Gå til innhold

Hva er ditt/dine beste spillkjøp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg tilfeldig kjøpte en samlepakke med Baldurs Gate 1, Fallout 2 og Planescape Torment for omlag 400 kr (dette var på tiden da man måtte ut med 500+ for alle spill). På denne tiden hadde jeg liten erfaring med western type rpgs, og spilte stort sett jrpgs på snes.

 

Sier seg selv at det kjøpet er det beste jeg noensinne har gjort :)

Lenke til kommentar

PC:

 

- Heroes of might and magic 2 & 3

- Civilization serien fra 2-5

- Diablo 2

- Age of Conan

- Might and magic 6-8

- Need for speed Porche Unlimited

- Operation flashmynt

 

SNES:

 

- Legend of Zelda: a link to the past (finnest til pc også nå, har det på lappy)

- Fleske (husker ikke tittelen, va romskip racer)

- Street fighter

- Super mario (ikke fan, men var utrolig bra og morro på super nintendo)

Lenke til kommentar

Jeg må helt tilbake til Doom2.

 

Først ble spillet rundet.

 

Så rundet igjen på høyere vanskelighetsgrad.

 

Så var det om å gjøre å få 100% secrets og 100% kills på alle levels

 

Så var det om å gjøre å ta alle levels fra scratch (starte kun med pistol) høy vanskelighetsgrad og 100/100. (Dette i konkurranse med kompiser.)

 

Kanskje ikke det beste spillet jeg har spilt, men det beste "kjøpet" siden det var stjælt. Tjuvkopiering var dessverre veldig vanlig. Hørte vel nesten aldri om at noen betalte for PC spill. I dag tjuvkopierer jeg av prinsipp ikke.

Lenke til kommentar

De to spillene hvor jeg har fått mest for pengene er:

 

Final Fantasy X

The Elder Scrolls IV: Oblivion

 

FF-X var mitt første RPG, og er et av mine absolutt favorittspill. Jeg forelsket meg helt i den verdenen og historien som ble presentert, har lest og skrevet fanfictions, debattert spillet opp og ned og i mente på forum, spilt gjennom flere ganger samt også spilt en "challenge". Det har gitt meg hundrevis av timer med moro.

 

Oblivion er også et av mine absolutte favorittspill. Friheten og de ulike quests og guilds har gjort at spillet for meg har stor gjenspillngsfaktor, og jeg har laget mange ulike karakterer. Alt fra en warrior som løper gjennom main quest til en mer RP-orientert karakter. I tillegg har user-made mods forlenget spilletiden til det dobbelte og vel så det.

 

Begge disse spillene har gitt meg mer for pengene enn noen andre spill.

Lenke til kommentar

Jazz Jackrabbit 2! Jeg og min nesten like gamle nevø spilte dette i alt for mange timer med 2 player på samma tastatur, ingen ville være han gærne broren til Jazz.

Men første jeg tenkte på var Freelancer, spilte det i mangeMANGE år og er ett av de få spillene jeg faktisk har minner fra. Veldig mange muligheter med mods og kriger mellom div claner. Morsom periode.

Orange Box fra Valve var også knallkjøp, Spilte hele Half Life 2 og episodene så fort jeg kunne.

 

Andre spill på listen:

- Age of Empires 2 - ønsket det meg i alle år, men tok laaaang tid før jeg fikk egen PC, høytid da jeg endelig fikk det.

- Need for Speed: Underground - fikk noe så sjeldent som ett spill i gave av foreldra mine, lå på bordet mitt når jeg kom fra skolen. Fy å glad!

- Mass Effect 1 - aldri vært borti så gjennomført historie

- Dragon Age: Origin - når du bare har spilt Dungeon Siege av rollespill før dette så får du bakoversveis!

Endret av Amaru
Lenke til kommentar

CS 1.6 - siden jeg begynte med CS i 2003 i en alder av 13, har det blitt flere titalls LAN, flere tusen timer spilling, på LAN og over internett, og det var en god stund et sosialt møtepunkt; Ventrilo eller LAN.

 

CS:S - tok over rundt 2007 for meg som sosialt spill i form av LAN, da vennekretsen endret seg, og de jeg nå spilte og hang med spilte CSS. Tidvis lurte jeg dem med på 1.6 for old times. Dette spilles enda, og i en alder av 21 var jeg på LAN for to uker siden :)

 

Age of Empires 2 - Siden det kom ut har det vært en LAN og singleplayer-klassiker. Går aldri av moten, simpelt, avansert, alt på en gang!

 

World of Warcraft - før Juli 2010 hadde jeg ikke nevnt WoW. Men så starta jeg og broren min et guild, der jeg var warlock classleader, website admin og raidleader. For meg var det WoW, og spillet blir aldri det samme. Etter guildet gikk under sitter fremdeles alle vi og mimrer i /w ingame, samt over mail.

 

Rome: Total War - beste singleplayer RTS jeg noen gang har spilt. Det gir så mange timer glede, og det er DU som bestemmer utfallet av alt: Hva er egentlig det romerske imperiet? Russland? Frankrike og Spania?

 

CoD-serien - Startet for meg med CoD4 på LAN, piratversjon. Så ble det kjøpt, og mange timer ble lagt her. Så dabbet det av, og jeg hoppet over WaW. Så kom MW2, og det var storhetstiden for meg og mine venner i CoD, og vi satt ofte opptil 8 stk og spilte på nettet sammen, med eller uten VT. Black Ops var bra når det ikke lagga, og man traff der man skulle. Men problemene vedvarte, og det spillet er lagt død for mange nå.

 

Sim City 4 - bygge sin egen by kommune, hvem vil ikke det? Alt bestemmes av deg.

 

Caesar 3 - Samme som SC4. Avansert, dog simpelt. Årgangen er 98, hva forventer en egentlig?

 

RollerCoaster Tycoon - skal på jobb, rekker ikke skrive mer. Men som SC4 og C3, du er sjefen. Klart det foretrekkes hos meg :)

 

Runner-ups:

Age of Mythology

Medieval 2: Total War

Age of Conan

Lenke til kommentar

Det spillet jeg tenker på når jeg leser emne på denne tråden må være Star Wars Galaxies. Jeg måtte bestille det fra USA da det ikke var i salg her i norge da jeg vart hekta.

 

Betalte vel 800 kr for spillet og var verdt hver eneste krone. Ahh gode gammle dager, dæven kor jeg savner det spillet, måtte Sony brenne for å ødelegge det spillet! :(

 

 

 

Husker at vi hadde en mellomstor nordisk guild med egen by og guild møter :) Var også guild leader i en kort periode. MMO var aldri det samme etter SWG.

 

 

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

På topp: Championship Manager/Football manager.

Er helt sykt hvor mange timer som har gått med til de spillene opp igjennom årene.

Kunne ha tatt både Medisin og Juss dersom jeg hadde droppa de spillene :)

 

Ellers Pirates!

 

Og ikke for å glemme Baldur's Gate serien..

Er dypt savna, snart på tide med ny gjennomspilling der tror jeg:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sonic the Hedgehog (1, 2, 3, Knuckles)

Elsket disse spillene som barn, og jeg starter fortsatt opp Sega'n min og spiller disse fra tid til annen den dag i dag

 

Super Mario 3

Min NES har uheldigvis sluttet å virke for mange år siden, men intill den sluttet å virke, var dette ett spill jeg tok fram fra tid til annen

 

Legend of Zelda A Link to the Past

Igjen ett spill jeg tatt fram veldig ofte opp igjennom årene, og selvfølgelig skaffet GBA versjonen når den kom, liker fortsatt å ta fram denne den dag i dag

 

Chrono Trigger og Chrono Cross

Jeg møtte ikke på Chrono Trigger før PSX emulasjon ble en nogenlunde stor ting, men begge disse spillene er spill jeg har spilt veldig mange ganger, Chrono Trigger mest, spessielt da den fikk ny utgave på... GBA? eller var det DS? Litt usikke akuratt nå...

 

Final Fantasy XI

Jeg har nå spilt dette spillet siden 2004, og jeg spiller det fortsatt aktivt per i dag...

 

Sudeki

Dette spillet ble jeg raskt forelsket i på den originale Xbox, og de gangene jeg klarer å få Xboxen min til å starte opp, liker jeg å spille dette spillet

 

Duke Nukem 3D/Atomic Pack

Så mange minner ifra dette spillet, spilte til og med multiplayer delen mye med mine venner den tid paralell kabel fortsatt ble brukt...

 

Command & Conquer, Warcraft 2

Jeg fikk C&C og Warcraft 2 nesten samme dag, og igjennom årene er dette fortsatt de 2 strategi spillene jeg kommer tilbake til, historiene er morsomme, og til tider litt episke.

 

Jeg er sikker på at hadde jeg orket, så kunne jeg nevnt mange mange fler, men det får vel nesten holde i fra meg...

Lenke til kommentar

Age of Empires 2 - klassiker jeg dessverre har mistet CD til. Tror jeg har lånt den bort til noen som har tatt hevd på den. Brukt noen 100 timer på det spillet, og er nok nede på en særdeles akseptabel timepris etterhvert.

 

Counter-Strike - Kom gratis med Half-Life. Jeg synes aldri Half-Life var det helt store, og trodde nesten jeg hadde gjort et bomkjøp. Kom tidlig over en betaversjon av CS, og var hektet. I forhold til at det i utgangspunktet var et bomkjøp, vil jeg si at Counter-strike er det desidert beste kjøpet jeg har gjort i spillverden noen gang. Jeg har mine timer med Tetris og Super Mario Bros, men for CS snakker vi sannsynligvis om en timepris på under 5 øre!

Lenke til kommentar

NR1. The Legend of Zelda: Ocarina of Time - Trenger jeg virkelig å si hvorfor? :p

 

NR2. CS 1.6 - Muligens det beste FPS multiplayer spillet som er laget, blir du ikke lei er det mye for pengene her!

 

NR3. Fallout 3 - Fikk en WOW spillopplevelse når jeg prøvde det for første gang, det er faktisk folk som lager kvalitetsspill forsatt. Så tar det faktisk en del timer å fullføre spillet om du ikke bare springer deg igjennom det.

Lenke til kommentar

Når har jeg ikke skikkelig oversikt over alle de klassiske PC spillene som jeg har kjøpt. Ble ikke så mye kjøping den gangen, lite peng og en kompis med CD brenner sier vel det meste. :whistle:

 

UANSETT! På konsoll fronten er det andre boller. Der er alt kjøpt og betalt med ærlige penger.

 

PSX

- Tomb Raider

Så at si samtlige av de som kom ut på PSX har jeg lagt mange timer i. Totalt sett er det vel denne serien som har gitt meg mest "bang for my buck." Serien begynte beskjedent, men det kom nye ting med hvert spill og de ble gradvis bedre (på tross av at kjente svakheter hang med til siste slutt).

 

- Final Fantasy VIII

Spillet det tok meg 3 min å bli fanatisk tilhenger av (intro'en var nesten akkurat 3 min). Tok meg en liten evighet å komme i mål, skulle ha så mye som mulig. Alle på level 100, de beste spells, alle Guardian Force, ultimate våpen til alle, limit breaks osv, osv. Fantastisk spill, på tross av sine svakheter.

 

- Resident Evil

Så skummelt at jeg slo av PSX'en med en gang jeg kom inn i "hund-igjennom-vindu" korridoren. Når jeg endelig mannet meg opp, holdt jeg på gjøre i buksa når jeg traff hundene. Klarte ikke å spille med lyd på, så satte TV'en på mute og hadde en kassettspiller som spilte musikk fra "Coctail" filmen om og om igjen. De to andre spillene var heller ikke så dumme, men 1'ern er og blir en klassiker (på godt og vondt).

 

- Doom

Var med i "starter pack" som jeg fikk til jul sammen med PSX. Faren min kjøpte PSX og 3-4 spill, hvor Doom var en av de. Ble noen timer med demoner, motorsag og "piss-i-buksa-skummelt", men jeg fikk reddet menneskeheten fra helvete, helt alene. Klassisker når jeg traff på CyberDemon for første gang:

"@£$&%¤ er det ingen er? Bare sånn teit puzzle level eller? Der er det en kar... CYBERDEMON!!!"

 

PS2

- Grand Theft Auto 3

Mange timer, mye morro, mange ord kun ment for voksne. Var veldig skeptisk til at GTA gikk fra "top-down-2D" til 3D, men etter litt kom jeg inni det og det var ikke så aller verst alikevel. Kom aldri skikkelig inn i San Andreas, men GTA3 var det andre boller med.

 

- Kingdom Hearts

Ville egentlig ikke ha dette, syntes det var et møkka konsept. Square og Disney hadde solgt sjelen til kjente og kjære figurer, bare for å tjene bøtter med penger. Men vill jeg ha en PS2, da måtte jeg kjøpe en pakke som inkluderte spillet. Å vente til det tilbudet forsvant kom jo ikke på tale. Var ganske streit egentlig, måtte legge ned noen timer for å komme igjennom det, men tok meg ikke tid til å gjøre alt. Ikke verst, med tanke på at jeg ikke var interesert i det hele tatt. Fulgte heller aldri opp resten av serien, men akkurat det ser jeg ikke på som noe tap.

 

- Devil May Cry

Gudfaren til "stylish action" sjangeren og massevis av underholdning. Tynt plott, passe småteite karakterer, men fytti katta så kult å spille! Noe mester ble jeg aldri, men jeg kom tilbake titt og ofte for å drepe badguys med stil.

 

- Project Zero

Verdig arvtaker til Resident Evil sin horror survival. En god gammeldags spøkelseshistorie, med en creepy screensaver som en skjult bonus. Trodde jeg var herda etter 3 RE spill, men neida. Her skulle det spilles midt på dagen, med en kompis ved siden av. Ingen av oss turte å gå på do heller. Klassikeren her er tidløs:

*Spillet hadde lånt fra RE, men justert litt med tanke på åpne dører til nytt rom*

"Ja, her i denne gangen er det i det minste ikke så mørkt. Lysene brenner fint."

"Uhm... ifølge back-story'en så har det ikke hvert noen her på over 2 uker. Så hvem @£$% har tent lysene?"

"..."

"..."

"...spill du."

"@£$% pyse. Nå går vil tilbake til det rommet og bruker den greia vi fant i klokka."

*åpner døra og blir møtt av et gapende spøkelse midt i dørramma*

"AAAAAAAAAAAAAAAAHHHH!!!!"

 

PSP

- Wipeout Pure

Jeg suger galt verre i dette, men det er kjempemorro for det. Veldig greit å ha når en skal ut på tur; null plot, ikke avansert gameplay, bare fyr opp og kjør på.

 

PS3

- Infamous

Var bare litt interesert basert på trailer's og litt interjuver. Så kom anmeldelsene og jeg prøvde demoen. Så måtte jeg jo bare kjøpe det da, for det var jo kult, ikke sant? Hadde ikke noe særlig valg heller. Har forbandt meg på å få alle trophies, og er nesten i mål.

 

- Prototype

Ikke fullt så bra som infamous, men jeg måtte jo spille igjennom 2 ganger. 1 gang for å få masse kule ferdigheter, og en gang til for å begynne med alle de ferdighetene jeg hadde fått fra første gang.

 

- Just Cause 2

Mitt offisielle "evighets prosjekt." Planen er å få gjort alt som gjøres kan i dette spillet. Tar det i ettapper, eller mindre doser. Kanskje jeg blir ferdig før jeg stempler inn på gamlehjemmet.

 

 

Det er også noen spill på PSN, men de husker jeg ikke navnet på i farten. Det er vel her gullet ligger, ihvertfall hvis en måler pris i forhold til timer med underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sonic - Første spillet mitt på Sega 16-bit, og som ganske enkelt introduserte meg til spillverdenen.

 

Super Mario pakka på SNES - Denne pakken innholdte flere Super Mario spill og har blitt en av tidenes klassiker.

 

Chrono Trigger - Introduserte meg for RPG. Spillet hadde svært tilfredsstillende combat, spennende historie og kule karakterer. Et virkelig revolusjonerende SNES spill.

 

Mario 64 - Et utrolig morsomt spill med mange hemmeligheter, og hundrevis av timer med stjerneleting.

 

GoldenEye 64 - Dette spillet hadde utrolig bra grafikk i sin tid, med et achievement system hvor man måtte klare brettene under forskjellige kriterier. Dette åpnet opp cheats man kunne bruke i flerspillermodusen, som i seg selv var utrolig gøy med venner.

 

Duke Nukem 3D - "It's time to kick ass and chew bubblegum - and i'm all out of gum." Need I say more?

 

Final Fantasy 7 - En av mine virkelige favoritter. Et svært langt spill med en utrolig historie og lekker combat.

 

Torin's passage - Dette spillet i seg selv var ikke spesielt bra, men det var det første adventure spillet jeg prøvde da vi fikk PC og Windows 95 var nytt. Dette introduserte meg for eventyrsjangeren jeg ville være avhengig av resten 90-tallet. Derfor er dette et viktig spill for meg.

 

Gabriel Knight Serien - Min favoritt eventyrserie enda jeg ikke var spesielt begeistret for treeren. Enern og toeren har jeg kanskje runnet et titalls ganger, og toern er trolig det beste FMV eventyrspillet som er laget.

 

Baldurs Gate Serien - Tidenes beste spill. Dette var vanskelig å spille når jeg var 16 år siden engelsken var dyp og de var tusenvis av sider med lesning. Jeg ga det opp først, men tok opp spillet en stund senere og ble helt hekta. Utrolig åpent og langt spill med en fantastisk historie og uendelig muligheter.

 

Silent Hill Serien - Denne serien introduserte meg for survival horror. Spillet har en fantastisk stemning og lyden gir deg grøsninger, og er et av de eneste spillene jeg har måtte ta pauser fra å spille for å roe ned nervene. Silent Hill 2 er mitt aller mest elskede survivor horror spill.

 

Resident Evil Serien. Samme as above, men det var mindre skummelt og mer action. Jeg elsket ideen om å kunne utfordre en herregård fult av monstre og andre grusomheter. Serien har også fått utviklet seg igjennom svært mange spill, og jeg har utviklet følelser og begeistring for karakterene sin kamp mot det onde Umbrella.

 

GTA serien. Endelig en serie hvor vi kunne være slemme og få ut aggresjon som det passet oss. Elsker humoren og mulighetene spillet gir oss. Det er også lange og det er alltid kult å bestige rankene fra å være løpegutt til mafiaboss.

 

Red alert og C&C Serien - Disse seriene introduserte meg for strategispill. Det som gjorde dette spillet unikt var de underholdene filmene som ble vist før og etter et mission. Gameplayet var også fantastisk med varierende oppdrag og kul multiplayer. Satt også masse på editoren og lagde egne brett.

 

World of Warcraft - Ugh, hadde egentlig ikke lyst å nevne dette spillet, men i likhet med ganske mange ble jeg også bitt av wowviruset. Spillet er i seg selv veldig bra laget, og historien er dyp, men utviklerne har gjort en veldig dårlig jobb til å introdusere den for oss igjennom kjedelige questdialoger. Spillet er viktig for meg siden den introduserte meg for MMO-spill, og det var et spill jeg var avhengig av i flere år.

 

Knights of the Old Republic - I likhet med de fleste Bioware spillene fortsatte de trenden med å lage ypperst kvalitetsspill, men nå overført til 3D. Jeg er svært glad i Star Wars universet, lyssverd og alt det der så å få oppleve denne verdenen i Baldurs Gate stil var herlig.

 

Rock Band og Guitar Hero serien - Første gang jeg så dette spille tenkte jeg - "Gud for et makkverk. Handler det bare om å trykke på noen knapper etter en sang?" Jeg venta helt til GH3 før jeg prøvde det ut og straks ble jeg avhengig. Det som gjør serien så bra er selvfølgelig musikken og muligheten til å spille med andre online. Spillet utviklet seg og vi fikk trommer, vokal, piano og harmonies. I dag har jeg hundrevis av DLC lastet ned fra det RBN som har et bibliotek på flere tusen sanger - og jeg spiller det jevnlig.

 

 

Medal of Honour: Spearhead - Dette spillet var ikke noe spesielt i seg selv, men unntak av multiplayeren + at jeg var heldig i å komme i en bra klan. Her traff jeg mange nye venner og konkurrerte flere år i leagues. Spillet hadde også en vennelig community med dedikerte spillere.

 

Diablo 2 - Dette introduserte meg for RPG online. Det var en periode hvor jeg spillte dette i flere år og var helt avhengig. Fikk mange høye karakterer med bra items før jeg klarte å slutte.

 

Warcraft III - Grunnen til at jeg klarte å slutte med Diablo 2 var fordi Blizzard ga ut dette spillet som introduserte oss for RPG elementer i Strategi. Dette var nytt for meg, og jeg ble straks glad i warcraft universet. Spillet hadde på sin tid nydelig grafikk og en spennende historie. Jeg skulle ønske at Blizzard hadde vært flinkere til å vidreføre den spennende historiefortellingen fra Warcraft 3 over til WoW.

 

Vampire: Bloodlines - Det var utrolig trist at det gikk så dårlig for utviklerne bak denne perlen. Bloodlines ga oss et svært unikt RPG spill, med utrolige mange muligheter og klasser. Verdenen var veldig noire og mørk med mange spennende quest og et genialt lvlingsystem hvor du kunne lære deg alt fra å bli god på pcen, snike, overtale andre igjennom et herlig dialoggsystem, slåss og dirke opp dører. Spillet var langt, varierende og hadde flere slutter. I dag har spillet blitt forbedret kraftig og patchet av dedikerte fans.

 

Gothic 2 - Det jeg likte med dette spillet var at du begynte så sårbar og svak. Du visste at det å bare vandre ut i skogen raskt kunne føre til en tidelig død, men som du gradvis utviklet karakteren din lærte du deg nye knep og mestret det enkle men geniale combatsystemet. Ingen spill har klart å lage et så balansert og tilfredstillende mestringssfølelse. I begynnelsen frykter du orken som selveste pesten, men utover spillet klarer du å slakte den hele hærer.

 

Total War serien - Denne serien har jeg kanskje brukt mange hundre timer på. Dette spillet er helt unikt siden det blander turn based strategi med enorme slagmarker. Spillet har alltid hatt ypperlig grafikk for sin tid, og har stadig blitt forbedret. Rome er likevel den klare favoritten med sin spennende epoke og enorme muligheter.

 

Starcraft - Dette spillet introduserte meg for online spill som jeg spillte i flere år. Singleplayeren var fantastisk, med en lang og spennende historie med varierende og balanserte faksjoner.

 

Zelda serien - Denne serien må jeg nevnte til slutt siden dette er et spill jeg kanskje har brukt mest tid på og har vært viktigst for meg. Fra supernintendoen til gameboyen til N64 og Gamecube har dette alltid vært mine kjæreste eiendeler. Alle spillene har blitt runna utallige ganger, og det er alltid morsomt å utforske og finne alle hemmelighetene når man er ferdig med spillet.

 

Zelda har trolig vært de viktigste spillene for meg.

 

 

 

Hmm ble litt langt dette. Beklager det :roll:

Endret av Myagos
  • Liker 1
Lenke til kommentar

-Megaman

-Super Mario Bros 3

-The legend of Zelda: Ocarina of Time

-Deus EX

-Hele Battlefield Serien

-Half-life, hl2, ep1, Orange Box.

-Unreal

-Unreal Tournament

-Soldier of Fortune 2

-Cod4

-Metroid Prime Trillogy

-Zelda: Twilight Princess

 

Noen av de som stikker seg ut. Jeg begynner å ha et ganske omfattende spillbibliotek som strekker seg tilbake til slutten av 80-tallet med NES spill og PC-spill, fram til i dag.

 

Spillene som er hevet ut er de spillene som kanskje satte dypest spor, spill som jeg satt igjen med følelsen av at jeg hadde opplevd noe av det råeste noensinne etter første gjennomspilling, og ingen av dem traff meg så hardt som Deus Ex.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...