Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for det. Ser at den er ca 6-800 kr dyrere enn Crucial MX100 256GB. Spørs om det er verdt det opp mot bruket mitt.

 

MediaPC i stua tåler fint en helt OK SSD, skal jo bare snurre film og sånn.

 

Kan kanskje være en idè i jobbmaskinen da den kjører mye SQL og VM, men igjen så er vel kanskje IOPS mye viktigere.

Lenke til kommentar

 

Bra med svar her. Leser fra ymste steder at Sandisk har en ypperlig disk som er den vasseste av det vasseste, men kan ikke se at jeg får tak i den i Norge noen steder.

 

 

Du får tak i den opptil flere steder

 

 

Men Samsung 850pro er hakket vassere igjen :)

 

Sandisk extreme kommer på en god 2.plass og 850PRO er best per dags dato.

 

Skal man ha noe som er enda bedre, må man nesten opp på Intel p3700/3600/3500 pci-e ssdene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Bra med svar her. Leser fra ymste steder at Sandisk har en ypperlig disk som er den vasseste av det vasseste, men kan ikke se at jeg får tak i den i Norge noen steder.

 

 

Du får tak i den opptil flere steder

 

 

Men Samsung 850pro er hakket vassere igjen :)

 

Sandisk extreme kommer på en god 2.plass og 850PRO er best per dags dato.

 

Skal man ha noe som er enda bedre, må man nesten opp på Intel p3700/3600/3500 pci-e ssdene.

 

 

Skjønner. Får det jeg betaler for altså. Ser at begge disse diskene legger beslag på hardt opptjente kr, så jeg får vurdere opp mot kost/nytte.

 

Mulig jobbmaskinen fortjener en skikkelig arbeidshest.

Lenke til kommentar

Skal ha en HDD til generell lagring. Kommer antakelig til å bli brukt både internt og i eksternt kabinett i løpet av sin levetid. Ingen umiddelbare planer om å bruke den i RAID, men det kan hende.

 

Står mellom WD Red 3TB eller Seagate Barracuda 3TB.

 

Synspunkt? Er det bortkastet å gå et par hundrelapper opp i pris for WD Red dersom den ikke skal brukes i RAID, eller er det en mer robust disk uansett bruk, og sånt sett verdt pengene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Konkuransen om å ha den største harddisken fortsetter for fullt ....

 

Nå har WD HGST annonsert første helium fyllte hdd på 10 TB :

 

 

 

 

b74238a6-62ba-4923-9a90-bf8785d4545e.jpg

 

 

 

 

Kilde

 

+ Digi.no

 

 

 

Planen er at innen 2017 skal alle stordiskene til selskapet bruke helium i stedet for luft. Det å utelukke luft fra drevene bidrar også til at fuktighet og andre elementer holdes ute, noe som bidrar til levetiden på diskene.

Selskapets mindre disker, under 10 terabyte, bruker ikke SMR-teknologien, men mer tradisjonelle PMR, som skriver data side om side. HGST forteller at disse drevene blir for tiden evaluert av selskaper som Netflix, Huawei, Inspur og Promise Technology.

Konkurrenten Seagate bruker SMR i større grad, og annonserte nylig sin største disk på 8 terabyte. Ifølge Seagate vil SMR bringe inn kapasiteter på opptil 20 terabyte innen år 2020.

 

 

 

:) :)

Endret av johome
Lenke til kommentar
Tjenare boys and girls!!


Jeg er på jakt etter nye HDD’er til en server jeg har satt opp. Den har nå en blanding av Seagate og WD 1 TB HDD’er, men jeg skal bytte ut disse diskene med 3 TB versjoner. Serveren kjører Linux og skal brukes som en NAS, oppsett er 4 HDD i RAID5 på Intel SATA porter.


Så hva kan anbefales av Seagate, WD Red eller eventuelt andre fabrikanter. Har også myst litt på HGST, men de er ikke lette å få tak i Spania.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...