Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

 

Det var visst det. Jeg skjønner fortsatt ikke denne scenen.

 

 

Da er vi to. Snodig logikk på dama:

 

Jeg-er-penest-i-verden-fordi-en-mann-som-hadde-kniven-på-strupen-sa-jeg-var-det.

 

Hva oppnådde hun egentlig med det, annet enn å få vist frem puppa sine?

 

Jeg hadde forventa noe mer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående Dany så må jeg bare riste på hodet av henne. Jeg vet ikke om det er meningen at hun skal fremstå som irrasjonell, men jeg blir noe perpleks av å se hvor store kvaler hun har med å la to menn slåss i en arena når hun er fullt forberedt på å gå til krig for å erobrere Westeros, med alle de lidelser det vil medføre. Synes også det er veldig ukarakteristisk av Tyrion å ikke påpeke hvor lite mening det gir, siden han vanligvis er den første som setter ting i perspektiv når folk prater tull.

Er nå to villt forskjellige ting da. Kampene i Pit-en stammer fra tiden hvor slavene ble sendt ut for å slåss for sine mestere og er kun for underholdningens skyld der hun må sitte og se på det selv.

 

Hun har nok ganske fordreide illusjoner om "frigjøringen av Westeros", men det er stor forskjell på krig som også fører til lidelser og Gladiatorkamper for underholdningens del.

Lenke til kommentar

Ellers så må jeg si meg helt enig i at disse Unsullied krigerne som skulle være så flotte og episke virker som ren svindel, de har blitt slaktet øst og vest hele denne sesongen og dagens episode tok virkelig kaka. Hvordan de klarer å ende opp i en slik situasjon hvor det er så latterlig mange Sons of the Harpy til stedet på denne turneringen er jo smått latterlig og at de ikke har flere Unsullied og generelt høyere sikkerhet tatt i betraktning alt trøblet de har hatt med disse folkene allerede er jo idiotisk.. 

 

De trudde jo at ved å åpne arenaen og gifte seg med han duden at det kom til å bli fred og ikke noen flere Harpy's. Derav kanskje lavere sikkerhet?

Lenke til kommentar

 

 

Det var visst det. Jeg skjønner fortsatt ikke denne scenen.

 

 

Da er vi to. Snodig logikk på dama:

 

Jeg-er-penest-i-verden-fordi-en-mann-som-hadde-kniven-på-strupen-sa-jeg-var-det.

 

Hva oppnådde hun egentlig med det, annet enn å få vist frem puppa sine?

 

Jeg hadde forventa noe mer...

 

ja ting som skurrer er alt som skjer der borte i dorne,  forstår ikke poenget med å la han leve, kunne vel like så greit ha dødd uten at de måtte tatt skylden for det?  kan ikke være sånn mind fuck greier som kommer etter en hvis stund som får han til å gå berserk eller noe?

samt også at ingen skjøt på dany når hun sto der midt på fielden, det var en stor mulighet for det!

regner med hun jevner den byen til jorden etterhvert!

Lurer på hva magi som melisandre greier å få frem med den ofringen!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Knall episode,  fra en brå og brutal brenning av Shireen til en forrykende avslutning og høydepunkt med Daenerys og dragen Drogon. Jaaa :w00t:

Endret av medlem-1432
Lenke til kommentar

Angående Dorne så er jeg spent på hva som skal være poenget med den storylinen. Jaime og Bronn reiste hele veien dit for å få hva-hun-nå-heter hjem, havner i fengsel og finner ut at kongen (eller hva han nå er) vil sende henne frivillig bare sønnen hans får bli med og broren hans (hvis jeg husker riktig) får en plass i rådet. Det var veldig mye pes bare for å få folkene fra Dorne til King's Landing så da regner jeg med at de vil spille en stor rolle for hva som skjer videre der og ikke havner ombord på SS Abandoned Plotlines, og at det utgjør en eller annen forskjell at det var Jaime og Bronn som kom og hentet dem og at de ikke kom for egen maskin (alternativt kunne de blitt sendt med de samme betingelsene uten at Jaime og Bronn reiste noe sted, noe som ville spart mye screentime).

 

Hva jeg mistenker men håper at ikke er tilfelle er at poenget med hele Dorne-reisen egentlig bare var å sørge for at Jaime var ute av King's Landing mens Sparrows holdt på å fengsle alle sammen, da det ville vært veldig vanskelig å finne en troverdig grunn til at han ikke grep inn.

Lenke til kommentar

Eg tror nok Dany snur og brenner av det som finnes av gulltryner på den stadion. 

 

Drogon kan ikke vite hvem som er trussel og hvem han bør ta. Derfor trenger han Dany. Blir nok mer fart nå når det eneste han tenker på ikke lenger er å være mellom Dany og de som er en trussel mot henne.

 

Og på bakken var han jo hjelpeløs, derfor ville Dany få han i lufta. Hun stikker vel forhåpentligvis ikke bare av, om det ikke er for å hente de andre to. Men det kan hun da ikke ha tid til?

Lenke til kommentar

Angående Dorne så er jeg spent på hva som skal være poenget med den storylinen. Jaime og Bronn reiste hele veien dit for å få hva-hun-nå-heter hjem, havner i fengsel og finner ut at kongen (eller hva han nå er) vil sende henne frivillig bare sønnen hans får bli med og broren hans (hvis jeg husker riktig) får en plass i rådet. Det var veldig mye pes bare for å få folkene fra Dorne til King's Landing så da regner jeg med at de vil spille en stor rolle for hva som skjer videre der og ikke havner ombord på SS Abandoned Plotlines, og at det utgjør en eller annen forskjell at det var Jaime og Bronn som kom og hentet dem og at de ikke kom for egen maskin (alternativt kunne de blitt sendt med de samme betingelsene uten at Jaime og Bronn reiste noe sted, noe som ville spart mye screentime).

 

Hva jeg mistenker men håper at ikke er tilfelle er at poenget med hele Dorne-reisen egentlig bare var å sørge for at Jaime var ute av King's Landing mens Sparrows holdt på å fengsle alle sammen, da det ville vært veldig vanskelig å finne en troverdig grunn til at han ikke grep inn.

 

Broren til prinsen (ikke kongen) var jo Oberyn - så han kan nok ikke være med :p Han som er forlovet med dattra til Jamie skal være med og få en plass i Small Council. Godt mulig at det Jamie lovte ikke blir holdt, og kanskje han forloveden blir drept. Who knows. Og det starter enda en krig, bare nå med Dorne. 

 

Jeg trur ikke dette ender på SS. Abandoned Plotlines. 

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

forstår ikke poenget med å la han leve, kunne vel like så greit ha dødd uten at de måtte tatt skylden for det?  

 

 

Helt klart. Å redde livet hans gir virkelig ikke noen mening når de nettopp har vært ute etter å starte en krig mot Lannisters. 

 

Å drepe ham ville derimot gitt virkelig god mening, da det kunne vist seg å bli den berømte gnisten som tente krutt-tønna. (Skjønt, Bronn er nok ikke viktig nok til det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...