Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet for min del er at spilte de to forrige spillene, og systemene i Dream Team Bros er nesten identisk med de to. Kampene er de samme. XP, karakterutvikling osv er det samme. Utstyr er det samme, og så videre. Jeg fikk først alt inn med teskje i Partners in Time, og så på nytt igjen med Bowser's Inside Story. Og nå må jeg lære alt enda en gang? Hadde definitivt foretrukket å kunne skru av slike hint. Det verste er likevel når idioten først spør om jeg trenger opplæring, og så begynner han å forklare ting selv om jeg sier at jeg kan det fra før.

 

Men det er ikke en stor sak. Bare litt irriterende å åpne opp Expert Challenges og få nybegynnertips inn med den teskjeen i samme kamp. :p Btw angående de Expert Challengesene. Er det mulig å få tilbake monstrene i slottet? Har fått 8/10 Excellent på rad i kamper, men finner ingen flere fiender?

Lenke til kommentar
Btw angående de Expert Challengesene. Er det mulig å få tilbake monstrene i slottet? Har fått 8/10 Excellent på rad i kamper, men finner ingen flere fiender?

For å svare meg selv, så ja, fiendene dukker opp igjen etter en stund. Men det er tregt, og for å få den Dodge Challenge greia må det være minst tre fiender på en gang. Det er jo ikke mulig å stå over en omgang, og fiendene er så svake at de dør bare jeg ser stygt på dem. Dessuten trenger man dodge ti ganger på rad, så gjør man én feil er det tilbake til start. Dette kan ta litt tid. :p Heldigvis kan man banke fiender som man vil og alt det der, så man trenger ikke å dodge ti fiender på rad uten å angripe. Man trenger bare å ikke bli truffet. :)

 

Noen som vet hva man kan få i belønning? Aner ikke helt om det er verdt alt slitet.

 

Edit:

 

"Do you remember how to use Luigimary?" Ja, jeg gjorde det i hvert jævla rom i forrige drømmeområde jeg var i for fem minutter siden! "Do you want me to explain how to use it?" Nei, jeg brukte det gjentatte ganger for fem minutter siden! Jeg skjønner å trykke på nesen til Luigi for å få ham til å nyse er en annen evne enn å dra i barten hans, men jeg trenger ikke en lang forklaring på begge to! Ja, jeg vet jeg må ødelegge de Nightmare Shard greiene. Jeg har jo nettopp gjort det i forrige drømmeområde! Av og til hater jeg Nintendo...

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Selv om det er vel enkelt foreløpig (Dream Team), er det godt med et RPG hvor du går opp i Level og hvor du vil hoppe inn i kamp hver gang du ser en fiende. Var der Sticker Star tabbet seg ut. Der ville jeg unngå kamp siden jeg ikke fikk noe igjen for det og bare tapte stickers likevel.

 

Tenkte jeg skulle bestille New Super Luigi, men nettbutikkene tar jo blodpris for det. Koster 160,- på e-shop, mens nettbutikkene skal ha 399,-. Eneste er Lefdal som skal ha 299,-.

Lenke til kommentar

Selv om det er vel enkelt foreløpig (Dream Team), er det godt med et RPG hvor du går opp i Level og hvor du vil hoppe inn i kamp hver gang du ser en fiende. Var der Sticker Star tabbet seg ut. Der ville jeg unngå kamp siden jeg ikke fikk noe igjen for det og bare tapte stickers likevel.

Hva om jeg vil hoppe inn i kamp, men ikke får lov? :p En idiot maser om at det er alt for farlige fiender der og nekter meg å slippe forbi, til tross for at det er akkurat samme fiender jeg nettopp har sloss med ganske lenge. :p
Lenke til kommentar

Jeg tar Power, Speed og Defense på Mario, og Speed, den BP-greia for flere Bros Attacks og Hitpoints på Luigi. Mario er en ren "deng alt som rører seg", mens Luigi blir mer taktisk. Bra med litt variasjon. :) Er for øvrig lvl 8. Utrolig bra spill, til tross for noen irriterende stunder, lite variasjon fra de forrige spillene og all den idiot-fransken. :p

Lenke til kommentar

Min erfaring er at de fleste Nintendo-spill sjelden går under 200,- og de som gjør det er de spillene ingen vil ha. Selv etter lang tid har de ikke gått ned i pris, slik som ganske mange andre spill gjør. 299,- er helt greit det.

 

Skriver under her. På alle andre plattformer faller prisene fort, men Nintendo-spillene kan man vente i årevis på en reduksjon på 100-200 kroner. Jeg tenker at så lenge prisen er 499 er lavere er det like greit å kjøpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

499 er vel å ta litt hardt i. Får det billigere enn det, men ja, nintendo-spillene faller ikke i pris. Slå opp prisen på galaxy 2 eller mario kart wii f.eks. Koster nøyaktig det samme nå, flere år etter, som på dag 1. En del av de litt mindre populære titlene bare øker og øker faktisk, da nintendo av og til plutselig bestemmer seg for å slutte å produsere dem selv om de fortsatt selger.

Endret av formkake
Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring med Nintendo-spill. Grunnen til at jeg reagerte på prisen til New Super Luigi var at det bare koster 160,- på e-shop og dermed regnet med det ville koste toppen 250,- fysisk. Har uansett bestilt det på Lefdal for 299,-. Når en tenker over det er det jo 82 nye brett, så det er jo verdt prisen uansett.

 

Mario & Luigi Dream Team er fantastisk. Anbefales.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Vil understreke at jeg mener spill på Nintendo-plattformer som er laget av Nintendo selv. Tredjepartsspill ser ut til å følge den samme prisutviklingen som på andre plattformer.

 

Jeg synes ikke 499 er en god pris, men mtp. at det beste man kan håpe på er en reduksjon til 399 (ta f.eks. Super Mario Galaxy- eller Zelda-spillene) så synes jeg ikke det er verdt å vente måneder og år for å spare hundre kroner.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper stort sett spill tre til tolv måneder etter de ble utgitt. Grunnen er at spill faller ekstremt fort i pris, spesielt hos Amazon.co.uk, samt at altfor mange spill er uferdige ved utgivelse.

 

Men Nintendo-utgitte/-utviklede spill kjøper jeg umiddelbart etter utgivelse. De faller ikke i pris før etter to til fire år -- og det viktigste -- de inneholder få feil og er ferdige ved utgivelse. Jeg får den samme spillopplevelsen som jeg ville fått om jeg ventet et år.

Lenke til kommentar

Med Nintendo-spill er det gjerne lurt å være på utkikk etter tilbud både på forhåndsbestilling og ved lansering. Da kan en av og til få et avslag på 100-200kr, og det er sjelden spillene noen gang blir noe billigere etterpå. Zelda og Metroid er gjerne et unntak, og faller etter min erfaring relativt raskt i pris, særlig gjelder det Metroid.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor langt Lykketrolling er kommet, men jeg er 6-7 timer inn, så blir derfor litt vanskelig for meg å si noe om størrelsen da jeg ikke har sett hele kartet. Men det har virket passe stort foreløpig. Det er lagt opp til at du kan gå tilbake til tidligere områder, for nå har jeg fått noen "ferdigheter" som gjør at jeg kan nå visse steder, som jeg ikke kunne før. Angående 2D så er det er del av det. Har vel vært i 11 drømmer allerede, og det er nok mange igjen enda. Noen av disse drømmene har veldig små brett, mens andre er litt lengre.

Endret av Crazy Joe Davola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...