Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg ga bort wii min da jeg kjøpte WiiU men har beholdt GC. GC er fortsatt min favoritt konsoll, det var den konsollen som fikk meg tilbake til konsoll spilling etter å ha mistet intressen for det etter at jeg kjøpte playstation.

PlayStation er også en konsoll.

 

Ja det veit jeg, men jeg mistet totalt intressen for alt annet en pc spill da jeg kjøpte playstationen, sluttat totalt å spille noe annet en strategi spill på pc. Fant tilbake til konsoll da jeg kjøpte en brukt GC for 500 kr på impuls. Oppdaget Zelda Mariokart og Mario Sunshine for å nevne noen spill.

 

GC hadde mange gullkorn. Paper mario TTYD, F-Zero GX, Mario Party 4-7, Zelda Wind Waker osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå spilt gjennom startfasen. Så langt er spillet veldig likt sticker star. Fargene og omgivelsene er meget pen!

Samme kampsystem som sticker star, bare med paint power også.

 

Skal gi mer info underveis, men jeg kan si allerede nå at de som håpet på noe lignende av TTYD vil bli skuffet. Likte du ikke sticker star vil du ikke like dette heller.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Har spilt noen timer selv på Paper Mario nå og sitter igjen med et litt blandet inntrykk. For å ta det gode først, så er grafikken og musikken bra og humoren sitter som et skudd. Jeg har smilt mye, faktisk ledd høyt et par ganger. Humoren er det som driver meg videre da jeg hele tiden vil se nye vittige kommentarer og situasjoner. Det har også noen fine gåter her og der, dog ikke spesielt kompliserte. Det som derimot trekker ned er kampsystemet. Joda, det er greit i starten, men jeg merker allerede nå etter bare noen timer at jeg begynner å bli lei. Som i Sticker Star får man ikke noe særlig igjen for å gå i kamp, utenom litt maling og malerkoster, eller hva det er. Samler man X antall av de øker mengden maling man kan ha. Ser egentlig ikke helt vitsen med turbasert kampsystem i et spill som dette. Siden det ikke lengre er et RPG kunne de like godt droppet det og heller bare gjort som i andre Mario-spill.

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ga bort wii min da jeg kjøpte WiiU men har beholdt GC. GC er fortsatt min favoritt konsoll, det var den konsollen som fikk meg tilbake til konsoll spilling etter å ha mistet intressen for det etter at jeg kjøpte playstation.

PlayStation er også en konsoll.

 

Ja det veit jeg, men jeg mistet totalt intressen for alt annet en pc spill da jeg kjøpte playstationen, sluttat totalt å spille noe annet en strategi spill på pc. Fant tilbake til konsoll da jeg kjøpte en brukt GC for 500 kr på impuls. Oppdaget Zelda Mariokart og Mario Sunshine for å nevne noen spill.

 

GC hadde mange gullkorn. Paper mario TTYD, F-Zero GX, Mario Party 4-7, Zelda Wind Waker osv.

 

Du glemmer en spille serie som var bare til Gamecube da exsusift, Resident evil 1, Resident evil 2, + Resident evil 3 Nemesis som er det beste av di 3 Resident evil spillene da mere intenst en de 2 andre Resident evil spillene, Har skrevet det her det som kommer nå sier jeg unskyld (jeg kjøpte Gamecuben da bare for Resident evil spillene). Resident evil  :love:  :love:  :love: jeg vet ikke om jeg har skrivet exsusift riktig grunnen jeg er ord blind jeg ser ikke om det er feil eller ikke feil skreve.

Lenke til kommentar

Har spilt noen timer selv på Paper Mario nå og sitter igjen med et litt blandet inntrykk. For å ta det gode først, så er grafikken og musikken bra og humoren sitter som et skudd. Jeg har smilt mye, faktisk ledd høyt et par ganger. Humoren er det som driver meg videre da jeg hele tiden vil se nye vittige kommentarer og situasjoner. Det har også noen fine gåter her og der, dog ikke spesielt kompliserte. Det som derimot trekker ned er kampsystemet. Joda, det er greit i starten, men jeg merker allerede nå etter bare noen timer at jeg begynner å bli lei. Som i Sticker Star får man ikke noe særlig igjen for å gå i kamp, utenom litt maling og malerkoster, eller hva det er. Samler man X antall av de øker mengden maling man kan ha. Ser egentlig ikke helt vitsen med turbasert kampsystem i et spill som dette. Siden det ikke lengre er et RPG kunne de like godt droppet det og heller bare gjort som i andre Mario-spill.

Veldig enig i det du sier. Begynner å bli ganske ensformig her og når det gjelder kampsystemet.

 

Grafikken og humoren som du sier er fabelaktig, men selve gameplayet er egentlig helt ødelagt.

Det var ekstremt mange som mislikte sticker star, så hvorfor Nintendo tenker med ræva og gir oss nesten eksagt samme kampsystem om igjen skjønner jeg ikke.

 

Som du også sier, får man så å si ingenting igjen for å gå i kamp. Kun fordelen med og kunne øke malings spannet sitt volum, som på ingen måte føles som en spesielt stor reward i seg selv.

 

En ting er sikkert, jeg kjøper ikke flere Paper mario med denne typen gameplay. Det er rett og slett uengasjerende etter en time.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Hvis man ikke har spilt Paper Mario siden N64 (tror det var den første?!) vil man bli tatt i senga når man prøver dette? :p

Tror TTYD er det du bør spille da. Ved og ikke ha spilt det, har du virkelig gått glipp av noe :p

 

Gameplayet har vært totalt annerledes i Paper mario etter TTYD.

 

Jeg skal skrive en liten egen review her når jeg har gjennomført det.

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Du glemmer en spille serie som var bare til Gamecube da exsusift, Resident evil 1, Resident evil 2, + Resident evil 3 Nemesis som er det beste av di 3 Resident evil spillene da mere intenst en de 2 andre Resident evil spillene, Har skrevet det her det som kommer nå sier jeg unskyld (jeg kjøpte Gamecuben da bare for Resident evil spillene). Resident evil  :love:  :love:  :love: jeg vet ikke om jeg har skrivet exsusift riktig grunnen jeg er ord blind jeg ser ikke om det er feil eller ikke feil skreve.

Resident Evil, RE2 og RE3 er PS1-spill.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Du glemmer en spille serie som var bare til Gamecube da exsusift, Resident evil 1, Resident evil 2, + Resident evil 3 Nemesis som er det beste av di 3 Resident evil spillene da mere intenst en de 2 andre Resident evil spillene, Har skrevet det her det som kommer nå sier jeg unskyld (jeg kjøpte Gamecuben da bare for Resident evil spillene). Resident evil  :love:  :love:  :love: jeg vet ikke om jeg har skrivet exsusift riktig grunnen jeg er ord blind jeg ser ikke om det er feil eller ikke feil skreve.

Resident Evil, RE2 og RE3 er PS1-spill.

 

Men da nintendo ga ut Gamecube var Resident evil spillene eksklusive da bare gamecuben særlig Resident 1 ble pusset på da, vet da det da att Resident evil spillene er ps1 spill da.

Lenke til kommentar

Godt å se at folkene bak Hotel Dusk og Another Code fremdeles lager spill. Ser ut som det er i samme gate, så det må prøves. Dessverre er det visst veldig kort med en spilletid på rundt to timer, men det skal komme mer etter hvert.

 

https://www.youtube.com/watch?v=AI_h4W7Y_pY

 

 

Fikk også tak i The World Ends With You, fra Coolshop. Mange ser på det som det beste J-RPG-spillet på DS/3DS. Blir spennende å prøve.

Lenke til kommentar

Vet at det er en egen tråd for Nintendo Switch, men nå synes jeg at vi som har argumentertfor en hybrid-konsoll i denne tråden tidligere må få lov til å hovere litt. Vi hadde rett! Husker godt litt ampre diskusjoner med diverse brukere her inne som hardnakket nektet for at en hybrid-konsoll var noe Nintendo så mye som vurderte, og at det ikke ville være gjennomførbart. In your face! ;)

 

Ikke bare har Nintendo endelig gjort det jeg og mange andre har ment de burde gjøre siden Wii U ble lansert, de ser ut til å ha gjennomført det på en elegant og funksjonell måte. Er mer spent på Nintendos fremtid nå enn jeg har vært siden før Wii kom ut.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg er spent på om den listen med 3.parts utviklere faktisk vil være like flott om ett par års tid. Jeg er forøvrig positiv til Switch, selv om den portable bruken er helt irrelevant for min del. Ingen tøysete kontrollere å se (bortsett fra de små flisene som ser helt krise ut) og da er mye gjort :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Driter loddrett i tredjeparter :p

Har uansett andre plattformer å spille disse på. Jeg vil ha mest mulig bra Nintendo-spill, til lavest mulig pris og med grei grafikk. Det tror jeg vi får med Switch. At den er bærbar er ikke noe jeg kommer til å benytte meg mye av, men greit på ferier eller når reiser hjem og besøker familien og kjeder meg på kveldene f.eks.

 

Edit: Mulig det kommer en moderator inn nå og flytter disse innleggene .. :p

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...