Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål angående ekstern harddisk.

 

Skal gå til innkjøp av en ekstern harddisk og planen er da at jeg skal lagre alle spill der, og spille direkte av harddisken. Tenker derfor at jeg trenger en rask harddisk(eSATA?), en med god plass og ikke minst en som ikke blir ødelagt siden harddisken kommer til å bli brukt veldig mye.

 

Har sett litt på denne men har liten erfaring med LaCie.

 

Noen som har anbefalinger til harddisk som ikke dør av mye bruk :p?

Lenke til kommentar

Velge hva? Jeg blinkset første gang jeg så det. Trodde det var 3tb. Når jeg ser det er 1tb så stiller saken seg litt annerledes. Da ble det fryktelig dyrt. Hva er du ute etter? er det en spesiell tilkoblingsmulighet du er ute etter, eller er mest "bang for buck". Er du i den siste kategorien ville jeg heller valgt f.eks denne eller denne.

Lenke til kommentar

Ja, e-sata er mye raskere enn usb 2.0 Den seagaten har i det minste usb 3.0. En må nesten spørre seg om man har behov for den overføringshastigheten, eller om 25-30B/s i sekundet. Når det kommer til ekstern så ville jeg valgt lagringsplass fremfor overføringshastighet. Men det er jo opp til deg og hvilket bruk du har. Har du forresten usb 3.0 på laptopen/hovedkortet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Hei.

 

Da PCen min begynner å få liten plass (500 GB), har jeg tenkt til å kjøpe en ny harddisk (1 TB).

Jeg lurer da på, hvilken jeg bør velge av disse to:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644767

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645022#extra

 

Hva er forskjellene mellom dem (utenom prisen)? Og hvilken er "best"?

 

 

PCen min har (om jeg husker riktig) kun SATA I (1.5).

 

 

Et annet spørsmål, hvordan kan jeg på best mulig måte få kopiert OS partisjonen (OS, programfiler, programmer osv.) fra nåværende harddisk (Win 7 Ultimate.), til den nye harddisken? Og hvordan lager jeg enklest mulig nye partisjoner på den nye harddisken?

 

Et siste spørsmål, er det noen som har en idé om hvorfor det er plass til to harddisker i PCen min, men kun en kontakt?

Lenke til kommentar
Heisann trenger hjelp til valg av ny hardisk, har tenkt å ha Windows og diverse programmer på hardisken og har lyst på en rask hardisk gjerne en 10000rpm har sett på WD sinWestern Digital VelociRaptor 300 GB eller 600 GB, men tar gjerne imot andre tips og erfaringer med for eksempel SSD og SAS disker om dokke meina det kan vere ett alternativ og. :)

SSD er mye raskere.

Raptor er mye billigere, særlig hvis Windows + programmer tar vanvittig mye plass (hundrevis av GB). En ren installasjon av Windows 7, 64 bit tar rundt 20 GB. Hvor stor plass tar programmene dine?

 

Hvor mye penger ser du for deg å bruke på ny systemdisk?

Lenke til kommentar
Heisann trenger hjelp til valg av ny hardisk, har tenkt å ha Windows og diverse programmer på hardisken og har lyst på en rask hardisk gjerne en 10000rpm har sett på WD sinWestern Digital VelociRaptor 300 GB eller 600 GB, men tar gjerne imot andre tips og erfaringer med for eksempel SSD og SAS disker om dokke meina det kan vere ett alternativ og. :)

SSD er mye raskere.

Raptor er mye billigere, særlig hvis Windows + programmer tar vanvittig mye plass (hundrevis av GB). En ren installasjon av Windows 7, 64 bit tar rundt 20 GB. Hvor stor plass tar programmene dine?

 

Hvor mye penger ser du for deg å bruke på ny systemdisk?

 

Bruker fortsatt windows xp eg å på C disken min har eg brukt ca 50 GB åsso har eg delt disken opp i 2 da so på samme disken har eg og instalert spel å den er det ca 150 GB instalerte filer.

Ser egentlig ikkje for meg åå bruke so mykje meir enn 1500 å kanskje den største raptor disken menn ekje sikkert eg har bruk for so mykje lagringsplass.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123

Hei.

 

Da PCen min begynner å få liten plass (500 GB), har jeg tenkt til å kjøpe en ny harddisk (1 TB).

Jeg lurer da på, hvilken jeg bør velge av disse to:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=644767

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=645022#extra

 

Hva er forskjellene mellom dem (utenom prisen)? Og hvilken er "best"?

 

 

PCen min har (om jeg husker riktig) kun SATA I (1.5).

 

 

Et annet spørsmål, hvordan kan jeg på best mulig måte få kopiert OS partisjonen (OS, programfiler, programmer osv.) fra nåværende harddisk (Win 7 Ultimate.), til den nye harddisken? Og hvordan lager jeg enklest mulig nye partisjoner på den nye harddisken?

 

Et siste spørsmål, er det noen som har en idé om hvorfor det er plass til to harddisker i PCen min, men kun en kontakt?

 

 

Bump...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...