Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Postet dette i retro-podcast-tråden, men den passer egentlig bra her også. Så jeg reposter:

 

Jeg har en liten samling av håndholdte Nintendomaskiner. Min aller første GameBoy har vært med meg siden 1993, og jeg har også GameBoy Color, GBA (første generasjon) og 3DS vanlig og XL. DSen min ble stjålet for noen år siden. :( Til min originale GameBoy hadde jeg flere spill, men de forsvant da vi flyttet i '97, bortsett fra Turrigan. Har også Pokemon Gul som passer til den. Har spilt litt med den gamle GameBoyen nylig, den virker ennå. Eller virket. I helgen ville den ikke lenger slå seg på. Byttet batteri, men no luck. :( Og jeg som akkurat hadde kjøpt 3 GameBoy-spill fra Lukie Games. :( Har heldigvis ennå GameBoy Color, men det blir ikke helt det samme. Heldigvis virker den. :)

Lenke til kommentar

Samme her. Er i starten av verden tre, og kan si rett ut at jeg ikke kommer til å fullføre spillet. Men det er heller ikke meningen. Jeg spiller til jeg sitter fast, så får jeg se om jeg tar det litt her og der når jeg gidder. Har tatt noen ekstra stjerner i tidligere brett, så har litt over tretti nå. :)

 

Jeg kjøpte spillet på release og ga det til fetteren min rundt klokka 20.30. Rundt 23 samme dag tok jeg en tur inn til ham for å spille. Da var han vel på den fjerde verdenen allerede. Ble sittende i en og en halv time, kanskje, og da var vi på verden 6, og fortsatt hadde vi langt flere grønne stjerner enn det vi trengte for å gå videre. Kan virkelig ikke forstå at spillet er så vanskelig som dere fremstiller det? Virket uhyre enkelt og opplagt hvor de aller fleste grønne stjernene er, syntes i alle fall jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så kom Miiverse endelig til 3DS også gitt! Oppdaterte 3DSen like før jeg måtte dra på skolen kl. 06:00 idag så jeg har ikke testet det nevneverdig ennå. Flere som har lastet ned firmware updaten? Siden jeg ikke har Wii U virker dette ekstra interessant!

Genialt dette her.

Just in time for chritsmas, sikkert endel som ikke vet hva Wii U er, ifølge media, dette er god reklame.

Nå er det sikkert mange som vil ha Wii U til jul.

Lenke til kommentar

 

Jeg kjøpte spillet på release og ga det til fetteren min rundt klokka 20.30. Rundt 23 samme dag tok jeg en tur inn til ham for å spille. Da var han vel på den fjerde verdenen allerede. Ble sittende i en og en halv time, kanskje, og da var vi på verden 6, og fortsatt hadde vi langt flere grønne stjerner enn det vi trengte for å gå videre. Kan virkelig ikke forstå at spillet er så vanskelig som dere fremstiller det? Virket uhyre enkelt og opplagt hvor de aller fleste grønne stjernene er, syntes i alle fall jeg..

Det blir nok mye av det samme som folkene som mener Fire Emblem på 3DS er alt for lett, mens vi vanlige dødelige som aldri har spilt et Fire Emblem før synes det var dritvanskelig. ;) Det er mange år siden jeg spilte plattformspill seriøst, så er nok ute av trening.

 

Uansett er det to ting jeg misliker sterkt med 3D World. For det første lover de 3D og alt det der, men strengt tatt er dette det femte 2D Mario-spillet på rad. (New Super Mario Bros Wii, New Super Mario Bros 2, New Super Mario Bros U, Super Mario 3D Land og nå Super Mario 3D World.) Det er det sjette om vi tar med Super Luigi U også. Brettene i 3D Land og 3D World er 3D, men resten er 2D. Hvor blir det av 3D Mario?

 

Det fører oss over til det andre punktet: De grønne stjernene. Her er de et krav, og samtidig hemmelige, som i 2D Mario. Det er lett å si "jammen, Mario 64 hadde også et krav om å finne stjerner!", noe det faktisk hadde. Men det som gjorde Mario 64 så bra var at alle brettene hadde flere "nivåer" (eller hva man nå kaller det), og hvert nivå fokuserte utelukkende på én stjerne, og vi fikk alltid solide hint hvor hver stjerne var før vi startet. King Bomb-Omb hadde en, en var i et skipsvrak, en ål hadde stjålet en, pingvinen hadde en, og så videre. Vi trenger dermed bare fokusere på én stjerne om gangen, og når den var tatt var brettet over. Da kunne vi glemme den og heller fokusere på neste, gjerne i samme brett. Da ble det mye morsommere å lete etter hver stjerne, og kravet om å finne et visst antall gjorde fint lite.

 

I 3D Land/World er kravet forsatt her, men stjernene er hemmelige, og de blir kun lagret på nærmeste checkpoint eller når brettet er over. Døde du hos bossen? Synd for deg, nå må du finne alle tre stjernene om igjen. Og om igjen. Og om igjen. Det sier seg selv at det fort blir kjedelig og repetitivt.

 

I tillegg har vi jo det med at hvert brett i 3D World er rimelig lite, for å passe inn på en håndholdt konsoll. Det funket fint i 3D Land på 3DS, men blir litt feil på en stuekonsoll, der vi fint kan sitte i timesvis. Jeg sier ikke at 3D World er dårlig, men det begynner seriøst å holde med 2D Mario nå. Gi oss heller et nytt, ekte 3D Mario!

Lenke til kommentar

Det blir nok mye av det samme som folkene som mener Fire Emblem på 3DS er alt for lett, mens vi vanlige dødelige som aldri har spilt et Fire Emblem før synes det var dritvanskelig. ;) Det er mange år siden jeg spilte plattformspill seriøst, så er nok ute av trening.

 

Uansett er det to ting jeg misliker sterkt med 3D World. For det første lover de 3D og alt det der, men strengt tatt er dette det femte 2D Mario-spillet på rad. (New Super Mario Bros Wii, New Super Mario Bros 2, New Super Mario Bros U, Super Mario 3D Land og nå Super Mario 3D World.) Det er det sjette om vi tar med Super Luigi U også. Brettene i 3D Land og 3D World er 3D, men resten er 2D. Hvor blir det av 3D Mario?

 

Det fører oss over til det andre punktet: De grønne stjernene. Her er de et krav, og samtidig hemmelige, som i 2D Mario. Det er lett å si "jammen, Mario 64 hadde også et krav om å finne stjerner!", noe det faktisk hadde. Men det som gjorde Mario 64 så bra var at alle brettene hadde flere "nivåer" (eller hva man nå kaller det), og hvert nivå fokuserte utelukkende på én stjerne, og vi fikk alltid solide hint hvor hver stjerne var før vi startet. King Bomb-Omb hadde en, en var i et skipsvrak, en ål hadde stjålet en, pingvinen hadde en, og så videre. Vi trenger dermed bare fokusere på én stjerne om gangen, og når den var tatt var brettet over. Da kunne vi glemme den og heller fokusere på neste, gjerne i samme brett. Da ble det mye morsommere å lete etter hver stjerne, og kravet om å finne et visst antall gjorde fint lite.

 

I 3D Land/World er kravet forsatt her, men stjernene er hemmelige, og de blir kun lagret på nærmeste checkpoint eller når brettet er over. Døde du hos bossen? Synd for deg, nå må du finne alle tre stjernene om igjen. Og om igjen. Og om igjen. Det sier seg selv at det fort blir kjedelig og repetitivt.

 

I tillegg har vi jo det med at hvert brett i 3D World er rimelig lite, for å passe inn på en håndholdt konsoll. Det funket fint i 3D Land på 3DS, men blir litt feil på en stuekonsoll, der vi fint kan sitte i timesvis. Jeg sier ikke at 3D World er dårlig, men det begynner seriøst å holde med 2D Mario nå. Gi oss heller et nytt, ekte 3D Mario!

 

Når du sier at 3D World er 2D, mener du da oververden?

 

Hverken land/world er "strengt tatt" 2D...

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Hvilke spill har folkens til Wii U for tida (digitalt og fysisk)?

Wonderful 101 disc

Pikmin 3 disc

New Super Mario Bros u disc

Tekken tag Tournament 2 disc

Rayman Legends disc

Zelda Wind Waker HD disc

Zombie U disc/digital

Need for speed Most Wanted disc

Lego City disc

Sonic AllStar Racing Transformed disc

Nintendoland disc

Supermario 3D World disc

Splinter Cell Blacklist digital

DEUS X Human Rev digital

Assassin`s Creed III digital

The Cave digital

Trine 2 digital

Giana Sisters Twisted Dreams digital

Duck Tales Remastered digital

BIT.TRIP Runner 2 digital

Toki Tori digital

Toki Tori 2 digital

EDGE digital

Cloudberry Kingdom digital

Wii sports club digital

Zen Pinball 2 digital

Wii fit u digital

Your Shape Fitness evolved 2013 digital

Mighty Switch Force digital

Chasing Aurora digital

Super Mari World digital

Super Metroid digital

F-Zero digital

EarthBound digital

Super Ghoul`s Ghost digital

Punch-Out digital

Donkey Kong digital

Harvest Moon digital

Ballon Fight digital

Mario & Yoshi digital

Kirby`s Adventure digital

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for god hjelp folkens! :)

 

Har du prøvd Scribblenauts? Er stor fan av DC Comics, så holder en knapp på Scribblenauts Unmasked. Men alle er ganske bra. :)

Har prøvd Scribblenauts Remix på iPad, ikke helt min type spill tror jeg.

 

Chrono Trigger ligger på VC på Wii i hvert fall. Har ikke sjekket Wii U. Ellers har man jo Radiant Historia som visst skal være veldig bra. Jeg kjøpte det på coolshop for en god stund siden, men har ikke kommet i gang med det enda. Skal du ha det må du nok importere. Hvorfor coolshop hadde det vet jeg ikke.

Radiant Historia er absolutt å anbefale. Bra musikk, engasjerende historie og morsom kampsystem.

 

Et av de beste JRPG spillene siste generasjon, uansett system.

Skal sjekke ut Radiant Historia!

 

999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors er svært bra, men er vel mer i kategorien interaktiv bok, eller noe sånt. Det aller meste av spillet er cutscenes, og det eneste man får spille selv er å velge valg i dialogen, samt gå rundt i noen få rom og løse oppgaver som i et pek og klikk adventurespill i førsteperson. Tror ikke det kom ut i Europa, men DS er heldigvis sonefri.

 

Oppfølgeren, Virtue's Last Reward kom ut i Europa til både 3DS og PSVita, men personlig ble jeg skuffet. Historien fenget ikke like mye, og karakterene var ikke så interessante som i 999. Slutten var også ganske ræva, men heldigvis (?) kommer det en oppfølger etterhvert, om jeg ikke tar feil.

Ser nok helst etter noe mer lignende Dragon Quest og Final Fantasy. :)

 

---

 

Hva med Lufia: Curse of the Sinistrals, Children of Mana og Final Fantasy Crystal Chronicles-spillene? Noen av dem som er verdt å kjøpe?

Lenke til kommentar

Hva med Lufia: Curse of the Sinistrals, Children of Mana og Final Fantasy Crystal Chronicles-spillene? Noen av dem som er verdt å kjøpe?

Lufia er helt klart verdt det. Synes ikke Children of Mana var noe særlig, og FF: Crystal Chronicles er ganske annerledes enn vanlig FF. Men helt greie spill.

 

I dag på jobb hadde jeg en liten stund ledig, og spilte litt Zelda. Kom meg til første bossen og døde så det sang. De som sa at spillet var enkelt kan ikke ha mine überdårlige skills. :p

PS! Noen sjanse for å kjøpe buen, så ikke den irriterende kaninen tar den tilbake når jeg dør?

Ja, du kan kjøpe alt utstyret etter de to første templene. Koster litt, men er verdt det. :)

Lenke til kommentar

Synes bossene var urovekkende enkle å ta. Det er bare å følge med på mønsteret de beveger seg, og angripe når du ser det er relativt trygt. ;)

 

Leste for øvrig i Official Nintendo Magazine, der Eiji Aonuma bekreftet at Zelda for Wii U er godt i gang. De planla å vise det frem på E3 i år, men rakk ikke å bli ferdig i tide. Med andre ord er det 99% sjanse for at det blir vist frem på E3 neste år (eller i det minste på en Nintendo Direct rett før.) :) Litt mer interessant er det at vi har alltid blitt fortalt hva vi skal gjøre, fordi det er det Aonuma trodde vi ville ha. Men fans har bevist det stikk motsatte, så det er godt mulig neste Zelda vil bli langt mer åpen enn før. Lover bra. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Uansett er det to ting jeg misliker sterkt med 3D World.

 

Men det som gjorde Mario 64 så bra var at alle brettene hadde flere "nivåer" (eller hva man nå kaller det), og hvert nivå fokuserte utelukkende på én stjerne, og vi fikk alltid solide hint hvor hver stjerne var før vi startet. King Bomb-Omb hadde en, en var i et skipsvrak, en ål hadde stjålet en, pingvinen hadde en, og så videre. Vi trenger dermed bare fokusere på én stjerne om gangen, og når den var tatt var brettet over.

 

 

Litt mer interessant er det at vi har alltid blitt fortalt hva vi skal gjøre, fordi det er det Aonuma trodde vi ville ha. Men fans har bevist det stikk motsatte, så det er godt mulig neste Zelda vil bli langt mer åpen enn før. Lover bra. :)

Vil du bli fortalt hvor stjernene er eller vil du lete etter dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...