Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du android kan du laste ned og installere .apk-en fra nettet. Har du iPhone, så har jeg lest at enkelte oppretter utenlandske iTunes-kontoer for å få lastet ned applikasjonen før den er lansert her hos oss. 

 

 

Hva skjer med pokemon Go? Ikke hørt noe om det i år også nå er det plutselig utgitt? Men jeg får ikke lastet det ned til mine enheter i playstore.

Ikke at jeg har brydd meg om eller spillet pokemon siden N64 / Gameboy color. Men kanskje verdt å prøve det likevell.

 
Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Nå gleder jeg med bare enda mer til september! :D  Hvis dette blir tillfellet lover det endelig godt for Nintendo :)

 

 

Var lite å glede seg over ved desse 33 spilla. Faktisk bare Legend of Zelda som greie å dra i retning av kjøp, og da er det forsatt 9 spill til for at eg skal ende opp med kjøp. Dvs spilla blir pent nødt til å levere 1080p/60fps for å i det heile bli aktuelle. Når det kommer til multispill bir di stort sett kjøpt til PC eller der di fungerer innafor til ein ok pris. Er forsatt svært usikker på om Nintendo kommer til å forandre på prismodellen sin. Spilla til Wii U har vore jamnt over alt for dyre alt for lenge med få utsikter til salg.

Lenke til kommentar

 

 

Nå gleder jeg med bare enda mer til september! :D Hvis dette blir tillfellet lover det endelig godt for Nintendo :)

Var lite å glede seg over ved desse 33 spilla. Faktisk bare Legend of Zelda som greie å dra i retning av kjøp, og da er det forsatt 9 spill til for at eg skal ende opp med kjøp. Dvs spilla blir pent nødt til å levere 1080p/60fps for å i det heile bli aktuelle. Når det kommer til multispill bir di stort sett kjøpt til PC eller der di fungerer innafor til ein ok pris. Er forsatt svært usikker på om Nintendo kommer til å forandre på prismodellen sin. Spilla til Wii U har vore jamnt over alt for dyre alt for lenge med få utsikter til salg.

Ser ut som at du kan glemme å kjøpe konsollen med de kravene der.

Lenke til kommentar

De har ikke gjort det med noen enda, men det er mye prat om det vil skje på diverse reddit og forumer. 

 

Fordi Nintendo kan ikke gi support til folk som spiller i land spillet ikke er sluppet enda, og da er det heller ikke lovlig å spille. Serverene skal ikke overbelastes av folk som er i "ugyldige" land heller. Det er masse problemer med online-tilkobling allerede for de som har de i sine områder.

 

http://www.eurogamer.net/articles/2016-07-07-pokemon-go-users-deleting-app-after-ban-rumour-begins

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nei for all del de må ikke begynne med cartridges igjen. Det var der det gikk skeis på slutten av 90-tallet, når alle de andre konsollene hadde CD og de fortsatt knipholdt på cartridgeformatet og skulle detaljstyre hvem som lagde spill for dem.

 

Men i og for seg har jo alle DS-modellene hatt cartridges i over 10 år uten at det har stoppa noen å lage spill til dem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

 

 

taken from Neogaf

 

I touched on this early on, but Nintendo during the NES and SNES era worked this way: 

 

1.) Third parties were limited to the amount of games they could publish per year. Nintendo would not approve over a certain amount- though large studios like Konami created sister studios like "ultra games" to get around this restriction. 

 

2.) Nintendo had fairly draconian policies re: censorship. language, art, themes would all be subject to a fairly arbitrary set of rules. There's a very interesting article by the makers of maniac mansion here that goes into it. This didn't change until nintendo got burned hard censoring mortal kombat. 

 

3.) Nintendo routinely used their market position to prevent third parties from making ports of NES titles for other competing consoles like the master system. You made a game for the NES, that was it- it didn't appear anywhere else. 

 

4.) Probably the biggest headache was the system for getting carts made. All carts were made by nintendo. from the maniac mansion article: 

Quote: 

The way cartridges got made at that time was you submitted a finished game to Nintendo with a letter of credit. If they accepted the game, they would tell you how many units they would manufacture for you, when, and at what price. We submitted Maniac, hopeful that our labors were completed. 

 

so third parties had no control over how many carts would be printed. nintendo made that call based on your credit rating. not enough carts for demand? too bad. and even worse, if nintendo thought you could sell 500,000 carts and you sold 400,000, you would still owe nintendo in full for the remaining 100,000 carts you couldn't sell. One bomb could tank a studio but nintendo would make their money either way. 

 

edit: wiki has a good explanation: 

Quote: 

Nintendo's intention, however, was to reserve a large part of NES game revenue for itself. Nintendo required that they be the sole manufacturer of all cartridges, and that the publisher had to pay in full before the cartridges for that game be produced. Cartridges could not be returned to Nintendo, so publishers assumed all the risk. As a result, some publishers lost more money due to distress sales of remaining inventory at the end of the NES era than they ever earned in profits from sales of the games. Because Nintendo controlled the production of all cartridges, it was able to enforce strict rules on its third-party developers, which were required to sign a contract by Nintendo that would obligate these parties to develop exclusively for the system, order at least 10,000 cartridges, and only make five games per year.[51] GameSpy noted that these "iron-clad terms" made Nintendo many enemies during the 1980s. Some developers tried to get around the five game limit by creating additional company brands like Konami's Ultra Games label, others tried going around the 10NES chip (see below).[2]

 

Faktisk litt morsom historie om det skulle stemme 100%.

Lenke til kommentar

Nei for all del de må ikke begynne med cartridges igjen. Det var der det gikk skeis på slutten av 90-tallet, når alle de andre konsollene hadde CD og de fortsatt knipholdt på cartridgeformatet og skulle detaljstyre hvem som lagde spill for dem.

 

Men i og for seg har jo alle DS-modellene hatt cartridges i over 10 år uten at det har stoppa noen å lage spill til dem.

Men bruker ikke DS (ihvertfall 3DS) noe som er basert på SD kort? Syns de ligner mye på SD kort ihvertfall. Fordelen med cartridges er ihvertfall at de er lydløse. Vår Wii U bråker noe innmari når den starter spill fra diskdrevet ihvertfall, men laster inn ganske fort da.

Er det noe stor ytelsesforskjell på å bruke disk kontra cartridges?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...