Gå til innhold

(SPOILERTRÅD) Game of Thrones - For oss som har lest bøkene || IKKE bruk sitering av brukere utenfor tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vente tålmodig på episode 7? Den kunne du se i går... :ph34r:

 

 

God og innholdsrik episode med flere vannskiller i historien. Status quo blir oppløst og ting begynner å røre på seg. Det er egentlig først nå at "the game of thrones" begynner.

 

Ser det er noen i tråden for de som ikke har lest bøkene som gleder seg til en duell mellom Gregor og Khal Drogo. Jaja...

Lenke til kommentar

Den drømmen knuses nok i løpet av den første sesongen, men... Jeg kan ta til takke med å se duellen mellom Gregor Clegane og Oberyn Martell i stedet.

 

Med tanke på hvor bra de fikk til Trial by Combat-scenen, er det plenty med små kamper jeg ser fram til å bivåne gjenskapningen av. Små som i skala, ikke i narrativ betydning, selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men vi er enige om at dette her egentlig er jævlig bra, ikkesant? Greit, ikke perfekt og ikke 100% korrekt på alt, men helvete hvor mye verre de kunne gjort det..

 

Sword of Truth...

 

Æ sæi itj mæir!

Legend of the Seeker? Liker dama. Men hva forventer du når utgangspunktet er klisjé-fantasy av ypperste kvantitet? :p

 

tumblr_l9bl29BA4z1qb1g04o1_500.gif

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Blir man ikke fornøyd med denne serien blir man ikke fornøyd med noe. Jeg tør ikke engang tenke på hvor mye penger og innsats som er lagt inn. Nå sier jeg ikke at serien er hevet over enhver kritikk, men det er helt urimelig hvis kritikken skal bygge på at serien ikke levde opp til ens egen personlige visualisering av bøkene.

Lenke til kommentar

Jeg tror Osse-Mon snakker om Legend of the Seeker. Håper det, iallefall, hvis ikke må vi få ham innlagt. :)

 

Det medfører riktighet: Jeg er stor fan av Sword of truth-bøkene. Serien fikk meg, og VELDIG mange andre fans til å grine. Til og med Terry Goodkind gikk ut på sidene sine og sa at han ikke hadde NOE kontroll over hva som skjedde. Veldig leit!

 

Jeg elsker Game of Thrones, bøkene mer en serien, selv om serien er UTROLIG bra :) - Holder på med min tredje eller fjerde re-read nå, mens jeg venter på bok nummer fem. De tre første bøkene er jo noe av det beste som noen sinne er skrevet, bok fire er litt mer "transportetappe" mot det jeg tror og håper blir en EPISK bok 5.

 

Ingen vits i å legge meg inn på gaustad, med mindre det er for en for ekstrem dragning andre veien, som jeg har sagt tidligere; jeg har en datter jeg har kalt opp etter en av karakterene i boka :D

Lenke til kommentar

Men hvis bok fire er transportetappe, så må jo fem også være det, siden den foregår samtidig - bare med andre folk? :p

 

Egentlig så tror jeg vel at den har litt mer momentum enn AFfC, om ikke annet så fordi PoV-karakterene er viktige i de delene av plotet som ikke dreier seg direkte om tronstriden, som hadde begynt å skifte fokus i nummer fire. Men dette ble boksnakk, så jeg redder meg inn igjen ved å lure på hvem som skal spille diverse Dorne-folk. Tidligere nevnte Oberyn Martell? His awesomeness Aero Hotah? Sand Snakes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...