Gå til innhold

Animal Crossing New Leaf-vennetråd og diskusjon


Jakoozie

Anbefalte innlegg

Hei.

Koser meg stort med dette spillet for tiden, og tenkte jeg skulle lufte ideen om en vennetråd hvor vi kunne dele våre vennekoder. Så kan vi besøke hverandres byer og dele frukt og så videre.

Vet ikke hvor mange som spiller spillet, men jeg tenkte det var verdt et forsøk. Tråden kan også brukes til generell diskusjon for de som ønsker det.

Byen min er ingenting å skryte av dessverre, fikk nettopp spillet. Men merker at jeg allerede er hekta.

Instruksjoner

http://www.thonky.co.../train-station/

Husk å åpne porten på togstasjonen!


Vennekoder:

  • Jakoozie: 4725-8333-1845
  • Lykketrolling: 4081-5480-0478
  • freddy99: 3368-1615-9383
  • Ginecólogo: 2165-5837-6666
  • PÃ¥inter: 5327-1043-5866
  • Rottenspacehead: 0662-3551-3737
  • crystalcastles: 2423-2895-8276
  • anaconda: 5455-9542-3951
Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Friends Code: 4081 - 5480 - 0478

 

Har spilt siden release, og begynner å få en del bra ting her. Har så vidt jeg vet hele rustningen til Samus Aran (mangler bare hansker, men tror ikke der er med uansett.) Har også hatten og buksen til Link, og bartene til Mario og Wario. Blandt annet. Er helt hekta på å samle fortune cookies for å få Nintendo-ting. Det kuleste er derimot Bug Off-troféet mitt. Bug Off var en konkurranse på noen timer der vi skulle finne insekter og få de vurdert. Jo større og finere, jo mer poeng. Jeg vant med 92 poeng. Andreplassen hadde ca 30... :p

 

Btw ikke glem at vi har en ny DLC hver måned, så det er bare noen dager igjen av juli-DLCen. Den kan hentes gratis på postkontoret. Bare spør etter en pakke, så skal du få den utlevert (men du må være på nettet.)

 

En ting til, i farten. Hvordan får jeg tak i en ny spade? Yuka hadde bursdag, og jeg presterte å spasere rett inn i feiringen. Selvsagt maste hun om en gave, så jeg gav henne spaden min i mangel på noe bedre. Hun ble helt overlykkelig, men nå har jeg gått i flere dager uten å få tak i en ny... :(

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Friends Code: 4081 - 5480 - 0478

 

Har spilt siden release, og begynner å få en del bra ting her. Har så vidt jeg vet hele rustningen til Samus Aran (mangler bare hansker, men tror ikke der er med uansett.) Har også hatten og buksen til Link, og bartene til Mario og Wario. Blandt annet. Er helt hekta på å samle fortune cookies for å få Nintendo-ting. Det kuleste er derimot Bug Off-troféet mitt. Bug Off var en konkurranse på noen timer der vi skulle finne insekter og få de vurdert. Jo større og finere, jo mer poeng. Jeg vant med 92 poeng. Andreplassen hadde ca 30... :p

 

Btw ikke glem at vi har en ny DLC hver måned, så det er bare noen dager igjen av juli-DLCen. Den kan hentes gratis på postkontoret. Bare spør etter en pakke, så skal du få den utlevert (men du må være på nettet.)

 

En ting til, i farten. Hvordan får jeg tak i en ny spade? Yuka hadde bursdag, og jeg presterte å spasere rett inn i feiringen. Selvsagt maste hun om en gave, så jeg gav henne spaden min i mangel på noe bedre. Hun ble helt overlykkelig, men nå har jeg gått i flere dager uten å få tak i en ny... :(

 

takk for tips om dlc, visste ikke om det. du får kjøpt ny i butikken ja, men ikke alltid han har den inne...

 

legger dere til litt senere, har åpent for besøk så ofte som mulig. spiller oftest på ettermiddag kveld.

min friend code er: 3368-1615-9383

Lenke til kommentar

Hehe, hadde det vært så lett skulle jeg ikke klaget. ;) Men nei, jeg har hatt spillet siden launch, og så langt har de hatt to spader til salgs. Det er alt. Jeg har kjøpt en del fiskestenger og nett for å se om de kan bytte ut varene og selge spader, men neida. De har også en katalog man kan bestille fra, men den har nesten bare ting jeg har fra før. Men spade? Nope. :(

 

Btw Nook's Housing selger ting til huset (utvidelser, nytt utseende osv). Tror dere tenker på T&T Junction. ;)

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Hehe, hadde det vært så lett skulle jeg ikke klaget. ;) Men nei, jeg har hatt spillet siden launch, og så langt har de hatt to spader til salgs. Det er alt. Jeg har kjøpt en del fiskestenger og nett for å se om de kan bytte ut varene og selge spader, men neida. De har også en katalog man kan bestille fra, men den har nesten bare ting jeg har fra før. Men spade? Nope. :(

 

stemmer med super tt. klarte å selge fiskestangen, då tok det en uke før eg fikk tak i ny. siste gang eg selger eller gir vekk viktige ting;)

Lenke til kommentar

Var innom nå og kjøpte den. Da har jeg to, hvordan kan jeg få gitt den til deg? Jeg er helt blå på det her, ink vennekoder.

 

 

Edit: er super tt et nytt sted som kommer etterhvert? Jeg har det ikke enda, ser jeg. Kanskje derfor jeg får kjøpt spader hos nookling junctions.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Super T.T er bare en oppgradert T&T Junction. Mener det er den andre oppdateringen, eller utvidelsen. Ikke helt sikker på hvordan man får den, men tror du må bruke et visst antall bells der, samt den må ha vært åpen en stund.

 

Fant for øvrig en liten glitch i New Leaf jeg ikke ilker helt. I går fant jeg en Lost Item på bakken, men rakk ikke å snakke med alle folkene i byen. Ingen av dem jeg snakket med savnet noe. Jeg prøvde å snakke med resten i dag, men fortsatt vil ingen ha den. Men det er fortsatt en person jeg ikke har fått snakket med, og jeg har lett over hele øyen, inkludert inne i de aller fleste husene og alle butikkene, uten å finne spor av henne. Forsvant hun? Har ikke sett i museumet, men det er det jo aldri noen uansett. Ellers er det to hus jeg ikke har sjekket, men eierne er utendørs, så kommer meg ikke inn dit.

Lenke til kommentar

Super T.T er bare en oppgradert T&T Junction. Mener det er den andre oppdateringen, eller utvidelsen. Ikke helt sikker på hvordan man får den, men tror du må bruke et visst antall bells der, samt den må ha vært åpen en stund.

 

Fant for øvrig en liten glitch i New Leaf jeg ikke ilker helt. I går fant jeg en Lost Item på bakken, men rakk ikke å snakke med alle folkene i byen. Ingen av dem jeg snakket med savnet noe. Jeg prøvde å snakke med resten i dag, men fortsatt vil ingen ha den. Men det er fortsatt en person jeg ikke har fått snakket med, og jeg har lett over hele øyen, inkludert inne i de aller fleste husene og alle butikkene, uten å finne spor av henne. Forsvant hun? Har ikke sett i museumet, men det er det jo aldri noen uansett. Ellers er det to hus jeg ikke har sjekket, men eierne er utendørs, så kommer meg ikke inn dit.

 

 

kan jo være hun har flyttet, ett par som har flyttet fra byen min allerede :)

Lenke til kommentar

Ser det er litt aktivitet her inne. Stilig :)

 

Må innrømme selv at jeg er litt usikker hvordan det funker med å åpne for besøkende i spillet. Er det bare når jeg selv har spillet på at folk kan komme inn? Har det noe å gjøre med den porten ved togstasjonen? Den er alltid åpen såvidt jeg kan se. Si fra hvis dere ikke kommer inn i min (foreløpig begredelige) by.

 

Skal mekke en liten liste i førsteposten allerede nå jeg med vennekoder. Legger til både Lykketrolling og Freddy :)

 

Hva slags frukt har dere? Jeg har eple, og bittelitt appelsin. Bare å komme å forsyne seg :)

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Var innom nå og kjøpte den. Da har jeg to, hvordan kan jeg få gitt den til deg? Jeg er helt blå på det her, ink vennekoder.

 

 

Edit: er super tt et nytt sted som kommer etterhvert? Jeg har det ikke enda, ser jeg. Kanskje derfor jeg får kjøpt spader hos nookling junctions.

 

Først og fremst så må dere dele vennekoder.

Så tror jeg du kan sende et brev med fiskestangen som vedlegg. Det er vel sånn du gir gaver? Lykketrolling kan det sikkert bedre.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd multiplayer en gang, men det var ganske tungvindt. For det første må begge to spille samtidig, s begge to må være i byen samtidig. Om Jakoozie er på besøk hos meg, kan jeg ikke dra til byen hans uten at han forlater byen min først. Det gjør det som sagt litt tungvindt.

 

For å besøke noen må man gå til togstasjonen og si at man vil invitere en fra en annen by langt unna (far away, dvs internett). Deretter velger man personen man vil invitere fra listen over vennene man har registrert. Denne vil da få en invitasjon (så vidt jeg husker, er en stund siden) og kan ta toget til byen din. Her kan han egentlig ikke gjøre stort, annet enn å hente frukt, fiske osv. Fisken er for øvrig den samme i alle byene, så vidt jeg vet.

 

En alternative måte å besøke andre sine byer på er med Dream Suite. Denne er et av de prosjektene du kan bygge ved å snakke med Iselin (hun dama i rådhuset), og koster noen hundre tusene bells. (det er ikke stort, men kommer tilbake til det). Når du har bygd denne kan du legge deg til å sove der, og besøke en annen by over internett. Har ikke prøvd dette selv ennå, men mener du kan besøke hvem du vil, bare du har koden til byen. Dette er ikke den samme som vennekoden, så vidt jeg vet. Det gjør at man kan besøke veldig mange byer over hele verden, og han/hun trenger ikke ha 3DSen påslått engang. Det negative er at dette bare er en drøm, så man kan ikke gjøre noe som helst her annet enn å spasere rundt.

 

En tredje måte å få inspirasjon på er ved Street Pass. Når man har spilt en stund vil man bli møtt av en person nært inngangen til gaten med butikkene, som sier han har en drøss hus til utstilling. Har ennå ikke faktisk møtt noen som har AC i street pass, så vet ikke helt hvordan det fungerer. Men i bakgrunnen der er det en hel rekke små tomter der man kan få hus via street pass. Disse tilhører som sagt andre spillere. Så vidt jeg vet kan man inspisere disse både innvendig og utvendig, og man kan bestille ting fra dem om man finner noe man liker. Men som sagt, har ikke prøvd akkurat denne biten selv.

 

 

En ting til. De prosjektene man kan bygge har en tendens til å koste en god del penger, så for øyeblikket jobber jeg med å bygge et fyrtårn til over tre hundre tusen bells. Det kan høres ut som fryktelig mye, men det er faktisk ikke det. Når man har betalt ned det første huslånet vil man snart bli møtt av en fyr nede på stranden. Han kan ta deg med til en tropeøy, der du kan spille en drøss minispill for å få medaljer du kan bytte inn i premier. Men du kan også utforske den knøttlille øyen på egenhånd. Du kan riktignok ikke ta med deg noe til øyen, men du kan låne diverse utstyr her, som nett, fiskestang osv. Fisker, insekter, frukt osv kan du legge i en boks inne i huset på øyen, så du kan ta det med tilbake til hovedøyen.

 

Og det er her jeg finner det lettes å tjene penger. Frukten du samler på tropeøyen vokser ikke på den vanlige øyen, så den er verdt en god del mer. Mener pærene mine er verdt 100 bells hver, mens bananene fra tropeøyen er verdt 500. Det blir fort en del over tid. Selger man dem direkte kan man få litt raske penger, men en bedre taktikk er å først grave et hull med spaden, og så slippe en frukt oppi. Da vil den i løpet av noen få dager vokse til et tre, og vips har man en jevnlig forsyning av tropefrukt på hovedøyen. :) Jeg fikk noen kirsebær via multiplayer, og nå har jeg en hel liten skog med kirsebærtrær, noen trær med sitroner, og noen med fersken. Av en eller annen grunn har jeg ennå ikke banantrær, men det var da den jækla spaden... :p

 

Et annet tips for raske penger er insekter. Ikke hvilke som helst, men på tropeøyen om natten. Det er vanlig å se sommerfugler fly rundt, og gresshopper sprette på tropeøyen. Men disse er knapt verdt noe, så det er bare å overse dem. Det man bør se etter er insektene som sitter på trærne. Disse kan være litt vanskelige å se før man vet hva man skal se etter, og kommer man for nært for fort flyr de bare unna. Det man bør gjøre er å starte litt under treet, gjøre klar nettet med A og holde knappen nede. Da sniker man seg mot insektet, og det blir mye lettere å fange dem. Ikke alle disse er verdt stort (fruktbiller er bare verdt 100 bells, for eksempel), men jeg har funnet biller på dette viset som er verdt 8000 bells hver. Fang fem, seks av dem, så blir det en del. ;) For best resultat anbefaler jeg å lete om kvelden eller natten. Det er da de mest erdifulle kommer. Av samme grunn har jeg Night Owl som Ordinance. Da er butikkene åpne til klokken to om morgenen, så jeg har god tid til å dra til øyen om kvelden, hente så mange biller som mulig, dra tilbake og selge de, og så videre. På det viset har jeg samlet over 200.000 bells på én kveld. Da er ikke 300.000 så mye likevel. ;)

Lenke til kommentar

Jeg selger hos Re-Tail. Så vidt jeg vet er det der vi får best pris. Ikke glem å se på skiltet utenfor. Hver dag kjøper hun en ny vare til en høyere pris enn vanlig. Man kan tjene en del på det, om man er heldig og har varen hun vil ha.

 

Et annet tips er å ikke selge all frukten med en gang. Det hender ofte at en eller annen i byen vil ha frukt, så gir du ham eller henne det, får du noe tilbake. Som regel er det bare skrot, men det er stort sett verdt mer enn frukten. Som en bonus hender det at jeg får ting helt uten videre fra folk også, fordi jeg har brukt litt tid på å bli venner med dem. Jeg sier ja til å besøke dem og få besøk, skriver brev, hjelper dem og så videre. Det er jo trivelig. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...