Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener det er ganske åpenbart at Melisandre er mer enn en over gjennomsnittet religiøs dame og jeg tror det vil komme tydeligere frem etterhvert, så jeg tror ikke hun kan tas av dage helt uten videre. Om noen blir drept så holder jeg heller en knapp på at Melisandre tar livet av Davos enn omvendt.

Lenke til kommentar

Jeg mener det er ganske åpenbart at Melisandre er mer enn en over gjennomsnittet religiøs dame og jeg tror det vil komme tydeligere frem etterhvert, så jeg tror ikke hun kan tas av dage helt uten videre. Om noen blir drept så holder jeg heller en knapp på at Melisandre tar livet av Davos enn omvendt.

Jeg har alltid hatt følelsen av at Melisandre holder tilbake noe ond magi hun ikke kommer til å bruke før hun har et spesifikt overtak. Jeg tror hun er den bibelske versjonen av djevelen i serien. Hun går oppe blant mennesket og framtrer som noenlunde god og spennende mystisk, spiller på menneskets lyster, men til syvende og sist tror jeg hun er rett gjennom ond. Og jeg tror noen kommer til å få lide sterkt av det når hun viser kortene hun har på hånden.

 

Edit: Kom til å tenke på... Denne her Lord of Light. Hva hvis hun er den? Skulle ikke forundret meg om det er en demon, og Melisandre bare er et skalkeskjul for å framtre som et menneske og bringe fram lyster i mektige menn for å så fortære dem.

 

Kanskje Lord of Light/Melisandre er lederen for White Walkers og de levende døde? Hun snakker jo hele tiden om at når de først kommer - når vinteren kommer, så spiller verken krigen om tronen eller rettferdigheten noen rolle. Og det virker som hun gleder seg hver gang hun snakker om det. Jeg tenker, en Red Priest - siste av sitt slag, som kjemper vedside av en konge som hun vet er dømt til døden når vinteren kommer... Hva gagner hun til syvende og sist? Jeg er sikker på at hun bare fortærer det sterkeste håp.

 

Og i det tilfellet er "Night's King" bare en krigfører - et symbol for den døde hæren. Melisandre selv er djevelen fra helvete som har skapt dem.

 

Og hvis dette skulle være tilfellet: hvem er så Gud i historien? ;)

 

Jeg er sikker på at hun er ondskapen selv. Hun fortærer alt kongelig blod hun er borti. Vandrer rundt varm som en lampe i den kaldeste snø - og ser ut til å trives der. Kan føde levende døde skygger som kan drepe selv en konge. Brenner folk på bålet og anser det som "cleansing" (smilet hun har i hver eneste scene noen blir tent på, tilsier til meg at hun bare nyter lidelsen og døden involvert i sin underståtte rase). Og når folk spør henne om Lord of Light, spesielt når de gjør narr av guden, smiler hun så selvsikkert og lumskt at jeg er sikker på at det eneste som går gjennom hodet hennes er: "I am the Lord of Light".

 

She's the devil!

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Og det virker som hun gleder seg hver gang hun snakker om det. Jeg tenker, en Red Priest - siste av sitt slag, som kjemper vedside av en konge som hun vet er dømt til døden når vinteren kommer... Hva gagner hun til syvende og sist? Jeg er sikker på at hun bare fortærer det sterkeste håp.

 

Hun sier jo ikke at det nytteløst å kjempe mot ww og co? Hun sier at kampen og tronen i westeroos betyr ingenting når vinteren kommer, for da må alle stå sammen mot trusselen. Og hun mener at stannis er deres eneste håp.

 

Slik eg har tolket det hun sier.

 

Men selvsagt kan hun være noe annet enn hun utgir seg for. Helt god er hun jo så definitivt ikke. Hun brenner tross alt barn....

Lenke til kommentar

 

Og det virker som hun gleder seg hver gang hun snakker om det. Jeg tenker, en Red Priest - siste av sitt slag, som kjemper vedside av en konge som hun vet er dømt til døden når vinteren kommer... Hva gagner hun til syvende og sist? Jeg er sikker på at hun bare fortærer det sterkeste håp.

 

Hun sier jo ikke at det nytteløst å kjempe mot ww og co? Hun sier at kampen og tronen i westeroos betyr ingenting når vinteren kommer, for da må alle stå sammen mot trusselen. Og hun mener at stannis er deres eneste håp.

 

Slik eg har tolket det hun sier.

 

Men selvsagt kan hun være noe annet enn hun utgir seg for. Helt god er hun jo så definitivt ikke. Hun brenner tross alt barn....

 

Jeg sa ikke at hun syntes det var nyttesløst å kjempe mot dem? :p Jeg sa at krigen om tronen ikke ville komme til å spille noen rolle.

 

Read carefully, Jotun - son of grammar, for my text is dark and full of secrets.

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

 

 

Og det virker som hun gleder seg hver gang hun snakker om det. Jeg tenker, en Red Priest - siste av sitt slag, som kjemper vedside av en konge som hun vet er dømt til døden når vinteren kommer... Hva gagner hun til syvende og sist? Jeg er sikker på at hun bare fortærer det sterkeste håp.

 

Hun sier jo ikke at det nytteløst å kjempe mot ww og co? Hun sier at kampen og tronen i westeroos betyr ingenting når vinteren kommer, for da må alle stå sammen mot trusselen. Og hun mener at stannis er deres eneste håp.

 

Slik eg har tolket det hun sier.

 

Men selvsagt kan hun være noe annet enn hun utgir seg for. Helt god er hun jo så definitivt ikke. Hun brenner tross alt barn....

 

Jeg sa ikke at hun syntes det var nyttesløst å kjempe mot dem? :p Jeg sa at krigen om tronen ikke ville komme til å spille noen rolle.

 

Read carefully, Jotun - son of grammar, for my text is dark and full of secrets.

 

Eg tolket mer hele innlegget ditt som at hun var på lag med WW og egentlig bare prøvde å ødelegge for Stannis og co

 

Mens eg tolker henne mer som at hun ser på Stannis som eneste håp i krigen mot WW.

Lenke til kommentar

Hvis jeg husker rett, så svarte Melisandre at hun så seg selv gå på murene i Winterfell. Hun sa ikke at hun så Stannis der. Sikter her til episoden hvor hun først foreslo å ofre Shereen.

 

Tipper hun bruker Stannis som et trappetrinn. Digger hun, heia heia!

Lenke til kommentar

Minimal spoiler (egentlig ikke spoiler om noe som skjer, men hvis noen vil vite null om episoden så ikke trykk),  rykter for neste episode: 

 

Lest flere steder at folk sier at neste episode "will break the internet", hva tror folk dette kan være? Må vel være noe kontroversielt (à la sansa rape) eller noe veldig kjipt som skjer med en populær karakter?  

 

Endret av Carlgutt
Lenke til kommentar

Enig at Melisandre kan ha noen andre motiver bak, selv om jeg ikke tror hun er så ille som du vil ha det til. Ellers føler jeg at serien prøver å få fram at det egentlig ikke er noen spesiel "snill" side. Noen har bedre hensikter enn andre, men det er ikke så svart hvittt som det noen ganger virker som. Ta Stannis f.eks. Mange vil jo si at han representerer de snille (i alle fall fra til han brente ungen sin nå), men fyren har jo greit mange jævlige ting før. Mange har blitt ofret, drepte sin egen bror osv.

 

 Jeg tenker, en Red Priest - siste av sitt slag,

 

 

Som en nevnte litt over. Thoros of Myr er også en Red Preist (som også klarte å få en fyr tilbake fra de døde, noe Melisandre virket veldig overrasket over. Tydelig at det ikke er noe hun kan. Vi så også en annen Red Preist da Tyrion var i Volantis.

Lenke til kommentar

Stannis, en fyr som har levd for oppfylle sin egen profeti, som slavisk følger en religion for å bli den han er "ment til å være". Det hadde vært så passende om han ved en helt enkel tilfeldighet møter på en gammel kjenning, Brienne, som i lang tid har sverget på å ta hevn. Det hadde vært en perfekt død for den fyren. En mann som er så fullstendig overbevist om at han vil ende opp på den tronen, og leve ut livet som den kongen han er ment til å være, dør i hendene på en stor kvinne som tilfeldigvis så ham drepe sin egen bror, som hun tilfeldigvis var forelsket i, og som tilfeldigvis befinner seg på nøyaktig samme plass som han har tenkt seg. En død som ville vært i fullstendig kontrast til hans egne religiøse overbevisninger.

Et stort "fuck you" fra den virkelige verden: "her er det ingen som er spesielle".

 

Er jeg forresten den eneste her som holder med Littlefinger? Jeg vil ikke se Stannis på tronen, jeg vil ikke se Dany på tronen. Den eneste jeg vil se sittende der oppe, er Petyr Baelish. Fyren har fortjent det.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Jeg tror IKKE Mellisandre har en ond hensikt (brenning av barn forekommer jo i bibelen også. Abraham holdt jo på å brenne sønnen sin før "Gud" stoppet han).

 

For henne er det viktigste at verden er klar når vinteren kommer, slik at de kan bekjempe WW.

Kom vel også fram at Red Priests ikke er fra Westeros i en tidligere episode der de snakket om Thoros, og at disse røde prestene er helt vanlige der de kommer fra.

Endret av covah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jeg forresten den eneste her som holder med Littlefinger? Jeg vil ikke se Stannis på tronen, jeg vil ikke se Dany på tronen. Den eneste jeg vil se sittende der oppe, er Petyr Baelish. Fyren har fortjent det.

Nei. Du er virkelig ikke det. Han forrådte kanskje Ned Stark, men Petyrs kunstneriske talent med ord og strategi har - for min del - gitt ham tilgivelse for å være delaktig i fallet til den mest elskede karakteren i hele Game of Thrones.

 

Jeg vil se Petyr på tronen! Han er forsåvidt en ond, klassisk villain i form av at han får de gode menn til å falle og kan starte kriger som man kunne vært foruten, men jeg finner onde karakterer så utrolig fascinerende. Ihvertfall når de er et geni som han her. For å sitere kong Petyr Baelish i en samtale med Varys fra sesong 1:

 

VARYS: - When you imagine yourself up there, how do you look? Does the crown fit? Do all the lords and ladies simper and bow, the ones who sneered at you for years?

PETYR:It’s hard for them to simper and bow without heads.

 

Angående Melisandre, tror jeg personlig hun er noe langt mer enn bare enn ordinær Red Priest. Jeg tror dønn hun er djevelen selv. Hun virker for kontrollert. Det virker som hun holder tilbake på sine krefter, bare for å ta de i bruk når øyeblikket endelig kommer. Jeg tror det øyeblikket er når White Walkers omsider kommer fram til Winterfell.

Endret av Debutanten
Lenke til kommentar

Ryan O'Reily var en fantastisk karakter. Og kan absolutt se sammenligningen med Littlefinger.

 

Håper på Littlefinger selv nå. Stannis har ødelagt min sympati for han, Ramsay og Roose kan jeg holde med hvis jeg ønsker at alt skal gå til helvete, Jon har nok ikke noen mulighet uansett, Tommen blææææ, resten av Lannister-gjengen er også ingen kandidater etter at Tywin forsvant, Dorne med Doran kunne vært en "happy ending", Greyjon-gjengen har forvillet seg bort så aner ikke hva som skjer der, Arya er ikke like kul som før og Sansa er for kjedelig til å dronning.

 

Dany heier jeg jo litt på, men det er mye pga dragene og den potensielle store badass-faktoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...