Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ferdig med A Link Between Worlds nå. Må faktisk si meg litt skuffet. Spillet er dessverre altfor lett. Så lett at det faktisk ble litt kjedelig. Gikk gjennom hele spillet uten å dø en eneste gang. Selv templene var unnagjort på et kvarter. Fant også ut at jeg faktisk liker det bedre slik det var før, hvor du må ta templene i en bestemt rekkefølge. Det er ikke det samme å gå rundt i et tempel uten å finne pilene eller bombene. Nå er det som regel bare rupees i alle kistene, som du knapt nok trenger siden det skal mye til for å dø. Var greit å få prøvd det ut en gang, men håper de går tilbake slik det var før på Zelda på Wii U.

 

Nå har jeg akkurat startet på Phoenix Wright Dual Destinies og spilt en liten time. Mye tekst, men virker artig.

 

Har også fått CE av Bravely Default i dag. Overraskende stor eske. Får se om jeg starter på det etter Phoenix Wright.

Lenke til kommentar

Skuffende å høre, får håpe Zelda på Wii U gir en real utfordring, men det blir vel ikke så vanskelig som jeg håper på.

Mer tekst skal det bli. :wee:
Syns det er plagsomt at dialogen "hopper" videre om man trykker B på dialoger som blir avbrutt ol. Ganske ofte noen blir avbrutt med en objection, hold it eller silence, og jeg pleier ofte å trykke B for å kunne lese ved mitt eget tempo. Hadde også likt om dialogen om man svarer feil ikke var noe standard jibberish til enhver tid. At ikke bare étt alternativ er riktig og resten galt hadde også vært fint nå og da, at det heller fantes to eller flere alternative dialoger med påfølgende ting å svare på/presentere/peke ut, med eller uten noen konsekvenser/endringer av videre oppgaver/dialog/historie.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Skuffende å høre, får håpe Zelda på Wii U gir en real utfordring, men det blir vel ikke så vanskelig som jeg håper på.

 

Mer tekst skal det bli. :wee:

Syns det er plagsomt at dialogen "hopper" videre om man trykker B på dialoger som blir avbrutt ol. Ganske ofte noen blir avbrutt med en objection, hold it eller silence, og jeg pleier ofte å trykke B for å kunne lese ved mitt eget tempo. Hadde også likt om dialogen om man svarer feil ikke var noe standard jibberish til enhver tid. At ikke bare étt alternativ er riktig og resten galt hadde også vært fint nå og da, at det heller fantes to eller flere alternative dialoger med påfølgende ting å svare på/presentere/peke ut, med eller uten noen konsekvenser/endringer av videre oppgaver/dialog/historie.

Ikke hør på han, det er et ganske utfordrende spill og beste zelda spill siden twilight princess. Anbefaler deg sterkt å kjøpe det vist du er ute etter et bra zelda spill og en utfordring:)

Ble ferdig med A Link Between Worlds nå. Må faktisk si meg litt skuffet. Spillet er dessverre altfor lett. Så lett at det faktisk ble litt kjedelig. Gikk gjennom hele spillet uten å dø en eneste gang. Selv templene var unnagjort på et kvarter. Fant også ut at jeg faktisk liker det bedre slik det var før, hvor du må ta templene i en bestemt rekkefølge. Det er ikke det samme å gå rundt i et tempel uten å finne pilene eller bombene. Nå er det som regel bare rupees i alle kistene, som du knapt nok trenger siden det skal mye til for å dø. Var greit å få prøvd det ut en gang, men håper de går tilbake slik det var før på Zelda på Wii U.

 

Nå har jeg akkurat startet på Phoenix Wright Dual Destinies og spilt en liten time. Mye tekst, men virker artig.

 

Har også fått CE av Bravely Default i dag. Overraskende stor eske. Får se om jeg starter på det etter Phoenix Wright.

Lett? da har vi ikke spilt samme spill...

Lenke til kommentar

Utfordring? Er du morsom? Cruisa gjennom spillet med 20 hjerter, 0 deaths, samt alle items i løpet av to dager. Noen små hjernevrengere i dungeons, men som Crazy Joe nevnte er det kun mynter man får som belønning (ikke motiverende). Skremmende enkelt om man ikke bryner seg på hero mode etter man er ferdig med første gjennomspilling.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Utfordring? Er du morsom? Cruisa gjennom spillet med 20 hjerter, 0 deaths, samt alle items i løpet av to dager. Noen små hjernevrengere i dungeons, men som Crazy Joe nevnte er det kun mynter man får som belønning (ikke motiverende). Skremmende enkelt om man ikke bryner seg på hero mode etter man er ferdig med første gjennomspilling.

Det er utfordrende, vet det fordi jeg har igjennomført spillet selv og hva en youtube bruker mener kunne jeg ikke brydd meg mindre om... At du gjennomførte spillet på 2 dager får du meg ikke til å tro på, jeg spilte det i mange timer hver dag men brukte likevell 4 dager. Dette er mye bedre enn det søppelet skyward sword og phantom hourglass

Lenke til kommentar

Fikk spillet på en fredag og var ferdig med det på søndag. Null problem, brukte ingen walkthroughs for å finne hjertet eller for å komme meg gjennom huler (sjekket opp to kister i to huler jeg ikke fant). Lengden på spillet er ok, jeg spilte nok en god del, men det var aldri noe taktikk i det jeg gjorde, aldri noe vanskelig. Plankekjøring. Første jeg sa til broren min når jeg var ferdig var at det eneste jeg hadde å utsette på spillet, var vanskelighetsgraden.

Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bra RPG-spill (ikke strategi) til DS? Har Final Fantasy 4 Heroes, Golden Sun: Dark Dawn, begge Mario & Luigi-spillene, Dragon Quest IX og selvfølgelig alle Pokémon-spillene fra før. Merker at jeg savnet litt flere håndholdte RPG-spill etter å ha prøvd Bravely Default-demoen. :)

Lenke til kommentar

EAD has managed to deliver a 100 per cent consistent update. Every moment of the game, every menu transition, and every element of the user interface all operate at 60fps without a single hitch.

 

Shooting for 60fps is no small task and requires cooperation from the entire team throughout the development cycle, but Nintendo takes it further by taking a zero-tolerance approach to frame-rate dips.

 

Despite this, there is never a sense that level design is compromised in order to reach this goal.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-vs-super-mario-3d-world

 

Stikkordet her for andre utviklere bør være "zero-tolerance to frame-rate dips"!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vet om noen bra RPG-spill (ikke strategi) til DS? Har Final Fantasy 4 Heroes, Golden Sun: Dark Dawn, begge Mario & Luigi-spillene, Dragon Quest IX og selvfølgelig alle Pokémon-spillene fra før. Merker at jeg savnet litt flere håndholdte RPG-spill etter å ha prøvd Bravely Default-demoen. :)

Bravely Default kom i går. Har allerede spilt over seks timer i strekk. :) Har en stakkars fyr i Norende som driver og jobber med å åpne et område. Burde ikke ta mer en, øh, 99 timer. Lykke til! :p

Lenke til kommentar

Supert, takker! Skal sjekke ut begge to. Finnes ikke Chrono Trigger på Wii U via Virtual Console? Er kanskje litt billigere der, og etter den nye oppdateringen kan man jo spille Virtual Console-spill på Gamepaden. :)

 

Bravely Default kom i går. Har allerede spilt over seks timer i strekk. :) Har en stakkars fyr i Norende som driver og jobber med å åpne et område. Burde ikke ta mer en, øh, 99 timer. Lykke til! :p

Jepp, Bravely Default skal kjøpes. Skal prøve å få spilt det litt i romjulen. Hehe, 100 timer burde gå bra, brukte 140 timer på Pokémon Y. ;)

 

Kom gjerne med flere forslag! :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Noen som vet om noen bra RPG-spill (ikke strategi) til DS? Har Final Fantasy 4 Heroes, Golden Sun: Dark Dawn, begge Mario & Luigi-spillene, Dragon Quest IX og selvfølgelig alle Pokémon-spillene fra før. Merker at jeg savnet litt flere håndholdte RPG-spill etter å ha prøvd Bravely Default-demoen. :)

Der er 2 mario og luigi spill til

Lenke til kommentar

999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors er svært bra, men er vel mer i kategorien interaktiv bok, eller noe sånt. Det aller meste av spillet er cutscenes, og det eneste man får spille selv er å velge valg i dialogen, samt gå rundt i noen få rom og løse oppgaver som i et pek og klikk adventurespill i førsteperson. Tror ikke det kom ut i Europa, men DS er heldigvis sonefri.

 

Oppfølgeren, Virtue's Last Reward kom ut i Europa til både 3DS og PSVita, men personlig ble jeg skuffet. Historien fenget ikke like mye, og karakterene var ikke så interessante som i 999. Slutten var også ganske ræva, men heldigvis (?) kommer det en oppfølger etterhvert, om jeg ikke tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...