Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner delvis hva du mener, Schreiber. Kan være kjedelig å lete etter stjerner, når det egentlige målet med disse spillene (i motsetning til 64, Sunshine og kanskje til dels Galaxy) er å komme seg forbi hindringer mens man løper fra A til B. Letingen fører riktig nok til litt utforskning, men, men verdene (i alle fall i 3d Land, vet ikke med World) hadde egentlig ikke noe særlig å utforske uansett. Når det er sagt opplevde jeg start sett at stjernemyntene i 3D Land var "gjemt" midt på brettet, eller på temmelig opplagte plasser (som i en eske eller på en ekstra plattform). Dog sistenivået krevde vel såpass mange mynter at det måtte litt finleting til.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Ja, Mario64 og Sunshine (og til dels Galaxy) hadde et helt annet fokus. Det er nettopp det jeg mener. Jeg synes ikke 3D World er dårlig, men er drittlei 2D Mario nå. Å prøve å skjule det i en 3D verden hjelper ikke stort. Det vi trenger er store, åpne brett, og et klart fokus. Å bare gå fra A til B blir fort kjedelig, og spesielt når vi ikke får lov til det engang. Du har rett i at en god del er godt synlig, men det er en ting å se hvor de er. Å faktisk få tak i de er noe helt annet. ;)

 

Men personlig synes jeg det mest interessante er hvordan folk godtar det uten å nøle, til tross for at drøssevis av andre spill får solid trekk for nøyaktig det samme. Å kreve skjulte stjerner/mynter for å komme videre er bare en dårlig unnskyldning får å hale ut lengden på spillet. Zelda: Link Between Worlds gjør det samme med å bare leie ut utstyr i starten, men folk godtar det også uten å nøle. "Det er jo bare å la være å dø." Sukk...

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

 

Men personlig synes jeg det mest interessante er hvordan folk godtar det uten å nøle, til tross for at drøssevis av andre spill får solid trekk for nøyaktig det samme. Å kreve skjulte stjerner/mynter for å komme videre er bare en dårlig unnskyldning får å hale ut lengden på spillet.

Jeg liker å lete etter grønne stjerner i Super Mario 3D world, tør påstå at non andre synes det også, noen kaller det å lete etter ting i spill, å hale ut lengden på spillet, jeg kaller det en utfordring.

Lenke til kommentar

Jeg hater det i 3D Land. Ødela spillet for meg. Hadde det veldig gøy inntil jeg manglet drøssevis av dem og ikke fant nok.

Ja, heldigvis er smaken forskjellig fra menneske til menneske.

 

 

Super Mario 3D World

 

Ugh. I find it very hard to believe anyone would rave about this game were it not a Mario game, which seems to make people want to celebrate its flaws rather than criticise them.

 

There's some fast paced, random, knockabout fun to be had here, but I found it mostly buried beneath a confusing, frustrating mess.

5/10

http://www.metacritic.com/game/wii-u/super-mario-3d-world

Lenke til kommentar

Godt å se Lego City Undercover på listen. Føler det er veldig oversett.

Synes det er et genialt spill selv, og hadde det ikke vært for at harddisken kræsjet hadde jeg glatt fullført det 100%. Men nå har jeg nok flyttet over til Lego Marvel Superheroes på PC (og snart PS4). Det er morsomt å se slike spill på listen, men er mer gledelig overrasket over spillet rett under: Little Inferno. Det er faktisk et eShop-spill, og hele greia går ut på å brenne ting i peisen. Og ja, det er ett av favorittene mine, tro det eller ei. :)

 

It's Little Inferno just for meeeeeeeee! :p

 

Lenke til kommentar

Før var det ihvertfall slik at DVD-drevet gikk konstant så lenge man hadde spill i. Men det har kanskje blitt endret på de siste 10 mnd? Poenget er at drevet hørtes veldig godt.

Har hørt noe om det ja, høres ikke bra ut. Noen som vet om dette fortsatt er et problem, eller om det har blitt fikset med en update eller noe slikt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...