Gå til innhold

Anbefalinger av hdd og SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje jeg blander litt sammen nå men har ikke Green-diskene litt dårlig rykte med mye støy og kort levetid? støtter forøvrig forslaget om Black edition. selv om de er dyrere kjøper du en disk som vil ha mye lenger.

Sant...

Kanskje like greit å slenge på 500kr ekstra og få noe som holder lengre og er bedre :hmm:

 

 

Er jo selvsagt andre alternativer der ute.

Tar gjerne imot tips om bedre alternativer :)

Eneste kravet er at den er 2TB og at den ikke bråker for mye

Endret av aklla
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg er på utkikk etter en ekstern harddisk med USB 3.0 til min Asus N43SN laptop. Jeg hentet i går en Western Digital My Passport Essential SE 1TB, men det viser seg desverre at laptopen min ikke greier å forsyne den med tilstrekkelig strøm til å kjøre USB 3.0 - det var også et strev av en annen verden å sette den opp for å bruke USB 3.0 i utgangspunktet. Etter en stund med intens googling, banning og sverting fant jeg til slutt ut av at det disken fungerer fint (ikke noe problem med USB 2.0), men at den altså ikke fungerer pga strømmangel når jeg kobler den til USB 3.0 utgangen. Er en smule irritert over at dette ikke kommer fram under produktbeskrivelsen av disken, hverken på komplett eller WDs sider, men et google søk avdekker at dette langt i fra er et uvanlig problem.

 

Dermed er jeg fremdeles på utikk etter en liten og kompakt (om mulig) USB 3.0 disk på 1 TB, av kvalitet, men den må nok ha egen strømtilførsel fra veggen. Pris rundt 7-800 kroner er akseptabelt. Noen som har forslag/erfaringer?

Lenke til kommentar

såvidt jeg vet skal alle eksterne 2.5"-disker kunne få strøm gjennom USB-kontakten mens eSATA må ha en eller annen form for ekstern strømkilde. er det en 3.5" disk på du ha en ekstern power supply. bla deg nedover på dette søket til du finner ønsket størrelse så finner du helt sikkert noe som passer.

 

edit: rettet skrivefeil.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar

Hi

 

Jeg besitter et Asus Crosshair III Formula Motherboard

 

Jeg har 0 peiling på SSD, og trenger derfor en anbefaling. Trenger ikke være større enn 60gb. Pris 700-1200.

Hva med denne? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=635704 funker lese/skrivehast. optimalt med hovedkortet mitt?

 

Lest meg til litt info på kundeanmeldelser på diverse utsalgssteder. Er mye "freeze" trøbbel, og rebooting etc... Derfor ville jeg forhøre meg her før jeg en gang vurderer et kjøp ;p. Jeg gamer, og vil selvsagt ha en disk som er stabil, og rasklesende.. På forhånd takk :--)

Lenke til kommentar

Jeg besitter et Asus Crosshair III Formula Motherboard

 

Det HK'et har "bare" SB 750 sørbro (dvs. SATA II )

Dvs at den SSD'en du linker til , aldri vil kunne yte max.

 

Da ville jeg ha vurdert å kjøpe et nyere HK med SB 850/950 sørbro og native SATA III porter.

Får sikkert et brukbart HK til 800 - 1200 ,-

Endret av johome
Lenke til kommentar

Jeg besitter et Asus Crosshair III Formula Motherboard

 

Det HK'et har "bare" SB 750 sørbro (dvs. SATA II )

Dvs at den SSD'en du linker til , aldri vil kunne yte max.

 

 

Da ville jeg ha vurdert å kjøpe et nyere HK med SB 850/950 sørbro og native SATA III porter.

Får sikkert et brukbart HK til 800 - 1200 ,-

 

Var akkurat dette jeg stusset på. Vet du hva som er max lese/skrive på mitt HK? Kjøper nytt Hk til neste år :--)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...