Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men nå er det jo slik at de som henger online med den har større sjanse for å bli tatt og skulle du bli tatt så kan du likevel spille offline. De fleste spill er uansett offline basert, så... Nintendo og online er nokså labert uansett.

Hvorfor gidder du laste ned og slite med å få spill til å fungere? Er det ikke like greit å bare gå i en butikk og stjele spillene der? Da får du fysisk utgave og kan trygt patche dem, spille online osv. Det må da være enklere? Greit, sjansen for å bli tatt er en del større, men det er sikkert bare å stappe et spill eller to i lomma når ingen ser. Du stjeler jo spillene uansett, så akkurat den biten burde ikke være noe problem for deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men nå er det jo slik at de som henger online med den har større sjanse for å bli tatt og skulle du bli tatt så kan du likevel spille offline. De fleste spill er uansett offline basert, så... Nintendo og online er nokså labert uansett.

Hvorfor gidder du laste ned og slite med å få spill til å fungere? Er det ikke like greit å bare gå i en butikk og stjele spillene der? Da får du fysisk utgave og kan trygt patche dem, spille online osv. Det må da være enklere? Greit, sjansen for å bli tatt er en del større, men det er sikkert bare å stappe et spill eller to i lomma når ingen ser. Du stjeler jo spillene uansett, så akkurat den biten burde ikke være noe problem for deg.

 

 

nei, men helt sånn seriøs, man kan ikke stjele noe som enda er der, right? ;)

Endret av nagina
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rockstar lagde det fantastiske GTA China town wars til ds. Et spill som høstet topp karakterer i de fleste anmeldelser.

 

Men solgte det? Nei det solgte jævla dårlig. Spillte folk det? Ja, de lasta det ned gratis. Det lå på topp på flere torent sider leste jeg i en artikel for endel år siden.

 

Giddet Rockstar å lage flere spill til ds/3ds? Nei hvorfor skulle dem det når folk ikke kjøper spillet. Tusen hjertelig takk til alle dere pirat idioter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fyfaen, mario party 9 er RÆVA!!!

 

Hva i huleste har skjedd med spillet? Jeg digget spillet da jeg var yngre, fra nr 1 til nr 4.

 

 

Man kan IKKE kalle mario party 9 for et spill, man gjør omtrent ingenting bortsett fra å kaste terning. Det er knapt med minispill! Ministars er så teit, gi oss coins og stars back, pluss kamp i hver runde og gjerne lengre kamp per gang.

Endret av Fox
Lenke til kommentar

nei, men helt sånn seriøs, man kan ikke stjele noe som enda er der, right? ;)

Jo, man kan faktisk det. Det heter "tapt salg". Det burde være innlysende. Når du laster det ned gidder du ikke kjøpe det, dermed har Nintendo tapt penger på spillet du har stjålet fra dem. Og før du i det hele tatt begynner mer "det er jo bare ett spill", "det koster så mye", "de taper så lite på meg" og alt det mølet der, aner du hvor mye skade piratkopiering faktisk gjør? Se deg rundt i byen og tell etter hvor mange butikker som fortsatt selger musikk. Hvor mange er det? En? To? En av hovedgrunnene til hvorfor det ikke selges musikk lengre er pga piratkopiering. Musikkbransjen tapte milliarder hvert eneste år på pirater som deg, dermed måtte noe gjøres. Dette "noe" kalles Spotify og lignende tjenester. Takket være det har antallet piratkopiering i musikk falt drastisk.

 

Spill er ikke noe annerledes. Når du laster ned spill ulovlig stjeler du spillet fra Nintendo via tapt fortjeneste. Og ikke engang begynt med "jeg må jo prøve det først". Når du laster det ned støtter du folkene bak piratkopieringen, og de tjener store penger på å selge det piratkortet ditt, via annonser og alt det der.

 

Men alt dette burde være helt åpenbart for en som er i stand til å tenke på annet enn å stjele alt som ikke er skrudd fast, så jeg gidder ikke ta dette om igjen. Sånne som deg burde vært politianmeldt, men den eneste grunnen til hvorfor jeg ikke gidder er fordi politiet ikke har resurssre til sånne folk som deg. Hadde det vært opp til meg hadde du sittet i fengsel for lengst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss si ett spill koster kr 300,-. La oss si 100.000 folk på verdensbasis laster det ned ulovlig. Regn så ut hvor mye Nintendo har tapt. Er det virkelig så vanskelig å skjønne at piratkopiering er noe dritt, og pirater burde vært tvangskastrert med en rusten brødkniv og kastet på havet?

 

Hold munn, gidd å framstille kunder som grådige!

 

Jeg blir kvalm av DLC! Når jeg har kjøpt et spill, forventer jeg å få alt med i spillet. Ikke at jeg må kjøpe ekstra.

 

DLC.jpg

Lenke til kommentar

Eneste "grunn" til å piratkopiere er om du er ung og dum. På 90-tallet var prisene et problem, men deg er de ikke lenger.

Feil. I en del tilfeller må man nesten piratkopiere om man har tenkt å få spilt spillene på PC.

 

Og tapt salg er ikke det samme som tapte penger. Om 100.000 laster ned et spill ulovlig er det ikke gitt at alle disse hadde kjøpt spillet om piratkopier ikke var tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...