Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Nordisk utseende foretrukket av norske menn?


Anbefalte innlegg

Etter en kommentar ifra ei venninne, om at jeg kanskje slet med å finne meg en fyr i norge, fordi jeg ser asiatisk ut, så har hodet mitt begynt å tenke. Stemmer virkelig det? Jeg er født og oppvokst her, ser på meg selv som norsk. Har norsk mor, men ikke far. Så vil si at jeg oppfører meg norsk. Om man egentlig kan sette noe "fasit" på det.

 

Hun mente også at jeg kanskje hadde hatt større sjanse i asia, fordi der er det mer marked for at guttene liker asiatisk utseende... Fleip? Fakta?

 

Jeg har hatt norske kjærester, og har aldri fått høre at jeg ikke er norsk nok for dem. :p

 

Det jeg da lurer på er om norske menn foretrekker nordiske kvinner? Og om det er slik at asiatere foretrekker asiatere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke asiatisk, asiatisk - det er stor forskjell i utseende på østasiatiske og vestasiatiske jenter også. Og rimelig stor variasjon selv i østasia.

Smaken er forskjellig hos folk, men jeg hadde ikke hatt noe problem med å være sammen med ei jente med asiatiske trekk, snarere tvert om. :wee:

Lenke til kommentar

Kan kanskje formulere meg litt bedre da. :)

 

Jeg tenkte mer på iforhold til genetiske trekk, at det er noe menneskene ikke kan kontrollere som gjør at de blir tiltrukket til sin egen "rase".

 

Og om det venninna mi sa kan faktisk være korrekt? :)

Lenke til kommentar

Tror det heller har med samfunnets ''standard'' enn noe biologisk å gjøre.

 

Søker du på ''the perfect family'' på google så dukker disse to bildene opp:

http://www.cm.iparenting.com/fc/editor_files/images/115/ipgraphics/familylove/fal005.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2008/04/20/article-1016091-00FBCEDF00000578-309_468x517.jpg

 

Jeg tror dessverre at det bare er en forestilling vi har fått for oss, at den perfekte familie er av samme ''rase''. I japan er visst naturlige blondiner veldig ettertraktet :)

Lenke til kommentar

Ja, kan jo være påvirkning utenifra.

 

Hvite mennesker er vissnok veldig ettertraktet i Thailand. De liker den lyse huden. I korea er det veldig positivt hvis noen sier at du har melkehvit hud. Da er du fin og blek. :p

 

Og de bleke i norge vil bli brune.

 

Er vel kanskje hva man tenker på som skjønnhet. :)

Lenke til kommentar

Fremmedfrykt er alltid normalt, vi er tross alt bare mennesker ;) Men sånn bortsett ifra det så kommer det vel helt an på. I Brazil f.eks så finnes det ingen personer idag som ikke har afrikansk blod i årene (fra den gangen de importerte slaver der (derav mørke brasilianere) så man skulle jo tro at både mørke, hvite og "innfødte" (lokale indianerstammer osv) hadde seg med hverandre uansett hudfarge.

 

Det finnes jo mange "kjendiser" idag som er gifte med personer av en annen hudfarge.. Kona til Robert De Niro er afro-amerikaner f.eks og stereotypen (hvis du har sett filmer om italiensk mafia) sier jo at italienere holder seg til italienere osv osv...

 

Tror det hele er ganske tilfeldig egentlig.. Noen blir tiltrukket av et "eksotisk" utseeende, andre ikke..

 

Så skal det jo sies at det finnes bare én menneskerase; homo sapiens, forskjellig hudfarge er bare en genetisk variasjon, så stricktly speaking så burde man nok sluttet å omtale folk med forskjellig hudfarge som "forskjellige raser" ...

 

my 2 cents

Lenke til kommentar

Så skal det jo sies at det finnes bare én menneskerase; homo sapiens, forskjellig hudfarge er bare en genetisk variasjon, så stricktly speaking så burde man nok sluttet å omtale folk med forskjellig hudfarge som "forskjellige raser" ...

Det er forskjell på ein asiater, ein nordmann, ein pakistaner og ein afrikaner. Eg ser ikkje problemet med å bruke ordet rase.

 

race2

[reys] Show IPA

–noun

1.

a group of persons related by common descent or heredity.

2.

a population so related.

3.

Anthropology . a.

any of the traditional divisions of humankind, the commonest being the Caucasian, Mongoloid, and Negro, characterized by supposedly distinctive and universal physical characteristics: no longer in technical use.

b.

an arbitrary classification of modern humans, sometimes, especially formerly, based on any or a combination of various physical characteristics, as skin color, facial form, or eye shape, and now frequently based on such genetic markers as blood groups.

c.

a human population partially isolated reproductively from other populations, whose members share a greater degree of physical and genetic similarity with one another than with other humans.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så skal det jo sies at det finnes bare én menneskerase; homo sapiens, forskjellig hudfarge er bare en genetisk variasjon, så stricktly speaking så burde man nok sluttet å omtale folk med forskjellig hudfarge som "forskjellige raser" ...

Det er forskjell på ein asiater, ein nordmann, ein pakistaner og ein afrikaner. Eg ser ikkje problemet med å bruke ordet rase.

Problemet er at det ikke finnes noen tydelige grenser mellom disse "rasene".

Hvor går grensen mellom "den norske rase" og "den asiatiske rase"?

Eller, hvor mange "raser" finnes mellom Norge og Pakistan?

Man kan like gjerne bruke hårfarge og øyenfarge som kriterium for "raseinndeling", men da blir det så tydelig hvor lite fornuftig det er, så det gjør vi ikke.

 

Hovedårsaken til at det er (- eller: har vært -) slik at folk gifter seg med folk av samme nasjonalitet er at mobiliteten har vært så dårlig blant folk. Man fant seg en partner i nærområdet, i samme dal, eller - for de eventyrlystne - i en dal på andre siden av fjellet. For Norge sin del så var dette i stor grad "regelen" for besteforeldregenerasjonen, men etter hvert som folk har begynt å flytte på seg i.f.m. studier og jobb har det blitt mer og mer vanlig at man gifter seg med folk som kommer lenger unna der man selv kommer fra. (Og slik oppstår krangelen om man skal ha ribbe eller lutefisk på julaften.) Men man giftet seg med noen man likte (får en tro), uansett hvor personen kom fra.

 

I 2011 er det ikke lenger uvanlig å flytte til utlandet i.f.m. studier og jobb, og hva er vel mer naturlig enn at sjansen for å bli forelsket i en person fra den andre siden av kloden øker? Eller man møter en person her i Norge som har sitt opphav på en annen kant av kloden? Jorden "blir mindre" på den måte at vi får flere felles kulturelle referanser, og det er nok lettere å forstå hverandre i dag enn for 500 år siden, da fjerne folkeslag var tegnet som rene "fabeldyr" i margen på verdenskartene. (Noen uten hoder, andre med kun én stor fot, osv. I dag vet de fleste av oss en god del bedre.)

 

Man forelsker seg jo i en person - ikke i en "rase". Akkurat hva det er man faller for er jo en veldig individuell sak, og for meg som "etnisk nordmann" er dette langt fra begrenset til "blåøyde blondiner".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har aldri påstått at det er unormalt å forelske seg i andre raser, berre at fleirtalet sannsynlegvis vil finne ein eller ei av samme som seg sjølv.

 

Du kan diskutere rase i timevis, i korte trekk er det uansett utsjånadsforskjell på personar over heile verda. Kven ein i utgangspunktet er mest tiltrukket av er individuelt.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange asiatiske jenter med norske gutter, og jeg er selv asiatisk og har norsk kjæreste. Kunne i grunn aldri tenkt meg og blitt sammen med andre enn vesteuropeere heller, hehe. Once you go white, you'll never turn back. ;)

 

Smaken er som baken - og nei, det er absolutt ikke genene som bestemmer hvem man blir tiltrukket av.

Endret av Frk. Snasen
Lenke til kommentar

Jeg ser mange asiatiske jenter med norske gutter, og jeg er selv asiatisk og har norsk kjæreste. Smaken er som baken - og nei, det er absolutt ikke genene som bestemmer hvem man blir tiltrukket av.

 

Det er nok så absolutt genene som avgjør hvem du blir tiltrukket av. Hvilken annen magisk påvirkning er det du vil forsøke å påkalle? :) Seksuell tiltrekning er rett og slett instinkt og dette er igjen satt i sving av genene.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange asiatiske jenter med norske gutter, og jeg er selv asiatisk og har norsk kjæreste. Smaken er som baken - og nei, det er absolutt ikke genene som bestemmer hvem man blir tiltrukket av.

 

Det er nok så absolutt genene som avgjør hvem du blir tiltrukket av. Hvilken annen magisk påvirkning er det du vil forsøke å påkalle? :) Seksuell tiltrekning er rett og slett instinkt og dette er igjen satt i sving av genene.

Nå venter jeg spent på kilder.

Lenke til kommentar

Jeg ser mange asiatiske jenter med norske gutter, og jeg er selv asiatisk og har norsk kjæreste. Smaken er som baken - og nei, det er absolutt ikke genene som bestemmer hvem man blir tiltrukket av.

 

Det er nok så absolutt genene som avgjør hvem du blir tiltrukket av. Hvilken annen magisk påvirkning er det du vil forsøke å påkalle? :) Seksuell tiltrekning er rett og slett instinkt og dette er igjen satt i sving av genene.

Nå venter jeg spent på kilder.

Overraskende at du ikke har hørt om noe så grunnleggende som evolusjonsteorien og seksuell seleksjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_selection_in_human_evolution

Red.:

Og denne for seksuell seleksjon, spesielt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_selection

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Jeg ser mange asiatiske jenter med norske gutter, og jeg er selv asiatisk og har norsk kjæreste. Smaken er som baken - og nei, det er absolutt ikke genene som bestemmer hvem man blir tiltrukket av.

 

Det er nok så absolutt genene som avgjør hvem du blir tiltrukket av. Hvilken annen magisk påvirkning er det du vil forsøke å påkalle? :) Seksuell tiltrekning er rett og slett instinkt og dette er igjen satt i sving av genene.

Nå venter jeg spent på kilder.

Overraskende at du ikke har hørt om noe så grunnleggende som evolusjonsteorien og seksuell seleksjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_selection_in_human_evolution

Hehehehehehe, whoops. Nå blandet jeg arv > gener sammen. My bad =P=P=P=P=P=PPPPPPPPP

Lenke til kommentar

Jeg ser mange asiatiske jenter med norske gutter, og jeg er selv asiatisk og har norsk kjæreste. Kunne i grunn aldri tenkt meg og blitt sammen med andre enn vesteuropeere heller, hehe. Once you go white, you'll never turn black. ;)

 

Smaken er som baken - og nei, det er absolutt ikke genene som bestemmer hvem man blir tiltrukket av.

:dremel:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...