

 

For å ikke snakke om matmangel, men det kan hende at cruiseskipet har utstyr til å avsalte vannet.

Det er derfor atomdrevet hangar-skip er ett bedre alternativ :)

Går aldri tom for strøm...

 

Tull og tøys.

 

Skipet vil trenge påfyll av atombrensel hvert 10-15 år.

 

Det hjelper heller ikke å ankre opp når du først er ute å driver i ekvatorialstrømmen, ingen skip har flere kilometer med kjettinger for å ankre opp på slike dype regioner som Stillehavet, Atlanterhavet, India havet osv.

 

En zombie-apokalypse vil nok være over i løpet av 10 år uansett, pga. alle ledd og muskelvev som gjør at zombien kan bevege seg vil være råtnet bort.

 

Zombier liker ikke kulde, så jeg ville dratt nordover til Nordpolen. Levd på fisk og sel om sommeren og dratt sørover om vinteren for å scavange Norges byer for ressurser. Hadde brukt ski og kite

post-39786-0-37362700-1311815939_thumb.jpg

Endret av Dassen
Lenke til kommentar

Se på det slik.

 

Du har et cruise-ship fortøyd en 50 meter fra land. Zombier kan ikke svømme, så de kommer ikke ombord hva enn de gjør.

Trenger du noe på land, kan du ta en av cruise-shipets mange motor/gummibåter og begi deg ut på et søk. Da kan man finne seg et trygt sted, skaffe seg det man trenger, og stikke. Blir man tatt er fortsatt skipet trygt.

 

Hva med vann? Altså, drikkevann? Er ikke mye av det til sjøs vel? Og greit, zombiene kan ikke svømme, men de dør ikke av drukning heller. Hva om de begynner å klatre oppover ankeret deres??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...