Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

hmm, er rimelig bestemt på å kjøpe wii U i nærmeste fremtid. Valget handler vel egentlig mest om hvordan bundle jeg skal velge. Står mellom vanlig premium til 2000 og zelda bundle til 2500.

 

Noen gode tanker om hva jeg bør velge?

 

Personlig syns jeg zeldabundle er en dårlig deal. Det eneste du får med "ekstra" er en gamepad med noe mønster på. Da er mariobundle bedre, sett at du likevel ville kjøpt begge spillene.

 

For meg ble det en "plain" premium, men om du er villig til å vente til neste årfår vi kanskje en ny budnle eller et priskutt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for gode forslag. Kjøpte både mario 2d og 3d for 30% her om dagen så mario bundle er nok ikke aktuell. Skal brukes hyppig i jul for couchgaming med søsken som kommer hjem fra det store utlandet så jeg kan nok ikke vente på priskutt / nye bundles.

 

Lener mot premium nå, spørs bare om det blir impulskjøp i morgen.

 

Har dere forøvrig noen multiplayer favoritter å anbefale? Har altså bare nintendoland, new super mario U og 3d world.

Lenke til kommentar

Takker for gode forslag. Kjøpte både mario 2d og 3d for 30% her om dagen så mario bundle er nok ikke aktuell. Skal brukes hyppig i jul for couchgaming med søsken som kommer hjem fra det store utlandet så jeg kan nok ikke vente på priskutt / nye bundles.

 

Lener mot premium nå, spørs bare om det blir impulskjøp i morgen.

 

Har dere forøvrig noen multiplayer favoritter å anbefale? Har altså bare nintendoland, new super mario U og 3d world.

Jeg er en av de få som faktisk likte veldig godt ZombiU, den har en veldig gøy singleplayer og et ganske gøy multiplayer (delt skjerm, ikke online).

Eneste online med spillet er at du kan møte tidligere spillere som har blitt drept av zombier, hvis du dreper de, så får du tingene deres x)

 

Tenkte da på ZombiU bundle. Men usikker på om den selges for en god pris i Norge.

Endret av amir90 waits for alice
Lenke til kommentar

Og som jeg allerede har nevnt en del ganger har Nintendo fortatt 3DS, 3DS XL og 2DS. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor noen tror Nintendo sliter, bare fordi Wii U ikke har levd opp til potensialet. Det blir som å si Sony sliter på konsollmarkedet fordi PSVita har solgt dårlig.

Jeg vet det :) og om jeg ikke viste det så fikk jeg det med meg i de andre innleggene dine ^^ Jeg tror ikke Nintendo sliter så mye som mange skal ha det til, men andelen solgte TV-konsoller har synket drastisk. Økonomien til Nintendo tror jeg er ekstremt bra! Jeg tenker heller ikke på salget av 3DS. Tenker kun på Wii U og fordeling av TV-konsollene som er på vei inn i stuene våres, og om det er mulig/hva som skal til, for å få opp salget av Wii U.

Lenke til kommentar

Ja, Wii U sliter, helt klart. Men har noen tenkt på at det kan være en fordel? Både PS4 og XBone er nylig sluppet, og begge vil vare i mange år. La oss si de har en forventet "levetid" på åtte år, før neste generasjon PS og XB dukker opp. (selvsagt vil begge leve videre likevel, akkurat som PS3 og XB350.) Nintendo kan da i ro og fred sette seg ned og lage en ny stuekonsoll, og slippe den på markedet om fire, fem år. Sony og MS vil fortsatt ha flere år igjen før de begynner med neste generasjon, men Nintendo kan allerede være der, siden de har to, tre års forsprang. Det igjen gjør at Sony og MS kan bli nødt til å skynde seg med neste generasjon etter PS4 og XBone, og som vi alle vet er det aldri lurt å ha det travelt når man utvikler ny hardware. Dermed kan Nintendo bli en "verdig" kandidat til neste generasjon etter den som akkurat har startet. :)

Lenke til kommentar

Det var den strategien jeg håpte Nintendo ville gå ut med ved denne generasjonen, men det hadde krevd en del bedre maskinvare en det de leverte med Wii U, og de burde vært ute tidligere. Markedet var lystne på en ny konsoll lenge før PS4 og One kom ut på markedet, og Nintendo kunne levert en konsoll tidligere enn de gjorde med Wii U uten å gi ut en konsoll for tett opp mot Wii.

 

At Wii U sin posisjon er en fordel tror jeg ikke, men Wii U har i veldig lang tid manglet store titler. Det er mange som venter på et eller annet spill før de gidder å kjøpe en konsoll, og tror det spesielt gjelder Nintendo da Xbox og PS vil stille bedre enn Nintendo når det gjelder multiplattformspill grunnet online-satsing, kontroll, grafikk, osv. og at de fleste Wii U-spill allerede er tilgjengelige på 360 og PS3.

Lenke til kommentar

Jeg er redd PlayStation- og Xbox-brandet har blitt så innprentet hos gamere som de "ordnentlige" konsollene at jeg tviler på at Nintendo vil kapre over spillere selv med bedre hardware enn PS4 og X1 i en ny hjemmekonsoll. De hadde nok fått en del flere spill fra utviklerne, men jeg tviler på at det har gjort den store forskjellen salgsmessig. Kanskje heller en forverring hvis konsollen er nødt til å være dyrere enn Wii U er nå.

 

For next-gen bør de se på hva som gjorde Wii til en suksess:

 

- Noe helt unikt ved seg

- En killer-app

- Betydelig billigere enn konkurrentene

- Nye konsepter + gamle klassikere

- Satser på en annen kundegruppe enn konkurrentene

Lenke til kommentar

Nintendo er størst i en nisje for snille, familievennlige spill, hvor mer av pengene går til gameplay og mindre til Hollywood-aktig grafikk. Det er et mindre marked enn mainstream-markedet som ps4 henvender seg til. Det er ikke dermed sagt at det store markedet er mer lønnsomt og at det er lurt å fiske i samme vann som MS og Sony.

 

Kanskje Wii U kom skjevt ut nettop pga et halvhjertet forsøk på å konkurrere mot MS og Sony?

Lenke til kommentar

Wii U to be more popular than Xbox One and PS4 this Christmas says retailer

 

Having analysed what mummy bloggers, retail correspondents and toy retailers were talking about on Twitter as the most anticipated Christmas gifts for children, the retailer added:

 

“The marketplace’s social media analysis surprisingly showed that the brand new PlayStation 4 and Xbox One consoles are trailing in second and third place respectively behind the Wii U and iPad.

http://www.trustedreviews.com/news/wii-u-to-outsell-xbox-one-and-ps4-this-christmas-says-retailer

 

Yes you read that title correctly. It seems absurd, but Play.com thinks that Nintendo’s console could dominate Christmas sales this year. That is hard to believe after the console launched so poorly.

Especially when newer consoles like the Xbox One and PS4 have surpassed the console’s lifetime sales in less than a month since their launch.

http://www.geeky-gadgets.com/could-the-nintendo-wii-u-dominate-christmas-sales-06-12-2013/

Endret av PÃ¥inter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har nå fått svar fra flere butikker angående den Wii U Mario Mega-pakken. De hadde ingen anelse om de fikk den inn eller ikke, så får vel kanskje gå for vanlig Wii U Premium. Men er det noen som vet om epostadressen til Bergsala/Nintendo Norge? Kan jo høre med dem om den kommer til Norge eller ikke.

Lenke til kommentar

Wii U selger nå bedre enn PS4 i USA, men blir slått av XOne: http://www.vgchartz.com/weekly/41609/USA/

 

Edit: XOne selger også "bare" 60% mer.

 

Hvis vi skal tro den britiske spillkjeden Play.com, kan Nintendo ha grunn til å glede seg til årets julehandel, skriver MCV. Play.com sier nemlig at Wii U er mest etterspurt blant de yngre spillerne, og at Nintendos konsoll får mer oppmerksomhet på sosiale medier enn Xbox One og Playstation 4 for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...