Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Er vel noen fordeler med cartridges også? Høyere lesehastighet og mulighet for å skrive over data på kassetten? Les: man trenger ikke laste data til HDD, ei trenger man å lagre masse store oppdateringer på HDD. Har ikke noe spesifikk kunnskap om dette, er bare det jeg tenker :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bryr meg lite om det er cd eller kassett, så lenge vi har muligheten til å kjøpe digitalt også. Jeg håper bare Nintendo gir maskinen nok maskinvare til å kjøre multiplayer uten å måtte kutte ned på grafikk og framerate.

Pokken tournament og Hyrule warriors er jo helt grusom å spille med en gang du får med en kompis.

Lenke til kommentar

Helt enig. Nintendo må se til fremtiden. Om den fremtiden er med kassetter, er det helt greit for meg. Men jeg vil ha skikkelig hardware, god onlineløsning, rask meny/oppsett, god Virtual Console og eShop som kan brukes uten ekstern harddisk, og den ekstra Nintendo-touchen som gjør det hele til noe mer enn en generisk PS/Xbone-opplevelse. Krever jeg mye? Ja. Men det synes jeg også vi skal.

Lenke til kommentar

Jeg har lest intervjuer med flere gamle developers som sier Nintendo var "tyrannisk opptatt av å beskytte rettigheter". Det har de selvsagt lov til. Men som nevnt over måtte de omtrent signe sjelen sin over for å få lov å publishe spill på NES/SNES cartridges, og selv betale for carts som ikke var solgt hvis de lagde for mange.

 

Det skremte mange utviklere som ofte bare var 3-5 folk vekk fra Nintendo, de holdt seg til de andre 8-bits formatene der man portet spill til alle mulige datamaskiner og systemer. En god spillide kunne portes til 10 forskjellige systemer (C64, zx spectrum, amiga, atari, amstrad, sega osv) for mye sikrere salg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vel, jeg kjøper ikke nintendo for tredjepart titler, det har jeg ps4 og PC til. Jeg synes det kom mange bra spill til wiiU, men som sagt ble det ganske horribelt når maskinen nedjusterte til windows 98 grafikk og halvert framerate i de fleste spilla. Sonic all stars racing transformed var et epic spill, men også det ble drept av nedjustering.

Hele meningen med nintendo nx for meg, er god hardware som kan gi oss den flotte opplevelsen i multiplayer, samt gode nintendo titler(zelda, f-zero, mario strikers, smash bros osv). Call of duty og battlefield kan jeg spille på pc eller ps4, null stress. Får jeg det, så driter jeg i tredjepart spill, jeg er da fornøyd med det som det er.

Lenke til kommentar

Helt enig. Nintendo må se til fremtiden. Om den fremtiden er med kassetter, er det helt greit for meg. Men jeg vil ha skikkelig hardware, god onlineløsning, rask meny/oppsett, god Virtual Console og eShop som kan brukes uten ekstern harddisk, og den ekstra Nintendo-touchen som gjør det hele til noe mer enn en generisk PS/Xbone-opplevelse. Krever jeg mye? Ja. Men det synes jeg også vi skal.

Nei du krever ikke mye, er enig med deg. :thumbup:

Lenke til kommentar

 

Helt enig. Nintendo må se til fremtiden. Om den fremtiden er med kassetter, er det helt greit for meg. Men jeg vil ha skikkelig hardware, god onlineløsning, rask meny/oppsett, god Virtual Console og eShop som kan brukes uten ekstern harddisk, og den ekstra Nintendo-touchen som gjør det hele til noe mer enn en generisk PS/Xbone-opplevelse. Krever jeg mye? Ja. Men det synes jeg også vi skal.

Nei du krever ikke mye, er enig med deg. :thumbup:

 

Good man.:D

Lenke til kommentar



Nintendo’s Pokemon hit affords early taste of smartphone success
 

The company has added more than US$7 billion (S$9.42 billion) in market value since last week’s debut of a new app for its Pokemon fantasy monster character franchise

 







 



POKÉMON GO CAUSES NINTENDO’S BIGGEST MARKET SHARE SPIKE SINCE 1983

 

Ja, Nintendo kan det å tjene penger, noe som trengs for å overleve.


Endret av PÃ¥inter
Lenke til kommentar

Høres ut som det går til helvete allerede siden APK-fil spillere allerede har etablert gigantiske pokemons og plassert dem i gyms som blir helt umulig å ta for nye spillere. Bare fordi de har cheatet i en uke før release. I call bullshit, hvis de ikke resetter progress til alle som bruker ulovlig versjon da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...