Gå til innhold

Hva spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WoW gjenbruker forsåvidt også utseende når det kommer til utstyr, våpen og sånt. SWTOR også. Neverwinter Nights 1 + 2 også. :)

Så er nok ikke bare AC:O nei. Det er en standard måte på å designe utsyr til RPGer. Man kan ikke lage en unik 3D modell for 1000-10000 forskjellige utstyr typer, tar alt for lang tid, koster for mye, og tar alt for mye lagringsplass når spillet først skal publiseres. :)

 

Ja. det er ikke et krav om at alt må være unikt, det er ikke et krav at man må ha klasser, det er ikke et krav at man må ha et level tre som utelukker andre ting, men man bør ha noe av det. 

Dette spillet har ingen ting, ja du kan levle, det kan du i nesten alle spill i da, fra strategi spill til FPS, det gjør det ikke til RPG,

Dette er en looter shooter men med sverd, til og med generiske hack and slash rolle spill som det finnes en dusin av på steam har brukt litt mer tid på å jobbe med RPG aspektene.

Mesteparten av dette lootet og "rpg elementene" i dette spilelt er ikke for å lage et RPG spill, men for å selge microtransaksjoner. 

booster for experience, og div andre ting for å få unikt gear osv osv. 

Dette er ikke et ærlig spill, det er et AC spill som er laget for å øke sjangsen for at du bruker penger på microtransaksjoner og den letteste måten å gjøre det på er loot og RPG elementer. 

 

Eneste forskjellen på dette og si ghost recon wild lands er at du kan få rusntinger, ellers det det helt likt.

XP du levler opp med, våpen som har bedre stats. ingen kaller ghost recon wild lands for et RPG. 

Og det blir ikke et RPG bare fordi du slenger på masse generisk loot med litt stats på.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med historien i Dragon Quest Builders 2. Tok bare litt over 100 timer. :p Men det er jo først nå selve spillet begynner. Dog tror jeg at jeg tar en liten pause nå, så jeg ikke blir utbrent. Aner ikke helt hva jeg skal ta i stedet. Fire Emblem lover bra, men er ikke sikker på om jeg vil starte på et nytt 100+ timers spill med en gang. Da blir det kanskje Wolfenstein Youngblood eller Marvel: Ultimate Alliance 3 i stedet. Eller Hitman 2 på PS4. Kjøpte det for over en måned siden, installerte det, patchet det, og har ikke engang startet det ennå. :p 

Lenke til kommentar

Sette tilfeldige random stats på en milliard visuelt klin like utstyrs saker er ikke noe rpg. Det er i bestefall "looter shooter" system.

Det de har gjort er å tatt en AC spill fordi dette er et AC spill på alle måter, verden, hvordan historien drives frem, type oppdrag og karakterer osv. Så har de halvhjertet slengt på noe rpg elementer.

Så spillet føles ut som en looter specitcal fighter enn et rpg.

 

Det er feks ingen egentlig skiller mellom ting, et stykke tøy kan gi bedre beskyttelse enn lær og bronse selv på samme level. Så de har bokstavlig talt bare gitt items tilfeldige stats, med enormt mye gjenbruk av assets.

 

Og som alle AC spill, etter 5-15 timer har du gjort alt og man kan nå se frem til 30+ flere timer av nøyaktig samme grindet.

Alt dette kan også sies om The Witcher 3. Er ikke det heller et RPG da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

AC: Odyssey er helt klart et RPG, selv om resten av serien ikke er det. Vi kan velge mellom to personer, vi har skills, går opp i level, får bedre utstyr med nye stats og skills, og kan til og med velge ting i dialogen som påvirker historien videre. Da snakker vi ikke bare små valg, men faktisk så mye som om en person som er viktig for historien videre lever eller dør. Man kan drepe ham tidlig, og historien fortsetter da uten ham. Er ikke det et RPG, aner jeg ikke hva RPG betyr i dag. Ikke spilt Witcher noe særlig, men det er så vidt jeg vet også et RPG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tales of Berseria. Begynner å nærme meg slutten. Et JRPG med mange gode ideer, og noen dårlige. Jeg synes ikke dette er blant de bedre i serien slik som mange sier. Til det er historien for dratt ut, kampsystemet for repetivt og det er for mange gameplay-elementer som bare kunne vært fjernet. Det beste med spillet er at selve hovedhistorien er veldig god, og man ønsker virkelig å se hvordan det hele ender.

 

Bloodstained: Curse of the Moon. Solid indie homage til Castlevania. Det er ikke mye å utsette på dette, bortsett fra at det er i korteste laget. Rundet det på under 2 timer. Gleder meg til å teste Ritual of the Night når det får en fin pris.

 

Tasukete Tako-San eller Save Me Mr. Tako. Dette er en veldig artig indie platformer som er inspirert av plattformspillene til den originale gameboyen. Jeg må si den spikrer atmosfæren og spillfølelsen fra disse perfekt, og hadde man bare sett gameplay fra dette uten å vite hva det var så tror jeg man ville gjettet på at det var en gameboy-tittel. Når det er sagt så er spillet veldig veldig enkelt og så langt har jeg knapt fått noe motstand.

 

ZeroRanger. Indie bullett hell shmup med kul grafikk, høyt tempo og fantastisk musikk. Laget av en liten, finsk utvikler. Hvis du liker shmups bør du absolutt teste dette, men for meg som ikke har rørt et slikt spill på tyve år så blir det altfor vanskelig holde styr på alt som skjer på skjermen. Har klart å klore meg frem til fjerde bane med litt flaks og mange continues.

Lenke til kommentar

Er mye tekst i DQB2, ja. Men jeg likte historien veldig godt, og de tre øyene i historien er forskjellige nok til at jeg ikke gikk lei. Man kan jo også lett ta pauser fra historien når man vil, etter at man har forlatt den første historieøyen. For meg åpnet spillet seg også betraktelig da historien var over, og jeg fikk gjøre hva jeg ville. Blir nok noen hundre timer til her, minst.

 

Ellers laster jeg ned den nye oppdateringen til No Man's Sky nå. Grugleder meg til å teste den. Gleder meg, fordi det er så mye nytt, og spillet har endret seg sykt mye fra launch. Men gruer meg litt også, fordi det aldri fenget helt sist jeg spilte, og ser for meg at det fortsatt kan bli litt kjedelig i lengden. Er jo liten vits med ti tusen timer ekstra innhold, hvis man går lei etter ti minutter. ;)

Lenke til kommentar

Trasker igjennom Fallout 4.

Egentlig ikke et spesielt bra spill.

Alt dette maset med å samle resources, bygge defences, oppgradere våpen osv er bare kjedelig.

Power armor som går på batteri var en dum idé. Jeg har hatt samme rustning i sånn 10 timer, finner ikke noe som er bedre, alt for mye mas å oppgradere den.

 

Men spillet er helt ok, når du bare vandrer rundt og dreper ting. Grei måte å slå ihjel noen timer per dag.

Lenke til kommentar

Trasker igjennom Fallout 4.

Egentlig ikke et spesielt bra spill.

Alt dette maset med å samle resources, bygge defences, oppgradere våpen osv er bare kjedelig.

Power armor som går på batteri var en dum idé. Jeg har hatt samme rustning i sånn 10 timer, finner ikke noe som er bedre, alt for mye mas å oppgradere den.

 

Men spillet er helt ok, når du bare vandrer rundt og dreper ting. Grei måte å slå ihjel noen timer per dag.

 

Dette er et problem jeg har med mange nye spill. De legger til så mange forskjellige funksjoner man må drive å mikke med, som tar mye oppmerksomhet vekk fra det som gjør spillet gøy.

Lenke til kommentar

Dette er et problem jeg har med mange nye spill. De legger til så mange forskjellige funksjoner man må drive å mikke med, som tar mye oppmerksomhet vekk fra det som gjør spillet gøy.

 

Ja, også det ofte det "nyeste og mest populære"  de driver med. I stede for å lage gode spill basert på mekanikker som har funket skal de altid kaste seg på en bølge. 

 

 

Ellers har jeg spilt første brett i Iron Fury og det er så bra jeg hadde håpet på. flott å bare skyte folk uten noe kjip histore eller annet som avbryter. Og jeg fant bare 2 av 11 secrets, så mye grunn til å gå tilbake. 

Beste 84mb jeg har på PCen med god margin. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...