Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Cersei er såpass svekket at det er vanskelig for henne å ta ut Margaery med ren makt, uten at det slår tilbake på henne selv. Kan derfor se for meg at hun blander inn religion for å ta ut Margaery, pga hvordan hun snakket om de to grunnpilarene i kongeriket, kombinert med hennes nylige støtte til "The Sparrows".

 

Med tanke på at Loras er homofil så er det fort en måte Cersei prøver å få den relgiøse Sparrows-gjengen til å svekke Margaery og Tyrell-gjengen på. Jeg antar at homofil ikke er superpopulært i Westeros, i alle fall ikke i Kings Landing. I Dorne virker det mye mer akseptert, men for relgiøse gærninger(?) så er det sikkert straffbart, i alle fall uetisk.

I så fall spørs det om ikke incest-greiene til Cersei blir slengt tilbake, selv om det igjen ville gjort at Margaery mister dronningtittelen sin. Så det måtte i så fall vært en tredjeperson som gjør det enda mer offentlig enn det allerede er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommentar til det, spoiler pga det er basert på info fra innspilling:

 

 

 

Det var endel styr i forbindelse med at Cersei Lannister / Lena Headey skulle skyte en nakenscene i Dubrovnik, Kroatia høsten som var. Etter episoden med High Septon, så regner jeg kanskje med at det er "The Sparrows" som står bak dette også...). Dette vil jeg si at videre er med på å bygge oppunder teorien om at Cersei kommer til å bruke religion mot Margaery, men at det kanskje ikke helt vil fungere slik hun ønsker det.

 

ScarceShoddyAsianelephant.gif

 

 

Lenke til kommentar

 

Jorah kan da ikke finne på å ta han med til Cersei??? Det vil ikke stemme med hans sterke ønske om å komme innenfor kretsen til dany igjen.

 

Men disse såkalte alliansene skifter jo ganske ofte i denne serien.

 

Sansa og Ramsey ja. Det kan jo bli interessant....

 

Han tar henne seff med til Daenerys for å prøve å bli venn med hu igjen?

 

Hvordan vil det å ta med Tyrion til Daenerys gjøre at hun tar Jorah inn i varmen igjen? Mulig det er åpenbart, men jeg kommer ikke på noen god grunn akkurat nå.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jorah kan da ikke finne på å ta han med til Cersei??? Det vil ikke stemme med hans sterke ønske om å komme innenfor kretsen til dany igjen.

 

Men disse såkalte alliansene skifter jo ganske ofte i denne serien.

 

Sansa og Ramsey ja. Det kan jo bli interessant....

Han tar henne seff med til Daenerys for å prøve å bli venn med hu igjen?

Hvordan vil det å ta med Tyrion til Daenerys gjøre at hun tar Jorah inn i varmen igjen? Mulig det er åpenbart, men jeg kommer ikke på noen god grunn akkurat nå.

Jorah er jo Knight of the friendzone :-P

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Fjernet et innlegg som kan regnes som spoiler, samt et svar på dette. Det å kommentere hvem man ikke får se i en episode som ikke offisielt er sluppet, kan regnes som en spoiler og blir følgelig fjernet.
Kommentering av moderering tas som vanlig på pm.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jævla harpies. Herpes ass.

 

De kan da ikke dø begge to...? Hadde ikke Jamie og Bronn vært så dumme med å prate om hvordan de ønsket å dø hadde de hatt en god mulighet til å overleve...

 

Ser ut som jeg fikk litt rett i Loras-teorien min. Jævlig dumt trekk av Cersei synes jeg, stor mulighet for at det bare slår tilbake på henne og hele familien hennes. Tommen dør uten at folk får vite om incesten (som det ser ut som mange vet), er det Margaery eller Stannis som er rettmessig konge?

 

Likte ikke helt Sand Snakes. Ikke i nærheten av samme sjarmen som Oberyn, men tidlig å dømme dem.

 

Ble diskutert for flere sesonger siden litt om hvem moren til Jon Snow er, og jeg kom da med en teori jeg trodde jeg var alene om(haha). Synes den ble styrket litt i dag med at Stannis sa at Ned Stark ikke var typen til å få en bastard men en vanlig dame og samtalen mellom Sansa og Littlefinger om Lyanna/Rhaegar. Ble jo faktisk sagt at han voldtok henne (i alle fall tror Sansa det), det tror jeg ikke er nevnt før. For de som ikke husker teorien så er det at Lyanna er moren til Jon og Rhaegar er faren. Ned er altså ikke faren, men at at han fant Jon da de stormet Kings Landing. Kan kanskje forklare litt hvorfor Melisandre er så keen på Jon også. Drager og ild burde jo gå hånd i hånd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg fikk litt rett i Loras-teorien min. Jævlig dumt trekk av Cersei synes jeg, stor mulighet for at det bare slår tilbake på henne og hele familien hennes. Tommen dør uten at folk får vite om incesten (som det ser ut som mange vet), er det Margaery eller Stannis som er rettmessig konge?

 

 

Myrcella.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kamp scenen på slutten var så dårlig at eg fikk flashback til gamle Assassin's creed spill. La oss stå i kø, fordi krig er rettferdigt.

 

EDIT: Skrivefeil, haha klare å få kø til å bli gøy :)

Endret av Noiz
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Mitt spm etter dagens episode er, hvorfor utstyre sine soldater med spyd når området de skal angripe, og forsvare er trange bygater... 

Lenke til kommentar

Unsullied er vel trent opp i og bruker primært bare spyd. Det er stort sett det våpenet vi har sett de bruke. De er nok også hovedsaklig trent til å krige i mer åpent terreng. Men helt enig i at de burde tilpasse seg forholdene

 

Uenig med Noiz over, synes den var kul. Men da trekker jeg inn hele avslutningen, fra da harpyene begynner å drepe. Det var ganske kult.

 

Også stakkars Tommen da. Dras veldig mellom mor og kone.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

De kan vel ikke noe annet den gjengen der?

 

Men litt spent på etterspillet etter dette. Nå er det vel kort prosess? Nå ryker de gamle masterne?

 

Han mastern med det vanskelige navnet stoler jeg ikke et sekund på. Dany bør bare kvitte seg med han nå før det er for sent.

 

Angående valg av våpen har vel også en kniv med seg i tillegg til spydene. Virker heller ikke for meg at det var spydene som gjorde at de fikk problemer med herpis-gjengen, men mer at de var mange flere. Men det hadde ikke skadet å ha med seg noen skjold, om ikke hele patruljen så kunne noen kanskje hatt det. Hadde hjelpet mye. Ellers setter jeg heller et stor spørsmålstegn ved at de som de supersoldatene de er faktisk lar seg lure i et bakhold. Men kanskje det er fordi de ikke eier frykt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...