Gå til innhold

Game of Thrones - Sesong 8 (USA-sendetid) | ÅPEN BOKPRAT IKKE LOV! BRUK SPOILERE!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Jeg tenkte ikke over at kvaliteten var merkbart dårlig, men jeg vokste opp med VHS så jeg har ikke så store krav heller. 1080p var det definitivt ikke og ikke 720 heller.

Jeg vokste også opp under VHS tiden, og andre her inne vokste sikkert opp uten innlagt vann, men vil vi tilbake til de tidene? Jeg irriterer meg når tv kanalene ikke greier å sende nyere materiale i 720p engang...

 

Men det var på tide det begynte å butte imot for Deanerys, alt kan jo ikke gå hennes vei heller.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Sidenote: Enda en hovedkarakter ifra Rome. Synes det blir bittelitte gran trasig når det er såpass mange.

 

Hvem var det?

 

 

Indira Varma, spiller hu kjerringa, Ellaria Sand, så ville ta livet av dattera til Cersei (husker ikke navnet). Spilte kona til hovedrolleinnehaveren i Rome.

 

 

Åja. Hun var jo med i forrige sesong.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

 

Veldig spent på koss dany sin historie utvikler seg. Hun sleit jo ganske mye forrige sesong med å ta avgjørelser som alle kunne godta. Og det går jo ikke an å utelukkende tilfredsstille alle.

 

Og denne byen de er i nå, med en blanding av tidligere slaver og deres eiere.... Det må bare eksplodere snart hvis hun ikke fjerner ene gjengen totalt.

 

Kanskje de tidligere herrene skulle få prøve seg som slaver?

 

 

I tillegg gaper hun over greit mye. Skal holde styr på dragene som nok er de farligste skapningene som finnes, holde kontroll over Meereen, Astapor og Junkai, og i tillegg skal hun over til westeros etterhvert. Kan bli gal av mindre...

Lenke til kommentar

 

 

Åja. Hun var jo med i forrige sesong.

 

 

Really? Når da? Husker ikke å ha sett henne :p

 

 

Hun er/var dama til Oberyn så var med han nesten hele tiden. Hadde også en lite skrik da Oberyn ble knust.

 

 

Som Achylles også skriver så har hun ny hårsveis for sesongen, så godt mulig det er det som gjør at man du ikke kjenner henne igjen.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Nok en solid episode selv om den lider litt av et av seriens større problemer, nemlig persongalleriet og de mange forskjellige handlingene. Som vanlig klarer de ganske sømløst å gå fra scene til scene men totalt sett blir det kanskje litt mye i løpet av hele episoden. Må nok se den en gang til eller lese recap for å huske alt.

Lenke til kommentar

Oh yea, Jaqen H'ghar er tilbake, blir spennende, nysgjerrig på hva dette byr på for Arya, så sant vi får se noe mer utvikling derifra. Og Jon Snow da, var skikkelig god scene når han ble valgt som Lord Commander, men er vel sikkert en eller annen tvist/hindring som dukker opp der kan jeg tenke meg.

Lenke til kommentar

Veldig spent på koss dany sin historie utvikler seg. Hun sleit jo ganske mye forrige sesong med å ta avgjørelser som alle kunne godta. Og det går jo ikke an å utelukkende tilfredsstille alle.

 

Hun prøver å være snill og god og rettferdig, men slike mennesker dør ofte brutalt i GoT-universet...

Lenke til kommentar

Kult med Jaqen tilbake, og Jon Snow som Lord Commander. Det kommer til å gå mye verre med Daenerys. Hun skjønner ikke kulturen, og nå har hun tydeligvis slavene mot seg hun også. Det eneste som egentlig holder henne tilbake fra å bli "The mad queen", virker å være hennes rådgivere. Samtidig, når hun ikke klarer å holde kontroll på en simpel by - hvordan skal hun da klare å holde kontroll over Westeros. Dette, samtidig med at dragene blir stadig mer selvstendige, lover ikke bra for henne.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske åpenbart. Hun trodde tidligere hun hadde det riktige svaret på alt, og så lenge hun gjorde det så ville hun bli en god leder. Nå har ting blitt mye mindre svart/hvitt, og hun befinner seg i, og regjerer en kultur hun ikke forstår. Ting viser seg å ikke være så åpenbart for henne lenger. Skillene mellom riktig og galt blir mindre. Hun har jo også mistet sin viktigste støttespiller som hun har hatt gjennom hele serien, og som stort sett alltid har vært hennes høyrehånd og eneste rådgiver. Nå er hun omringet av rådgivere som alle har forskjellige meninger og synspunkter. Det blir spennende å se hva som skjer med Jorah, og om Tyrion etterhvert kommer til unnsetning for henne.

 

Hun er forøvrig en veldig god metafor for amerikansk utenrikspolitikk. 

Lenke til kommentar

Absolutt en veldig god metafor for amerikansk utenrikspolitikk. Dømt til å gå på trynet. Angående Tyrion så er jeg spent på om Daenerys faktisk kommer til å tro på han. Hun er sikkert litt paranoid, med tanke på at hun har opplevd to støttespillere som svikter henne. Han kommer heller ikke på et tidspunkt hvor hun egentlig har råd til å stole på en som tidligere var erkefienden hennes.

 

Når det gjelder avslutningen, så kan det virke som at Drogon kan lukte svakheten hennes. Man kan se at hun åpenbart blir redd når hun forsøker å klappe han. Drogon lukter på hånden hennes før han raskt reiser videre. Uten at jeg vet hvordan dragene tenker, så kan det være at han ikke trenger en svak leder. 

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...