Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Nintendo Officially Cancels TVii Support For Wii U In Europe

 

 

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2015/02/14/nintendo-officially-cancels-tvii-support-for-wii-u-in-europe.aspx

 

Hva vil europa få som plaster på såret da??

Mange har kjøpt noe som ikke blir levert.

Som Gameinformer sier, så er vel ikke dette akkurat en overraskelse. Likevel synes jeg det er synd. Personlig tror jeg det kunne vært en tjeneste jeg hadde satt pris på.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt i gang med Majoras Mask nå, liker opplegget, litt sært, men kult også :) Dette med tidslimiten vet jeg ikke hva jeg synes om, føler alt blir et stress og får ikke tid til å utforske miljøene, man må bare forte seg siden tida er begrenset. Har allerede mista all tid en gang, ser for meg at det kan bli et helsikkes irritasjonsmoment etterhvert.

Det som er så lett! *chuckle*

Lenke til kommentar

Hvorfor er det "så lett"? Man går jo bare tom for tid midt inni en dungeon fordi man liker å explore nøye. Også må tralte hele veien tilbake igjen når tida er resatt..

Med slow time har man jo flere timer på en dungeon, og de er jo ikke kjempe lange heller :) jeg tar meg alltid god tid, er ferdig før dawn of the last day :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøpte med den nye 3ds xl på fredag og har storkost meg med den og monster hunter 4....MEN, merket idag når jeg skrudde på spillet kom det opp "circle pad pro connection failed" eller noe slik.

og den fungerte ikke i det hele tatt. Men etter å ha skrudd av og på gikk alt plutseligt bra...noen andre som har oplevd dette?

 

 

 

NEI, fungerte ikke allikevel;/ v

Endret av lu2saa08
Lenke til kommentar

Godt i gang med Majoras Mask nå, liker opplegget, litt sært, men kult også :) Dette med tidslimiten vet jeg ikke hva jeg synes om, føler alt blir et stress og får ikke tid til å utforske miljøene, man må bare forte seg siden tida er begrenset. Har allerede mista all tid en gang, ser for meg at det kan bli et helsikkes irritasjonsmoment etterhvert.

Sliter med det samme. Skulle lete etter de folkene i starten, men var allerede på dag to på det tidspunktet. Rakk bare å finne to før tiden gikk ut. Deretter tok jeg en speed run og fant de to på nytt den første dagen, men tiden gikk ut igjen før jeg var ferdig. Da var jeg oppe i fire stk, så manglet bare en. Har funnet ham til slutt, men måtte restarte enda en gang for å finne ham tidsnok. Ikke noe bra førsteinntrykk, med andre ord. :(

 

Vet det blir bedre med Song of Time, men den har jeg ikke fått ennå, så den hjelper jo ikke.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

 

Godt i gang med Majoras Mask nå, liker opplegget, litt sært, men kult også :) Dette med tidslimiten vet jeg ikke hva jeg synes om, føler alt blir et stress og får ikke tid til å utforske miljøene, man må bare forte seg siden tida er begrenset. Har allerede mista all tid en gang, ser for meg at det kan bli et helsikkes irritasjonsmoment etterhvert.

Sliter med det samme. Skulle lete etter de folkene i starten, men var allerede på dag to på det tidspunktet. Rakk bare å finne to før tiden gikk ut. Deretter tok jeg en speed run og fant de to på nytt den første dagen, men tiden gikk ut igjen før jeg var ferdig. Da var jeg oppe i fire stk, så manglet bare en. Har funnet ham til slutt, men måtte restarte enda en gang for å finne ham tidsnok. Ikke noe bra førsteinntrykk, med andre ord. :(

 

Vet det blir bedre med Song of Time, men den har jeg ikke fått ennå, så den hjelper jo ikke.

Jeg var heldigvis heldigere en deg sånn sett, timeren gikk ut foran døra til bossen i første tempelet, måtte ta hele driten på nytt. Nå er jeg ferdig men timeren er nesten ute igjen, hva skal jeg gjøre da? Song of Time?

Lenke til kommentar

 

 

Godt i gang med Majoras Mask nå, liker opplegget, litt sært, men kult også :) Dette med tidslimiten vet jeg ikke hva jeg synes om, føler alt blir et stress og får ikke tid til å utforske miljøene, man må bare forte seg siden tida er begrenset. Har allerede mista all tid en gang, ser for meg at det kan bli et helsikkes irritasjonsmoment etterhvert.

Sliter med det samme. Skulle lete etter de folkene i starten, men var allerede på dag to på det tidspunktet. Rakk bare å finne to før tiden gikk ut. Deretter tok jeg en speed run og fant de to på nytt den første dagen, men tiden gikk ut igjen før jeg var ferdig. Da var jeg oppe i fire stk, så manglet bare en. Har funnet ham til slutt, men måtte restarte enda en gang for å finne ham tidsnok. Ikke noe bra førsteinntrykk, med andre ord. :(

 

Vet det blir bedre med Song of Time, men den har jeg ikke fått ennå, så den hjelper jo ikke.

Brukte du seriøst alle 3 dagene på å finne de fem gutta som har gjemt seg? Hvordan er det mulig? :/ Gir de deg ikke bare en timer som går til morgengry, da? Har absolutt aldri hatt tidsnød i Majoras Mask, og jeg utforsker absolutt alt. First run = 100% run.
Lenke til kommentar

Hehehe, akkurat det med at du har tid på deg er kanskje vanskelig å sette seg inn i for de som er ny i spillet, men det er også mye av det som får Majora's Mask til å skille seg ut. For meg er det absolutt det beste Zelda spillet.

 

Tiden gir et ekstra element, både vet å legge til en ekstra vanskelighetsgrad, også er det veldig mange ting som kun skjer på bestemte tidspunkt og bestemte dager, så man må utforske dagene og finne ut hva som skjer. En maske må du faktisk gjøre bestemte ting på hver eneste dag for å få på den siste dagen.

 

Nå har jo jeg spilt gjennom spillet mange ganger, men aldri følt så stort tidspress at det å finne alle guttene ikke kan gjøres på 3 hele dager. Song of Time får man jo uansett i løpet av første runde med 3 dager, og etter det har man god kontroll på tiden.

 

Nei, uten tiden hadde ikke Majora's Mask vært mer enn en kjedelig utgave av Ocarina of Time. Det er det aspektet som gjør det orginalt, man føler at verdenen lever, og det skjer noe i spillverdenen. Faktisk i mye større grad enn de moderne spillene som prøver å gi en illusjon av at spillverdenen lever sitt eget liv og gjør sine rutiner uavhengig av hva spilleren holder på med.

 

Og vanskelighetsgraden burde jo være positiv for de som føler nyere spill er for enke og strømlinjeformede, og holder deg i hånden hele tiden. :)

 

Edit: Man må huske at dette spillet er fra den tiden da man fremdeles kunne stå fast i et spill. ;)

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Jeg trodde at Song of Time kunne måte brukes i tilfelle du så at du faila, da kunne du dra tilbake igjen og begynne helt på nytt igjen med den "seksjonen". Antok da at seksjonene var delt inn i templer, og at man gikk tilbake igjen i tid og begynte på en ny seksjon da etter hvert tempel.

 

Har tydeligvis misforstått noe som irriterer meg, synes spillet får frem dette svært dårlig. Vet ikke hvordan man uten videre skal forstå hvordan det fungerer, jeg gjorde iallfall ikke det, vet ikke om jeg har gjort det nå heller, og det synes jeg forsåvidt er synd. Det er jo nesten ikke mulig å finne ut av med mindre man har spilt spillet før eller leser masse tips på nettet. Vel, har ikke spilt det før og gidder ikke lese på nettet, det ødelegger litt av det som er spennende med spillet. Problematisk når spillet i seg selv ikke får frem hvordan det hele fungerer.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvordan du får til det?

Fordi de viktige tingene du får er der selv når du skrur tilbake tiden? Jeg gjorde akkurat Woodfall Dungeon (#1) og begynte på den vel inn i dag to. Samlet alle feene, fikk alle kister, etc, og ble ferdig natt på vei til dag tre. Etter det utforsket jeg den "rene" sumpen og gjorde meg ferdig der, stakk til byen og snakket med folk for å se hva de gjør på den tredje dagen, også spilte jeg Song of Time og stakk tilbake.. Hva mister man? Ikke noe annet enn ting man får tilbake i løpet av fem minutt i Termina Field. Så er det fritt frem for til å utforske igjen. Hva er problemet?

 

Edit: Leste posten din over nå etter å ha skrevet min, skjønner i det tilfelle at du har vært forvirret. Song of Time skal spilles når du vil og føler for det. Du mister alt av "antall" på items, men du mister ikke bue, sverd, quivers, etc.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Problemet er at man ikke har forstått spillsystemet og at spillet i seg selv ikke klarer å få frem dette på noen god måte, tvert i mot.

 

Tror kanskje jeg skal starte en ny save, opplevelsen vil forhåpentligvis bli bedre og ikke bare være fylt av stressing og drit.

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

Denne nostalgi-runkinga deres gjør meg litt småkvalm. Ser ut som MM ikke er et spill for folk som ikke har runda det 20 ganger på N64 før.

Det vil jeg absolutt ikke si det er. Det er et bra spill som kan være for alle. Selvfølgelig er det langt mindre intuitivt enn spill av nyere dato, men det er jo noe som går igjen i alle gamle spill. At man skal få samme opplevelsen av å spille det for første gang nå, som da det kom er jo ikke å forvente (samme som det ble for meg med FF VII), men folk kom jo gjennom det før og syntes det var et bra spill, så det skulle være fullt mulig nå også.

 

At du ikke vil like spillet er derimot helt mulig, Majora's Mask er et typisk spill som man enten elsker eller hater.

Endret av Rider of Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...