Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har rett på et poeng, og et veldig viktig poeng.

Det hadde ikke skadet å ha hatt mario og zelda gjengen på de andre konsollene. Men vi får bare vente og se hva som skjer, jeg er fornøyd med WiiU så langt som en konsoll ved siden av PC spilling. PS4 og Xbox One har et par spill her og der som jeg kommer til å glipp av, men det overlever jeg fint. Har ikke tid til å spille alt uansett ;)

Hvordan skulle Nintendo overlevd på markedet dersom deres patente spill havnet på motstandernes insane hardware konsoller om jeg tørr spørre?

Så nei, de har ikke rett i det poenget der.

 

Alle de sony fanboyene som syter der og sier hvor mye nintendo suger er så tragisk

Helt enig!

Om man ikke liker Nintendo sine spill(har man etter min mening Ekstremt snever spillsmak) så la være å kommenter og prøve å ødelegge for de som har glede av spillene og konsollen lzm

Lenke til kommentar

Hvordan skulle Nintendo overlevd på markedet dersom deres patente spill havnet på motstandernes insane hardware konsoller om jeg tørr spørre?

Så nei, de har ikke rett i det poenget der.

Selvfølgelig ville Nintendo overlevd ved å være et software-selskap som SEGA. Mario og Zelda til PS4 og Xbox One ville uten tvil solgt i bøtter og spann.

 

EDIT: Fjernet en tullete setning.

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Hvordan skulle Nintendo overlevd på markedet dersom deres patente spill havnet på motstandernes insane hardware konsoller om jeg tørr spørre?

Så nei, de har ikke rett i det poenget der.

 

Helt enig!

Om man ikke liker Nintendo sine spill(har man etter min mening Ekstremt snever spillsmak) så la være å kommenter og prøve å ødelegge for de som har glede av spillene og konsollen lzm

Ehm, de lager spillene og utvikler de til de andre konsollene, hvordan skal de ikke ha greid å overleve det, er jo nesten det som er normen for alle spillselskaper? :o

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ville Nintendo overlevd ved å være et software-selskap som SEGA. Det beste for Nintendo nå etter Wii U som floppet er å bli et rent spillselskap. Mario og Zelda til PS4 og Xbox One ville uten tvil solgt i bøtter og spann.

Jeg skjønner ikke tankegangen din i det hele tatt. 3DS, DS og Wii har solgt fantastisk, og viktigst av alt: de har generert overskudd for Nintendo. Skulle de snudd hele bedriften opp ned bare fordi Wii U selger dårlig i ett år?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig ville Nintendo overlevd ved å være et software-selskap som SEGA. Det beste for Nintendo nå etter Wii U som floppet er å bli et rent spillselskap. Mario og Zelda til PS4 og Xbox One ville uten tvil solgt i bøtter og spann.

Hvor mange ganger er jeg nødt til å nevne at 3DS er den mestselgende håndholdte konsollen pr i dag før noen får det med seg? Og med det mener jeg at selv mobilspill ikke har en sjanse mot den. Håndholdte konsoller er fullverdige konsoller de også. Nintendo lever ikke utelukkende på Wii U.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvor mange ganger er jeg nødt til å nevne at 3DS er den mestselgende håndholdte konsollen pr i dag før noen får det med seg? Og med det mener jeg at selv mobilspill ikke har en sjanse mot den. Håndholdte konsoller er fullverdige konsoller de også. Nintendo lever ikke utelukkende på Wii U.

Blir irritert på vegne av deg

Lenke til kommentar

Ser nå at jeg har ordlagt meg helt feil og skrev veldig tullete, beklager det. Har endret innlegget mitt og fjernet den ene setningen nå. Er fryktelig trøtt i dag, så tror ikke jeg skal gå inn i en diskusjon nå og prøve å forklare nærmere hva jeg mener. Men jeg er enig i mye av det dere sier (3DS er forøvrig en herlig konsoll!).

 

:)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar

Nintendo Wii U har et kraftig holdningsproblem hos forbrukerne, og blir sterkt undervurdert. De burde få ut et par spill som vil være mer attraktive for en eldre generasjon også. Nintendo lager utvilsomt gode spill, og synes vi trenger noe mer inspirerende FPS og 3rd person shooter/adventure enn det som er ute på markedet i dag. Håper det også kommer et nytt Eternal Darknes (3rd person horror), og et spill alà Metroid: Prime (FPS adventure), men også noe mer standard FPS og 3rdPS alá Time Splitters, Perfect Dark 64, Golden Eye som har et noe mindre lineært gameplay, flere objektiver, flere muligheter å spille igjennom banene, og høy replayabilitymuligheter.

 

Selv om jeg har begynt å like Wii U gamepad, så tror jeg nok at Wii U kunne solgt mer om det sørget for at alle spill og funksjoner hadde støttet Pro Gamepad, og at det hadde blitt solgt en Wii U Pro utgave med denne kontrollen i steden for Wii U gamepad, både grunnet pris og at noen favoriserer en standard kontroll.

 

Selvfølgelig ville Nintendo overlevd ved å være et software-selskap som SEGA. Mario og Zelda til PS4 og Xbox One ville uten tvil solgt i bøtter og spann.

Hadde vært utrolig synd om Nintendo endte opp som et rent software-selskap.

 

Tror vi skal vente litt med og dømme Nintendo opp og ned inntil de store titlene kommer til konsollen. Nå har et Zelda-spill kommet, Mario 3D, og flere kommer. Blir spennende å se om det løfter salgstallene noe.

Lenke til kommentar

Nja, Wii U har jo allerede Call of Duty: Ghost, uten at det hjelper. Har man Wii U og absolutt må ha et FPS er konsollen nok feil valg i første omgang, og CoD: G beviser en gang for alle at et FPS ikke er nok til å redde konsollen. Et nytt spill for oss gamlinger hjelper heller ikke. Hva skulle det være? Mario? Vi har to stk pluss en expansion. Et er i 2D, ett i 3D. Zelda? Wind Waker HD var ikke nok til å redde konsollen. Eternal Darkness? De jobbet med en spirituell oppfølger og lanserte den på Kickstarter, men fikk ikke nok støtte til å klare å gjennomføre det. Dermed er ED2 skrinlagt, og sannsynligvis for godt.

 

GoldenEye? Vi fikk både en oppfølger/remake/whatever og originalspillet på Virtual Console, om jeg ikke tar feil. Et tredje spill vil ikke bety noe fra eller til, alt i alt.

 

Så hva gjenstår? Et Metroid Prime kan i teorien bli interessant, men jeg har langt mer tro på et nytt spill i stil med Other M - bare uten de evige cutscenene og den tragiske historien. Gi oss heller et spill i stil med Metroid, Super Metroid, Metroid Fusion eller Metroid: Zero Mission, og bruk motoren til Other M. Da snakker vi. Nintendo har nok ikke akkkurat droppet Samus heller, så det er dette prosjektet jeg har mest tro på. Men er det dette folk vil ha? Spesielt etter Other M?

Lenke til kommentar

Tror vi skal vente litt med og dømme Nintendo opp og ned inntil de store titlene kommer til konsollen. Nå har et Zelda-spill kommet, Mario 3D, og flere kommer. Blir spennende å se om det løfter salgstallene noe.

Og som jeg allerede har nevnt en del ganger har Nintendo fortatt 3DS, 3DS XL og 2DS. Jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor noen tror Nintendo sliter, bare fordi Wii U ikke har levd opp til potensialet. Det blir som å si Sony sliter på konsollmarkedet fordi PSVita har solgt dårlig.

Lenke til kommentar

hmm, er rimelig bestemt på å kjøpe wii U i nærmeste fremtid. Valget handler vel egentlig mest om hvordan bundle jeg skal velge. Står mellom vanlig premium til 2000 og zelda bundle til 2500.

 

Noen gode tanker om hva jeg bør velge?

 

Kommer kanskje en Wii U Mario Mega-bundle før jul. Inneholder New Super Mario Bros. U, New Super Luigi U, Super Mario 3D World, Wii Mote og en Mario-hatt (:p). Prisen vil ligge på rundt 3000kr. Har sendt mail til flere nettbutikker for å høre om de vil ta den inn, men har ikke fått svar enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...