Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Det var MM 3DS'en sendt :) glemte å avbestille special edition av MM også.. Så hvis noen trenger rop ut :)

Jeg bestilte fra CDON, de har ikke sendt noe.. hvor bestilte du din fra?

Gamezone leverer som alltid ;)

Får huske det til en annen gang. :(

De sender pakker med postnord også som har sinnsykt bra leveringstid :) pakken er forventet i morgen :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Metroid Prime Trilogy på lørdag for 99 kr. Satan for en atmosfære. Digger å bare gå rundt og scanne alt mulig med scan visor og få all mulig informasjon om selv de minste tingene. Kan fort bli en OCD-greie å scanne alt i hvert eneste rom inkl. fiendene som rusher meg.

 

Starta på MP2 siden jeg har spilt gjennom halve enern en gang for mange år siden. Det er visstnok det vanskeligste av de 3.

 

Men etter 4 timer med wiimote-styring igår natt sliter jeg enda med vondt i håndleddet og tommelen :/

Kanskje jeg burde switche skyteknapp til B istedet for A.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sånn at det går en timer nederst på skjermen hele tiden, og når man nærmer seg 3 dager må man "resette klokka" og reise tilbake i tid. Ellers dør verden.

 

Det er bare en spillmekanikk egentlig, ikke noe spesiellt vanskelig å holde styr på. Spillet varer i mere enn 3 dager siden du hopper tilbake til dag 1 hver gang. Dette gjør du hvor som helst med å spille Song of Time på fløyta.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Måtte høre om N3DS MM edt. fra coolshop siden dere sier gamezone er i farta allerede... Til dere andre som også har bestilt derfra....... leveransen deres er forsinket, så sendes nok ikke før på torsdag. Angrer plutselig på at jeg avbestilte den jeg hadde inne på CDON =0

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som det skjer noe hos Lefdal heller enda, men jeg har aldri hatt noe krise med at jeg må ha det på dagen eller flere dager før, det kommer når det kommer :thumbup:

 

De forsvinner jaggu fort, Coolshop.com hadde igjen 1 på Lørdag (borte nå), Siba hadde inne lørdag (borte nå), spillsjappa hadde 1 igjen i går (borte nå).

Lenke til kommentar

Ikke Prime. Det funker faktisk veldig greit siden det er first person. Men man blir merkbart sliten i håndleddet ja. Pluss at det er litt knotete å trykke + og - for å bytte visors og beam type siden de knappene er så langt nede.

De er jo orginalt Gamecube-spill bortsett fra MP3, men jeg tror det er bare wiimote som funker? MP3 har jo mekanikker laget for Wii, det har ikke de to andre egentlig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er sånn at det går en timer nederst på skjermen hele tiden, og når man nærmer seg 3 dager må man "resette klokka" og reise tilbake i tid. Ellers dør verden.

 

Det er bare en spillmekanikk egentlig, ikke noe spesiellt vanskelig å holde styr på. Spillet varer i mere enn 3 dager siden du hopper tilbake til dag 1 hver gang. Dette gjør du hvor som helst med å spille Song of Time på fløyta.

Skjønner. :) Men da får man jo to mye spørsmål: Når får man Song of Time, og må man gjøre alt på nytt når man hopper tilbake i tid? Eventuelt hvor mye må man gjøre på nytt?

Lenke til kommentar

 

Det er sånn at det går en timer nederst på skjermen hele tiden, og når man nærmer seg 3 dager må man "resette klokka" og reise tilbake i tid. Ellers dør verden.

 

Det er bare en spillmekanikk egentlig, ikke noe spesiellt vanskelig å holde styr på. Spillet varer i mere enn 3 dager siden du hopper tilbake til dag 1 hver gang. Dette gjør du hvor som helst med å spille Song of Time på fløyta.

Skjønner. :) Men da får man jo to mye spørsmål: Når får man Song of Time, og må man gjøre alt på nytt når man hopper tilbake i tid? Eventuelt hvor mye må man gjøre på nytt?

 

Med en gang, mer eller mindre. Hele verdenen settes tilbake igjen hver gang du drar tilbake i tid, men alle masker, items og hard containers (og rupee dersom du setter dem i banken) beholder du. Du trenger selvfølgelig heller ikke å gjøre dungeons og lignende på nytt hver gang. I originalen er det å reise tilbake til dag én eneste måte å gjøre hard save på, ellers er det soft save-punkter på bestemte steder. I 3DS-versjonen ser det ut til at du kan lagre når du vil. Dette ødelegger en del av atmosfæren og følelsen av at alt du gjør betyr noe (siden du kan bare skru av og på dersom du feiler med noe og bruker mye tid på ingenting), men det er kanskje lurt på en batteridrevet håndholdt der man kanskje bare skal spille litt om gangen.

 

Majoras Mask er etter min mening det desisdert beste Zelda-spillet, my på grunn av stemningen (som blir mer og mer trykket etter hvert som dagene går), den svært levende og dynamiske verdenen, og karakterene som man faktisk begynner å bry seg om. Alle beveger seg rundt og gjør forskjellige ting ut i fra hvilket klokkeslett og hvilken dag det er, og handlingene deres påvirkes også av hva du gjør. Det er mange flere og mange større side quests i dette spillet, sammenlignet sammenlignet med andre Zelda-spill, og disse krever at man bruker litt tid på å finne ut hva karakterene driver med og hvor de befinner seg.

 

Maskene er også noe som gjør at dette spillet skiller seg positivt ut. Da spesielt transformasjonsmaskene, da det er forfriskende å spille som noe annet enn den vanlige Link. Mange av de andre maskene er også morsomme og/eller nyttige (Bunny Hood!!!).

Lenke til kommentar

Verdt å nevne at man kan spille Song of Time baklengs og dermed få tiden til å gå saktere. Det kommer veldig godt med i templene, spesielt Great Bay Temple som kan være vanskelig å finne veien i.

Mulig jeg husker feil nå. Har bare spillt versjonen som kom til sammlepakken til GC for endel år siden.

Men tiden sluttet vel å telle ned når man først var kommet inn i et tempel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...