Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mass Effect 1-3?

Første har litt upolert combat, men det tar ikke så lang tid å venne seg til, og karakterene i serien er blant de beste du finner. Spill 1 har også en unikt stilig sci-fi stemning.

 

Evt. Dragon Age: Origins. Turn-based, men ekstremt forseggjort, stort (type 100 timer på en playthrough på hard, tror jeg) og med utfordrende combat.

Lenke til kommentar

Dragon Age: Origins støttes, en av mine toppspill. Det samme med Divinity: Original Sin.

 

 

 

Ellers har jeg vel akkurat "fullført" Super Mario Odyssey, på håndholdt Switch i ferien. Jeg har altså kommet igjennom 1 gang, men har bare 300 måner ++. Jeg sliter egentlig litt med hva jeg skal gjøre videre. Normalt er jeg en completionist, men siden jeg ikke har så god tid til å spille som jeg kunne ha tenkt, så vurderer jeg å si meg fornøyd og gå over til neste..

Lenke til kommentar

Vi er inne i en ny gull-alder med isometriske rollespill, om du liker den slags.

 

Pillars of Eternity 1 & 2

Divinity: Original Sin 1 & 2 (#2 er det beste jeg har spilt på mange år!)

Pathfinder: Kingmaker

 

Det er også mange nyutgivelser av gamle spill som har blitt pusset opp de siste årene. For spesielt interessert.

 

Baldurs gate 1 & 2 (#3 er på vei!)

Icewind Dale

Planescape Torment

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er inne i en ny gull-alder med isometriske rollespill, om du liker den slags.

 

Pillars of Eternity 1 & 2

Divinity: Original Sin 1 & 2 (#2 er det beste jeg har spilt på mange år!)

Pathfinder: Kingmaker

 

Det er også mange nyutgivelser av gamle spill som har blitt pusset opp de siste årene. For spesielt interessert.

 

Baldurs gate 1 & 2 (#3 er på vei!)

Icewind Dale

Planescape Torment

 

Jeg klarer ikke disse spillene altså. Jeg liker det meste av rollespill men akkurat disse har jeg aldri klart å like. Har testet både BG 1 og 2, Icewind Dale, Planescape: Torment, Neverwinter Nights og Divinity: Original Sin.

Lenke til kommentar

Skyggen til Tom Reidar. Mye bedre enn Stigningen til Tom Reidar, men mangler litt magien fra det første spillet i rebooten av Tom Reidar. 

Er fornøyd med Xbox One og Game Pass så langt, kontrollen er utrolig behagelig. Trengte noe nytt siden jeg er ferdig med alle spill i backlogen på PS4 og Switch. Har vært nære på å kjøpe mange av spillene som er på Game Pass på PC, PS4 eller Switch, men nå slipper jeg det. Har lenge vært kritisk til at fysiske spill skal forsvinne, men fuck it, det er vel jeg som er en gammel fis. Det er forfriskende å kunne bare laste de ned og kose seg. 

Storspill som BotW 2 og Cyberpunk blir fortsatt kjøpt fysisk når de kommer, men middelmådige greier som Shadow of the Tomb Raider er veldig snaut å få spilt på denne måten. 

Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale et godt rpg?

Har tidligere vært fan av soulsborne serien, Borderlands, Skyrim og final fantasy.

Spillet må være tilgjengelig nå.

RAGE får du for tiden for litt over en tier, men det holder seg godt, selv i 4K, så det var bra framtenkt når det ble laget. Å kalle det RPG er vel å strekke det langt. Mer som Borderlands. ID software som har laget det, så da vet du det er kvalitet. Temmelig lettdrevet og kjapt spill.

 

De eldre Fallout spillene som 3 og New Vegas er også billig og bra. Disse kan du patche opp fra nexusmods til bli grei kvalitet spillmessig og grafisk.

 

Ellers har du jo Mad Max, Far Cry 3, Fallout 4 som andre gode alternativer.

Er ikke noe fan av Far Cry 2, men det kan vel moddes til å bli brukbart.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Noen som vil anbefale et godt rpg?

Har tidligere vært fan av soulsborne serien, Borderlands, Skyrim og final fantasy.

Spillet må være tilgjengelig nå.

The Witcher 3 om du ikke har rørt det. Eventuelt AC Odyssey som like gjerne kunne hete The Witcher Greece. Spiller det selv for tiden, og er veldig imponert, men det kan ha noe med at forventningene var lave.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Witcher 3 om du ikke har rørt det. Eventuelt AC Odyssey som like gjerne kunne hete The Witcher Greece. Spiller det selv for tiden, og er veldig imponert, men det kan ha noe med at forventningene var lave.

Problemet med Oddyssy, er at det er bare et hint av rpg.

De har lagt til rpg elementer hovedsaklig for å kunne gjøre det 100% et live service og hjelpe grinding. Men de har ikke lagt noe arbeid i rpg elementet. Veldig halvveis gjort.

Når det er sagt er det helt greit de har gått vekk fra den gamle oppskriften til AC.

 

Men når jeg spiller det tenker jeg bare at spullet ville hvet nye bedre om de droppet AC biten og lagde et ekte RPG i den settingen.

 

Ellers helt enig med Witcher 3.

Får det for en slik og ingenting om dagen.

Massivt spill med gode ekte ekspansjons pakker, ingen microtransaksjoner og annet tull.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med Oddyssy, er at det er bare et hint av rpg.

De har lagt til rpg elementer hovedsaklig for å kunne gjøre det 100% et live service og hjelpe grinding. Men de har ikke lagt noe arbeid i rpg elementet. Veldig halvveis gjort.

 

 

 

Det er ikke jeg enig i. Dialogvalg, valg med konsekvenser, loot, stor og åpen verden, erfaringspoeng, levling osv. Ser ikke at det er noe mindre et RPG enn The Witcher 3, kanskje med unntak av crafting. Når det er sagt synes jeg The Witcher 3 er et betydelig bedre spill, men AC Odyssey funker som en slags lite-variant av det.

Lenke til kommentar

Det er ikke jeg enig i. Dialogvalg, valg med konsekvenser, loot, stor og åpen verden, erfaringspoeng, levling osv. Ser ikke at det er noe mindre et RPG enn The Witcher 3, kanskje med unntak av crafting. Når det er sagt synes jeg The Witcher 3 er et betydelig bedre spill, men AC Odyssey funker som en slags lite-variant av det.

Sette tilfeldige random stats på en milliard visuelt klin like utstyrs saker er ikke noe rpg. Det er i bestefall "looter shooter" system.

Det de har gjort er å tatt en AC spill fordi dette er et AC spill på alle måter, verden, hvordan historien drives frem, type oppdrag og karakterer osv. Så har de halvhjertet slengt på noe rpg elementer.

Så spillet føles ut som en looter specitcal fighter enn et rpg.

 

Det er feks ingen egentlig skiller mellom ting, et stykke tøy kan gi bedre beskyttelse enn lær og bronse selv på samme level. Så de har bokstavlig talt bare gitt items tilfeldige stats, med enormt mye gjenbruk av assets.

 

Og som alle AC spill, etter 5-15 timer har du gjort alt og man kan nå se frem til 30+ flere timer av nøyaktig samme grindet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sette tilfeldige random stats på en milliard visuelt klin like utstyrs saker er ikke noe rpg. Det er i bestefall "looter shooter" system.

Det de har gjort er å tatt en AC spill fordi dette er et AC spill på alle måter, verden, hvordan historien drives frem, type oppdrag og karakterer osv. Så har de halvhjertet slengt på noe rpg elementer.

Så spillet føles ut som en looter specitcal fighter enn et rpg.

 

Det er feks ingen egentlig skiller mellom ting, et stykke tøy kan gi bedre beskyttelse enn lær og bronse selv på samme level. Så de har bokstavlig talt bare gitt items tilfeldige stats, med enormt mye gjenbruk av assets.

 

Og som alle AC spill, etter 5-15 timer har du gjort alt og man kan nå se frem til 30+ flere timer av nøyaktig samme grindet.

WoW gjenbruker forsåvidt også utseende når det kommer til utstyr, våpen og sånt. SWTOR også. Neverwinter Nights 1 + 2 også. :)

Så er nok ikke bare AC:O nei. Det er en standard måte på å designe utsyr til RPGer. Man kan ikke lage en unik 3D modell for 1000-10000 forskjellige utstyr typer, tar alt for lang tid, koster for mye, og tar alt for mye lagringsplass når spillet først skal publiseres. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...