Gå til innhold

– PlayStation 4-utvikling i gang


Anbefalte innlegg

Syns ikke at man skal måle innovative/kreative måter å lage en konsoll på etter salgskvantiteter.

Jeg tviler på at det var det han mente. Det er ikke til å legge skjul på at Wii på godt og vondt har endret spillindustrien.

 

Wii Remote/bevegelseskontroller -> Playstation Move og Kinect

Mii -> Xbox avatarer

Wii Fit -> Utallige treningsspill

 

Kan man si det samme om PS3? Har den hatt like store ringvirkinger i spillindustrien som Wii?

 

Når det er sagt så har PS3 passert 50 millioner solgte konsoller. Det er et stykke bak PS2 innenfor det samme tidsrommet, men det er fortsatt et respektabelt tall. Spesielt med tanke på hvor mye konsollen kostet da den ble lansert. Jeg tror at PS4 vil gjøre det svært godt om den får en noenlunde akseptabel lanseringpris. Det hadde for øvrig ikke skadet om Gran Turismo PS4 ble lansert 1-2 år etter konsollens lansering.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på at det var det han mente. Det er ikke til å legge skjul på at Wii på godt og vondt har endret spillindustrien.

 

Wii Remote/bevegelseskontroller -> Playstation Move og Kinect

Mii -> Xbox avatarer

Wii Fit -> Utallige treningsspill

 

Kan man si det samme om PS3? Har den hatt like store ringvirkinger i spillindustrien som Wii?

 

Når det er sagt så har PS3 passert 50 millioner solgte konsoller. Det er et stykke bak PS2 innenfor det samme tidsrommet, men det er fortsatt et respektabelt tall. Spesielt med tanke på hvor mye konsollen kostet da den ble lansert. Jeg tror at PS4 vil gjøre det svært godt om den får en noenlunde akseptabel lanseringpris. Det hadde for øvrig ikke skadet om Gran Turismo PS4 ble lansert 1-2 år etter konsollens lansering.

 

:thumbup:

 

I tillegg kunne vi lagt til Xbox Live->PSN og forhåpentligvis noe tilsvarende fra Nintendo en eller annen gang :)

Lenke til kommentar

Ny håndkontroll, ny håndkontroll, ny håndkontroll. Hører dere Sony? NY HÅNDKONTROLL!!!

 

Greit nok den bananen dere viste før PS3 ble ferdig var håpløs, men det er også dagens kontroll. Den hvite og røde jeg har sett noen bilder av, med hulte analogstikker, ser bedre ut. Fortsatt litt rar, men bedre formet for menneskehender.

 

article_top_1.jpg

Bildet er fra en designkonkurranse for et konseptuelt PlayStation 4-design. Kunstneren heter Nebojsa Nadj. Kan sikkert brukes som ekstern konsulent eller ansettes!

Endret av AudioV
Lenke til kommentar

Den så jo bare retarded ut den der da. =/ Tar meg til takke med x360-kontrollen. Beste kontrollen jeg noengang har holdt :D pluss på ett keypad i bånn så får du rette tyngde også, herligt!

 

PS3 kontrollen er alt for lett, og analogene er ikke bra plassert, og ikke gode å holde i :S Får håpe de fikser det på PS4 i såfall, for dårlig kontroller kan holde meg unna ett kjøp hvertfall :)

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Den så jo bare retarded ut den der da. =/ Tar meg til takke med x360-kontrollen. Beste kontrollen jeg noengang har holdt :D pluss på ett keypad i bånn så får du rette tyngde også, herligt!

 

PS3 kontrollen er alt for lett, og analogene er ikke bra plassert, og ikke gode å holde i :S Får håpe de fikser det på PS4 i såfall, for dårlig kontroller kan holde meg unna ett kjøp hvertfall :)

Spillte du ikke gamecube? Gamecube hadde 10x bedre kontroll enn xbox. I alle fall etter min mening :S

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av konsoller så dette er som med Wii,PS3 og X360 dag 1 kjøp uten å blunke. Men det er nok endel år før denne kommer i salg, fortsatt endel tid igjen av syklusen til PS3 og det er fortsatt mer å hente ut fra den ifølge flere utviklere. Skal bli spennende å se på slutten når/om utviklerne klarer å presse alt dem kan ut av denne hvordan spillene vil se ut...siden noen av dagens eksklusive til systemet er det beste som er på dagens konsoller innen grafikk.

 

Skal bli spennende å se hvilke av Xbox og Playstation som vinner på grafikk biten neste generasjon, same kan det egentlig være...begge skal i tv-benken :p

Lenke til kommentar

Den så jo bare retarded ut den der da. =/ Tar meg til takke med x360-kontrollen. Beste kontrollen jeg noengang har holdt :D pluss på ett keypad i bånn så får du rette tyngde også, herligt!

 

PS3 kontrollen er alt for lett, og analogene er ikke bra plassert, og ikke gode å holde i :S Får håpe de fikser det på PS4 i såfall, for dårlig kontroller kan holde meg unna ett kjøp hvertfall :)

Spillte du ikke gamecube? Gamecube hadde 10x bedre kontroll enn xbox. I alle fall etter min mening :S

 

Nei, har ikke testet de, de ser litt merkelige ut, men jeg skal ikke uttale meg om hvordan de var/er ;) De hadde hvertfall analogene riktig plassert :D

Lenke til kommentar

Å kjøpe en PS3 til 8000,- er i seg selv ganske dumt. PS3 kostet rundt 6000,- da den først ble lansert i Norge. At du i tillegg ikke brukte den til å spille gjør at dette argumentet ditt for å ikke kjøpe PS4 ganske verdiløst. Sorry, men syns dette var et svært dårlig argument.

 

Inklusive idiotforsikring, frakt og opprunding så ble det fort nesten 8000 i totalkostnad.

 

Konsollen har stått ubrukt fordi det ikke blir laget gode spill. De aller fleste er like innholdsrike og dype som en gjennomsnittlig andedam. Der hvor gameplay en gang var viktig er det nå satt inn store eksplosjoner og kjendisvoices for å lokke de unge og de dumme til kjøp.

 

Hvor ble det av artistene og historiefortellerne? Jeg har vel spilt ca. 5 gode spill på PS3 så lenge jeg har eid den... Resten har jeg kjøpt på PC.

 

 

Det finnes spill med godt gameplay til PS3. Bayonetta feks, har det beste gameplayet jeg har sett. dog historien er passe "over the top" så kommer man tilbake til spillet fordi gameplayet er så fantastisk. designet er også bra. samme greia er det med Vanquish (som bayonetta, er utviklet av platinum games). Historien går fort i glemmeboka, men gameplayet sitter som f... Man skal heller ikke glemme God of War-serien.

 

Artistene og historiefortellerne får ikke fortelle de historiene de vil, fordi utgiver vil at historiene skal passe "alle". slik er spillindustrien i dag, og jeg tviler sterkt på at den noen gang vil komme tilbake til det gamle igjen. Baldur's gate serien og planscape Torment er histore, og slike spill vil ikke komme tilbake. de er rett og slett for snevre til å passe "alle". man må gjerne klage og syte over det, men det hjelper ingen.

 

Det finnes likevel utviklere som synes "hardcore gaming" er veien å gå. sjekk ut demon's souls, hvis du liker utfordring.

 

trist at du synes du har kasta bort 8000kr (mye penger å kaste bort =(), men jeg er ikke enig i at det ikke finnes gode spill til både PS3 og xBox 360. man må bare litt utenfor mainstreamen for å finne dem. slik er det med musikk, film og serier også. henholdsvis Porcupine tree, blue valentine og The wire.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor liberale de forskjellige plattformene vil være med tanke på tredjepartier sine programmer. Det finnes litt nå, med tanke på Netflix, Opera, Facebook etc. (mye mer i Ameriken!), men jeg fortsetter å innbille meg selv at det vil komme noe alá iPhone, Android og WP7 sine programbutikker. Sony kunne nok inkorporert Android Market uten de helt store problemene, og det samme med Microsoft og deres WP7-programbutikk. Tror det er noe de vurderer ganske seriøst! :)

 

 

er xboxfan, men du sier noe der.

hvis sony kunne fått et sammarbeid med Android så ville jeg faktisk vurdert å bytte til PS=)

Hadde vært fett å kunne kjøre alt fra telefon, pads, pc og konsoll på samme platform=)

Lenke til kommentar

Faen også! PS3 er jo mer enn god nok. Tar meg nok ikke råd å bytte ut PS3'n(som fungerer optimalt. Hatt den siden PS3 kom til Norge), dessuten, hvor skal jeg gjøre av PS3?

 

Latterlig å hive/pakke ned en ufattelig god konsoll for å få en litt nyere.

 

 

Synes de kunne gitt faen i dette iallefall såpass lenge til ps3n min tok kvelden :p (Noe jeg tviler på skjer?!).

 

God nok? Gammelt søppel som hindrer utviklingen for virkelige gamere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny håndkontroll, ny håndkontroll, ny håndkontroll. Hører dere Sony? NY HÅNDKONTROLL!!!

 

Greit nok den bananen dere viste før PS3 ble ferdig var håpløs, men det er også dagens kontroll. Den hvite og røde jeg har sett noen bilder av, med hulte analogstikker, ser bedre ut. Fortsatt litt rar, men bedre formet for menneskehender.

 

article_top_1.jpg

Bildet er fra en designkonkurranse for et konseptuelt PlayStation 4-design. Kunstneren heter Nebojsa Nadj. Kan sikkert brukes som ekstern konsulent eller ansettes!

 

Det designet der kommer ikke langt :p Håndkontrollen er formet utover som vil si håndleddene blir under stress hele tiden mens du spiller. Det er en grunn til at dem har beholdt Dual Shock kontrollern i så lang tid. Den er perfekt. Samme med spillmuser også, man får varianter men alle kjører på med samme type formen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

hmm.. ja om PS4 kommer først vil jeg vurdere X720. mener begge to...Det er litt dumt siden Xbox har mange AAA titler og Playstation har det. igjen... thank you again.:( nå er jeg nødt til å ha begge konsollene igjen for favorittspillene mine.

Litt morro blir det for jeg tror Xbox har større ressurser å satse med når det gjelder hardware. Det at Ps4 kommer først er ikke heldig.

Så litt etterpå kommer Microsoft med in your face hardware. vel forrige gang var det jo playstation 3 som gjorde det.

 

Irriterende likevel. For jeg må ha, Killzone, GT, Halo, Gears,Mass Effect,Uncharted.< ----- kan ikke leve uten.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...